Ylipainoinen ja vaatteet (ei perunasäkki)

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Päivällä koitin kysellä toisessa ketjussa asiaa jo, mutta kukaan ei vastannut mulle. Siis. Jos kerran ylipainoiselle ei (muka) käy farkut, ei hameet, ei tunikat, ei leggingsit, ei paitapuserot eikä t-paidat, niin

mitä arvon palstaväki sitten suosittelee vaatetukseksi? Muuta kuin perunasäkkiä?

Mä onneton törppö olen kuvitellut, että ylipainoisiakin on monenkokoisia ja -mallisia, että painon perusteella ei voi suoraan sanoa, mikä käy ja mikä ei. Ja niinkin olen kuvitellut, että vaate kuin vaate käy, kunhan se on oikeaa kokoa ja mallia.

Ilmeisesti olen siis kuvitellut omiani. Valistakaa mua!

Mitähän sitten semmonen "laihaläski" voisi käyttää? Kun ei prkl ole keksitty vaatetta mikä tämmöseen hyvin epäsopusuhtaseen kroppaan kävis.. :kieh:

Vaikka mä puen päälleni ne vaatteet mistä ite tykkään. :D

Paljonkos sulla sörhis on ylipainoa? Ihan vaan kun itsellä on BMI noin 35... Vaatteita löydän lähinnä Lindexin, KappAhlin ja Seppälän läskiosastoilta. Legginsejä en pidä julkisesti enkä pidä paitapuseroista. Korkokengät eivät minusta sovi kaltaiselleni pallolle. Hameet polvipituisena paljastavat paksut sääret, mutta pitkät hameet saavat näyttämään vielä enemmän tankilta. Hmm... :/

Niin ei sitä kyllä tosiaan pelkän painon perusteella pysty sanomaan mikä sopii toiselle, on tämä sitten ali-, normaali- tai ylipainoinen. Pitää kattella ne omalle kropalle sopivat vaatteet.

Mulla ainakin on sellainen tunikatyyppinen paita joka hoikentaa mua.

mitä kokoa sitten käytät? onhan ylipainoiselle hankalampi hankkia vaatetta, mutta kyllä aina jotain löytyy. enitenhän asiaan vaikuttaa vartalonmuotosi. naiset jotka pukeutuvat hyvin, vaikka kiloja löytyy nostavat pisteitä ainakin mun silmissä. en voi sietää yli-isoa (likaista) T-paitaa ja kuluneita farkkuja.

No se tosiaan riippuu ihan kropan muodosta ja missä ne läskit on. Itellä on iso peffa ja pienet rinnat eli en tunikaa päälleni laita, näyttää peffa vielä isommalta. Rintavalle naiselle taas tunika on kiva. Sellanen polvimittanen takki kans hoikentaa :D mä usein sain kuulla että jestas mut sä oot laihtunu ku tuollasta takkia pidin hihii vaiks todellisuudes olin lihonu kaks kiloa :D

Mutta siis jokainen pitää just sellasia vaatteita ku ite tykkää!

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Mitähän sitten semmonen "laihaläski" voisi käyttää? Kun ei prkl ole keksitty vaatetta mikä tämmöseen hyvin epäsopusuhtaseen kroppaan kävis.. :kieh:

Vaikka mä puen päälleni ne vaatteet mistä ite tykkään. :D

Ööh mikä on laiha läski??? :/

Et kai oikeesti oo sitä, mieltä, että ylipainoinen ei voi käyttää farkkuja/hameita/paitapuseroita jne jne...mitä kaikkia luettelitkaan??!

Ylipainoinen voi pukeutua juuri nii kuin hyvältä tuntuu! Ei niitä makkaroita tarvitse korostaa liian tiukalla tai paljastavalla vaatetuksella, mutta jos haluaa kulkea bikineissä, niin sittenpä kulkee! Suomalaiset on niin uskomattoman mänttejä ja suvaitsemattomia kivikausi-ihmisiä, että kuvittelevat kaikkien haluavan näyttää samanlaisilta kuten ruotsalaiset jo tekevät...).

Käykääpä reissussa Keski-Euroopan kaupungeissa, niin näette tyylikästä ja kaunista pukeutumista ihan painosta riippumatta. Myös kaupat ovat yleensä paremmin varustettuja muualla. Suomessahan katsotaan koko 42 jo läskiksi, käsittämätöntä! Pitkät, ei-tiukut (=tavalliset) naiset joutuvat usein käyttämään kokoa 44, ja sellaisia löytyy vain 'läskikaupoista' tai 'läskiosastoilta'. Miksi? Suurin osa lihavammista ihmisistä voisi käyttää ihan samanlaisia malleja kuin laihemmatkin, jos niistä vaivauduttaisiin tekemään hiukan isompiaki kokoja.

Jopas tuli purkaus, mutta kun ketuttaa!! Oma tyttäreni ei tule kasvamaan Suomessa, mm. em. syystä!

no mulla on kymmenisen kiloa ylipainoa ja usein osatn mustia suoria housuja tai strech farkkuja, tunikaa en voi päälleni pukea kun olen lyhyt ja persevä, se saa minut näyttämään entistä läskimmältä, tiukat paidat sopivat hyvin kun mulla ei mahaa hirveesti ole mutta tissit on kuitenkin hyvänkokoiset ja näköiset.
rintavan ihmisen ei ainakana kannata käyttää pyöreää kaula aukkoa, v-mallinen kaulus sopii paremmin
ja pystyraita hoikistaa, vaakaraita leventää, myöskään mitään kovin riemunkirjavia vaatteita ei ehkä ison kannata pukea päälleen. asusteet vievät myös huomion ongelmakohdista, huivit,laukut,kengät,korut ym. korolliset kengät myös hoikistaa, enkä nyt tarkoita mitään piikkikorkkareita vaan ihan siistejä naisten korollisia kävelykenkiä.

mulle on bmi mukaan 6kg ylipainoa..silti en osaa ostaa kivoi vaatteita..ku mua ahistaa jos yksiki makkara pursuais jostain.. :x tunikoita käytän,kyl trikoo pusesroitaki mut ei nii että napa näkyy :D farkkui käytän,en perus stretch housuja ku ei oo mun tyylii..tai sit rentoja "lökö" housuja.. tissit o mul ongelma ku näyttää puolet paksummalt jos löysä paita päällä..

Mulla reippaasti liikakiloja, eniten mahassa ja tisseissä, vähiten jaloissa. En voi käyttää kovin löysää paitaa, näytän ihan jätiltä kun vyötärö katoaa jonnekin tissien alle. Napakan paidan kanssa tissit ehkä korostuu liikaakin, mut vyötäröä on sitten edes nimeksi. Just mun läskeille parhaiten taitaa sopia hyvin istuvat farkut ja hyvin leikattu jakku tai paitapusero.

Yhteistyössä