ylihuomenna laitetaan mirena...kyllä pelottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
toisilla sattuu ja toisilla ei, kuulemma. mulle sanottiin et ottaa buranaa ennen laittoa, ja loppillaksi ei välttämättä kannata töihin mennä. itselle kans laitetaan parin viikon päästä ja myös jännittää.. mutta parempi se ehkä on, kuin popsia niitä pillereitä.

Just muutama viikko sitten laitettiin. Silloin synnytyksestä oli kulunut 12 viikkoa ja pelkäsin kun limakalvot on aika kuivat imetyksen takia.

En ottanut särkylääkettä etukäteen, kun en ollut muistanut sitä ostaa! Laitto hetken nippasi ja sen jälkeen ei pientä menkkatuntemusta kummempaa. Yhtään särkylääkettä en tarvinnut!

Ei se kovin kummoinen toimenpide ole. Mulle teki semmosta inhottavaa paineentunnetta hetken ja vähän menkkamaista juilimista. Ei niinkään kipua. Kyllä sen kerran viidessä vuodessa kestää, varsinkin kun pääsi samalla käytännössä kokonaan eroon kuukautisista!

Jos olet synnyttänyt, niin tuskin sattuu. Itse otin molemmilla kierukan laittokerroilla buranan etukäteen. Ekalla kerralla ei laitto sattunut yhtään, mutta ilmeisesti se kuitenkin nirhaisi kohdun seinämää, kun vuosin verta heti laiton jälkeen valtavasti.

Toisella kerralla vain kohdun mittaaminen vihlaisi pahasti, muuten ei sattunut, eikä tällä kerralla tullut edes vuotoa. Pikkuhousunsuojaan tuli pari pientä tippaa päivän aikana, ei muuta. Mirena laitettiin juuri kolme viikkoa sitten.

Vielä voit perua! Ja lämpimästi suositelen että perut.
Samaa hormonia siinäkin on kun niissä pillereissä. Lisäksi kivut ja vuotohäiriöt, ei kiitos.
Älkää antako naiset kaikkea paskaa tunkea itseenne, vähän itsearvostusta kehiin!

[QUOTE="Vieras";29091297]Vielä voit perua! Ja lämpimästi suositelen että perut.
Samaa hormonia siinäkin on kun niissä pillereissä. Lisäksi kivut ja vuotohäiriöt, ei kiitos.
Älkää antako naiset kaikkea paskaa tunkea itseenne, vähän itsearvostusta kehiin![/QUOTE]

Mitkä kivut? Ei minulla ainakaan ole mitään kipuja ollut ja hormonikierukankin sain juuri avuksi vuotohäiriöihin. Siskoni on käyttänyt Mirenaa 16 vuotta ja suosittelee sitä lämpimästi. Ensimmäiset puoli vuotta oli tiputtelua, mutta sen jälkeen en ole menkkoja ollut.

en ollut synnyttänyt, kun minulle laitettiin kuparikierukka. Ei se sattunut, mutta pyörrryin hetkeksi. Olen kuullut, että se on yleistä, elimistö ei tykkää kun sorkitaan herkkiä osia.

Mulle laitettiin synnyttämättömänä kierukka, sattui ihan perkeleesti ja oksensin loppupäivän. Mut kyllä siitä hengissä selviää ;) Pyörtymisestä olen myös kuullut, gyne käski käydä makuulle kun aloin näyttää hieman kalpealta ja kyllä siinä vähän huone pyöri silmissä.

Miulle, synnyttämättömälle, laitettiin pari viikkoa sitten Mirena. Ei sattunut ollenkaan niin paljon kun luulin/kuvittelin, inhottavan tuntuista toki kyseinen asennusoperaatio oli. Loppupäivän, ja vähän vielä seuraavanakin, sitten vihloi alavatsaa menkkakipumaisesti, mutta siitä selvisi panadolilla.

Itsellä ei ollut Mirenan asetuksessa varsinaista kipua, mutta kylläkin epämukavaa tunnetta. Kuuukautiskipujen tapaista vähäistä kipua muutama päivä laiton jälkeen ja yli kuukauden päivittäinen vuoto/tiputtelu, mutta sittemmin täysin vuodoton ja oireeton. Ikää tosin jo 40+. Suosittelen!

Yhteistyössä