T
"taina"
Vieras
Koko ajanko se muksu pyörii keittiössä, eikö ulkoile kaverieiden kanssa tai vanhempien kanssa?
Nukkuuko hän hyvin?
Nukkuuko hän hyvin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi sä kyselet täällä, jos et tee mitä järkevästi neuvotaan? kysehän on siitä, että annat periksi ja itse teet lapsestasi läskin kun annat syödä liikaa. Mahalaukku ja lapsesi tottuu, kun lopetat sen syöttämisen. Luulisi, että jos vanhempi todella olisi huolissaan, olisi käytännössä kaapissa lukko, ettei sieltä napostele ja annokset normaaleja. Kaikkeen tottuu, kyse on siitä, ettet kestä lapsen itkua.
Selitä asia lapselle terveellisyysnäkökulman kautta. Ei ole terveellistä syödä niin paljon, ei ole oikein jos pieni lapsi syö enemmän kuin iso aikuinen mies.
Ylipainoisuus itsessään aiheuttaa usein myös alhaisen itsetunnon. Kyllä lapsi itse huomaa että ne kivat vaatteet, joita kavereilla on, ei mahdu hänelle. Ja muut lapset voi olla julmia myös, "läski"- sana on ikävän usein kuultu termi alakoululaisten keskuudessa jo. Nyt olisi aika toimia, pituuskasvukaan ei korjaa asiaa itsestään vaan painon nousu on pakko pitää kurissa. Eikä siihen auta kuin se, että syö vähemmän.
Mitä se terveellinen ruoka on, jota teillä syödään? Moni suomalainen arkiruoka on itse asiassa aika lihottavaa, saati sitten tupla- tai tripla-annoksina syötynä. Oletteko ravitsemusterapeutilla jo käyneet?
Aika outoa, jos neuvola ja kouluterkkari ei sen kummemmin ole asiaan puuttuneet, sillä lapsihan on noilla mitoilla ihan rehellisesti jo lihava. Mutta kaikki terkkarit ei ehkä osaa sanoa asiaa suoraan, vaan kiertelee ja kaartelee, mikä on minusta väärin.