Yllätin miehen, nyt olo ja loputkin itsetunnosta aivan romuna.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuvittelisin että itse en haluaisi seksiä raskaana olevan kanssa. Ei siksi etten haluaisi kumppania edelleen, mutta jotenkin ajatus siitä vauvasta.. en osaa selittää. Itelläni säilyi halut raskasaikanakin mutta silloin koin seksin ja masturboinninkin jotenkin likaisena.

Ja mikähän tämän tarkoitus oli? Tulit tänne leuhottamaan, että nussitte monta kertaa päivässä?

Mielenkiintoisinta tuossa on se, että kun astrolabe viimeksi ilmaisi tuon saman asian, hän oli juuri aiemmin jossain ketjussa ilmoittanut miehensä olevan useamman päivän ajan satojen kilometrien päässä. Eli oikeesti vähän liioittelun makua ilmassa. Jos ollaan päiviä erossa ja sitten nähdään viikon aikana parina kolmena päivänä, niin onko se nyt muka joku ihme, että silloin paneskellaan sitten vähän useamminkin.

Mutta kukin tavallaan.

[QUOTE="kerttuli";28510470]Mä voin kertoa, että kaikki miehet runkkaa. Aina. Lähes päivittäin... Ei siitä kannata herneitä nenään vetää.[/QUOTE]

:O Hyvimpä sinä tunnut kaikki miehet tuntevan. Tuosta, että siitä ei kannata vetää herneitä nenäänsä, olen samaa mieltä.

Ap:llä ehkä olisi avoimen keskustelun paikka miehensä kanssa siitä miltä hänestä tuntuu nyt viimeisillään ja miltä miehestä raskaus tuntuu, miksi hän ei nyt ole halukas. Vaatimuksi keskustelussa ei kannata esittää. Toista ei voi muutta, vaikka kuinka sitä haluaisimme. Muutos tapahtuu omista lähtökohdista jos on tapahtuakseen.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="hehee";28510693]Mielenkiintoisinta tuossa on se, että kun astrolabe viimeksi ilmaisi tuon saman asian, hän oli juuri aiemmin jossain ketjussa ilmoittanut miehensä olevan useamman päivän ajan satojen kilometrien päässä. Eli oikeesti vähän liioittelun makua ilmassa. Jos ollaan päiviä erossa ja sitten nähdään viikon aikana parina kolmena päivänä, niin onko se nyt muka joku ihme, että silloin paneskellaan sitten vähän useamminkin.

Mutta kukin tavallaan.[/QUOTE]

ja jos Data on jossain pois kotoa niin eiköhän siellä runkkaa vaikka ei sitä astrolabelle kerrokaan, koska se on nöitä rajoitettuja asioita.

[QUOTE="niin";28510651]te muistutatte päivä päivältä enemmän mummeliisaa: kaikki intiimit yksityiskohdat jaetaan kaikille ja jokaisesta ketjusta tehdään oma kommentoimalla hieman asian vierestä omia kokemuksiaan.[/QUOTE]

Olitte ilmeisesti sitten kyselemässä ja kommentoimassa mummeliisaa jatkuvasti. Me emme tee ketjuista omiamme, te taas nostatte meidät esiin.

[QUOTE="niin";28510651]te muistutatte päivä päivältä enemmän mummeliisaa: kaikki intiimit yksityiskohdat jaetaan kaikille ja jokaisesta ketjusta tehdään oma kommentoimalla hieman asian vierestä omia kokemuksiaan.[/QUOTE]

Suurin osa ihmisistä kommentoi omien kokemuksien perusteella, ainoa ero mitä näkisin tässä on se, että astrolabe sanoo suoraan "meillä..." tai "mieheni..." tai "minä..." eikä kirjoita vain passiivisessa muodossa suoraan mielipidettä.

Se porukka on itseasiassa vähemmistö joka kommentoi kirjoista opittua asiaa tai pelkästään muilta kuultua, kun puhutaan ihmissuhteista tai niiden kemioista.

Niitäkin toki on täällä, nimeämättä sen kummemmin. Enemmän minua ärsyttää se kun ei ole mitään kokemusta asiasta jossa pitää sitä olla että mielipiteellä on jotain painoa. Eli ihmissuhteissa juurikin.

Mutta juu, ärsyynnytään vaan eri asioista, sehän tästä palstasta tekeekin sen arvoisen että kannattaa käydä hihittelemässä ketjuissa.

Tottakai suurin osa kommentoi omista kokemuksistaan, mutta kummastakohan vastauksesta on AP:lle enemmän hyötyä:
A. Me nussitaan koko ajan ja mun mies ei ainakaan runkkaa
B. Meilläkin oli tota ongelmaa mutta juteltiin asiasta. Miestä voi hirvittää vauvan päähän tökkiminen.

Vähän sama kun joku joskus oli murheissaan kun ei jaksanut tehdä mitään kun suri vaan läheisen kuolemaa niin mummeliisa tuli selittämään mitä kaikkea oli tehnyt heti miehensä kuoleman jälkeen..

Me emme tee ketjuista omiamme, te taas nostatte meidät esiin.

Kyllä se on vähän niinkin, että astrolabe on nykyisin lähes päivittäin muutamaankin ketjuun tunkemassa tuota "panemme Datan kanssa useamman kerran päivässä" -juttuaan. Ei se minua haittaa (hyvä, että teillä on vilkas seksielämä ja olette kummatkin tyytyväisiä siihen), mutta toisaalta ymmärrän senkin, että joitakin se asian "jatkuva esille tuominen" saattaa pitemmän päälle alkaa ärsyttämään ja siitä syystä siihen myös tartutaan hanakammin eri yhteyksissä.

Hei ap,älä välitä, ei taatusti ole kyse sinun ulkonäöstäsi tai haluttavuudestasi. Lähes kaikki masturboi joskus,osa useammin osa harvemmin. Se on täysin lunnollista eikä välttämättä iity mitenkään seksielämään kumppanin kanssa. :) Ymmärrän kyllä,että tuntuu kurjalta yllättää mies tekemästä sitä,ja raskaana sitä nyt kuvittelee vaikka mitä hölmöä. Käske pitämään huolta,että masturboi tästedes omassa rauhassa,jottei sinun tartte sitä katsella. :D

Alkuperäinen kirjoittaja älä ota itseesi;28510458:
Höh...

Kerro miehelle että on tullut paha mieli, varmasti ymmärtää. Muista kuitenkin ettet ole pysyvässä tilassa, kuitenkin ennen raskauden tätä loppuvaihetta teillä on seksiä ollut? :)

Mun mielestä aika usein vielä kuulee sellaistakin että mies pelkää sitä jostain syystä. Satuttaa teitä tms.

Eipä ne miehet välttämättä ymmärrä. Riippuu miehen tunneälystä, eikä se ole kaikkien miesten vahvuus. Miehen on sitäpaitsi äärimmäisen vaikeaa muutenkin asettua raskaana olevan naisen asemaan, ymmärrettävistä syistä.

Aloittajalle sanoisin, että vähän tuollaisia tunteita tunsin itsekin raskauden aikana, mutta se helpotti, kun lapsi syntyi ja sain vartaloni taas takaisin. Toisin kuin kuulee sanottavan: vartalonsa kyllä saa takaisin, kun ei anna itsensä masentua vaan tekee töitä fyysisen kunnon palauttamiseksi. Hyväkuntoisena jaksaa lapsenkin kanssa paremmin. Yhden käytännön vinkin annan sinulle jo nyt, vaikka lapsi ei ole vielä syntynyt:

anna miehen opetella lapsenhoitoa heti, kun lapsi on syntynyt. Älä totuta miestäsi siihen, että sinä yksin hoidat lapsen ja arjen. Jakakaa vastuu lapsesta ja kodinhoidosta, että sinäkin saat omaa aikaa ja pääset liikkumaan ilman vauvaa. Koska sinulla on suuri riski sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen, sitä voi ehkäistä juuri näin: jakamalla vastuuta. Koska vauva ei tee kaikkea paremmaksi, niin paljon kuin tulokasta rakastaisikin, on pidettävä itse huolta itsestään. Mies ei sinun hyvinvoinnistasi vastaa, eikä vauva. Sinä itse olet vastuussa omasta terveydestäsi.

Luin kaksi ekaa riviä ja on ihan pakko kysyä, että onko sun pointtisi nyt se, että revit pelihoususi kun mies runkkaa??

Ei jumalauta:D

Olisitpa lukenut ap:n aloituksesta enemmänkin kuin kaksi ensimmäistä riviä, olisit ehkä voinut ymmärtää, että kyse on jostain aivan muusta. Runkkaaminen oli vain laukaiseva tekijä pahalle ololle, joka on kytenyt ja myllertänyt ap:ssa koko raskauden ajan. Ärsyttää tuollaiset vastaukset. Pitäisi sentään malttaa lukea aloitus alusta loppuun ennen aloittajan teilaamista.

• Tykkää
Reactions: Halin
Oon miettinyt tuota, että kun jotkut on mustasukkaisia masturboinnista. Niin mitä sitten pitäisi tehdä jos panetus iskee kun kumppani ei ole kotona? Tai itse on jossain vaikka reissussa. pitäisi vaan kärsiä panetuksen kanssa koska "ei saa" masturboida?

Ap:n tapauksessa ongelma on se että mies valitsee ennemmin oman käden kuin ap:n. Luulen että kyseessä on ohimenevä ongelma. Ehkä lääkärin kanssa keskustelu auttaisi? Lääkäri voisi vakuuttaa miehelle että rakastelusta ei ole vaaraa vauvalle.

Keskustelu olisi hyvä mutta kaikki miehet eivät harrasta sellaista.

Ap:n tapauksessa ongelma on se että mies valitsee ennemmin oman käden kuin ap:n. Luulen että kyseessä on ohimenevä ongelma. Ehkä lääkärin kanssa keskustelu auttaisi? Lääkäri voisi vakuuttaa miehelle että rakastelusta ei ole vaaraa vauvalle.

Keskustelu olisi hyvä mutta kaikki miehet eivät harrasta sellaista.

No ei se aina siitä ole kiinni et luullaan et siitä olis jotain vaaraa, se vaan voi tuntua epämiellyttävälle. Jos ihan "ällölinjalle" mennään niin voin vaan kuvitella miltä se lykkiminen tuntuu jos itekkin tunnen sormilla lapsen pään...

Musta on ihan normaalia olla haluamatta seksiä loppuraskaudesta, eikä siinä juttelut lääkärin kanssa auta..Puolison kanssa kommunikoiminen olis toki tärkeää.

Ja kun muistelee sitä loppuraskautta niin en mä itekkää mitää kiksejä siitä seksistä saanu, tosi kiihottavaa joo panna ja samalla vauva liikkuu mahassa..iuuuuu.

[QUOTE="Maira";28510883]No ei se aina siitä ole kiinni et luullaan et siitä olis jotain vaaraa, se vaan voi tuntua epämiellyttävälle. Jos ihan "ällölinjalle" mennään niin voin vaan kuvitella miltä se lykkiminen tuntuu jos itekkin tunnen sormilla lapsen pään...

Musta on ihan normaalia olla haluamatta seksiä loppuraskaudesta, eikä siinä juttelut lääkärin kanssa auta..Puolison kanssa kommunikoiminen olis toki tärkeää.[/QUOTE]

Näin. Ja täytyy sanoa että melkomoiset vaatimukset naisilla on täällä miehiä kohtaan (ja nuo kostosuunnitelmat yms. ovat todella törkeitä!!) kun taas miehen on poikkipuolista sanaa sanomatta ymmärrettävä heti naisen haluttomuus, johtui se sitten ihan mistä vaan.

Ketjussa tullut jo esille hyviä vastauksia, mutta sanonpa vielä tämän. Ap:n pitä nyt vaan tottua ajatukseen, että hänestä on tulossa äiti, ja kaikki asiat eivät pyöri ainoastaan hänen ympärillään enää; lapsi tulee olemaan se keskipiste. Mitäs sitten jos keho on pyöristynyt raskaudesta? Jokainen nainen kokee tämän, ja vauvan saaminen on niin suuri muutos, että on turhaa yrittää pitää kynsin ja hampain kiinni vanhasta (eli siitä millainen kroppasi oli ennen. ) Kerron nyt sinulle salaisuuden; imetys muuttaa rintojasi. Kai pystyt elämään sen kanssa?Ja synnytys muuttaa kroppaasi, sulla on vielä paljon yllätyksiä edessä. Esim voi olla että seksi ei maistu moneen moneen kuukauteen, varsinkin jos takana on rankka synnytys. Nyt on siis aika kasvaa aikuiseksi ja tajuta että se lapsi on tärkein, ja tulee vastasyntyneenä viemään kaiken huomiosi, kannattaa ehkä tästäkin vihjata miehelle, ettei mies oleta että seuraavana päivänä synnytyksestä harrastatte seksiä.

Toinen asia; jos olet ollut alakuloinen koko raskauden ajan; voisiko olla lievää masennusta? Nimittäin synnytyksenjälkeinen masennus voi iskeä tosi salaa, ja kannattaa vähän seurailla omia tuntemuksia, varsinkin lapsen syntymän jälkeen: että mitkä tunteet ovat vaan "hormonihuuruja", ja millaiset ajatukset ovat sitten jo masennusta?Babyblues ja masennus on eri asia. Kannattaa ehkä vähän tutkia kirjoista etukäteen. Tuntuu että teet kärpäsestä härkäsen niin sanotusti, ja kyllähän sinun aikuisena täytyy sopeutua siihen että raskaus muuttaa kroppaa ja parisuhteen seksielämääkin joskus, aivan luonnollisia asioita! Tsemppiä! Hankippa joky hyvä opus, jossa puhutaan naisen tunteista raskauden ja synnytyksen jälkeen. Esim.Katerina Janouch on kirjoittanut hyvän kirjan: Lasten kanssa(odotusajasta murrosikään). Suosittelen kovasti.

Mitä masturbointi merkitsee sinulle ap? Ainakin minulle se on erillinen asia parisuhteesta ja siitä haluanko seksiä toisen ihmisen kanssa. Se on paineiden purkua, rentoutumiskeino jne. Siinä ei tarvitse ottaa keneltäkään mitään eikä antaa kenellekkään mitään.

Monet miehet näkevät raskaanaolevan naisen "suojelukohteena", jotenkin pyhänä ja kokevat hämmennystä. Koeta jutella miehelle.

Meillä mies taisi enemmän pelätä, että seksi käynnistää synnytyksen. Viimeisen kerran kun seksiä harrastettiin jotain viikolla 37 tai 38 ja sen jälkeen oli illalla supistuksia. Ennen sitäkin oli usean viikon tauko välissä, kun oli pieni riski ennenaikaiseen synnytykseen. Mutta noilla viikoilla mitä ap:lla on niin ei kait luulis olevan huonokaan asia enää jos syntyis.

Ymmärrän ap:n tuntemuksia hyvin. Meillä vauva on noin puolivuotias ja ei tuo seksielämä ole vieläkään kovin vilkasta, kerta viikkoon suunnilleen. Itse haluaisin useamminkin ja mies kyllä sen tietää. Ja ihan varmasti se harrastaa omaa kivaa, en usko yhtään että sillä olis jotenkin halut vaan poissa. Joten ei kovin hyvää tää tee itsetunnolle täälläkään. Raskauskiloja ei tullut kuin se mitä nyt "pakosti" tuli ja nekin hävisi kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen. En jaksa enää yrittää puhuakaan, ei siitä mitään hyötyä ole. Tiedän että saisin varmaan seksiä useammin jos vaan tekisin aina aloitteen. Mutta jotenkin sitä haluaisi että mieskin sen aloitteen tekis. No kyllähän se tekee, sen kerran viikkoon. Mies on vaan jotenkin rajoittunut tuon seksin ajankohdan kanssa, aamuseksi kelpaisi, mutta ei se oikein enää onnistu, etenkään keskellä viikkoa kun hänen töihin pitää mennä jo niin aikaisin. Ennen lasta sitä seksiä harrastettiin lähes aina pelkästään just ennen saunaa, nyt se ei vaan aina onnistu. Jos ei tuo vauva silloin just nuku viimeisiä päiväunia. Eli meillä varmaan sit seksi loppuu kokonaan kunhan tuo vauva lopettaa nuo iltaunet..

Olisitpa lukenut ap:n aloituksesta enemmänkin kuin kaksi ensimmäistä riviä, olisit ehkä voinut ymmärtää, että kyse on jostain aivan muusta. Runkkaaminen oli vain laukaiseva tekijä pahalle ololle, joka on kytenyt ja myllertänyt ap:ssa koko raskauden ajan. Ärsyttää tuollaiset vastaukset. Pitäisi sentään malttaa lukea aloitus alusta loppuun ennen aloittajan teilaamista.

Kyllä nämä runkauskeskustelut on sitä luokkaa ihan oikeasti, että luettuani koko aloituksen olen edelleen samaa mieltä. Jokainen runkkaa, salassa tai ei. Voisihan sitä suuttua vaikka siitä, että mies syö tai nukkuu. Lasken ihan samaan kategoriaan runkkaamisen kanssa ja toivon, että synnytys tuo helpotusta noihin oloihin. Mutta jos toisen runkkaaminen on ylitsepääsemätöntä, kannattaa ehkä harkita yksielämistä. Ja olen todellakin tätä mieltä.

Jotenkin tosi surullista lukea kuinka seksielämä kuihtuu lapsen tulon jälkeen..Toki se alkuunsa vie varmasti oman aikansa et siihen taas pääsee mukaan, mut ei se sais melkein kokonaan pois jäädä, seksi on kuitenkin tosi iso osa toimivaa parisuhdetta (ainakin minun mielestäni)..

Mä suosittelisin mielikuvituksen mukaan heittämistä, vaikka aloitteiden tekeminen rassaa, niin ei muutakun tyrkylle!Kyl se siitä taas alkaa sujumaan!Ja vaikka toinen menee aamulla aikasin töihin, joskus se neljältä herääminen seksin takia kannattaa.. ;)

Tsemppiä!

Oon miettinyt tuota, että kun jotkut on mustasukkaisia masturboinnista. Niin mitä sitten pitäisi tehdä jos panetus iskee kun kumppani ei ole kotona? Tai itse on jossain vaikka reissussa. pitäisi vaan kärsiä panetuksen kanssa koska "ei saa" masturboida?

Kyllä minä ainakin jaksan odottaa, jos on tiedossa että sinä päivänä vois seksiäkin saada. Siinähän se juju vähän piilee, kun on sitten jotain mitä odottaa ja on sitten aika paljon latautuneempi kuin ehkä muuten. Tietty jos on pidempi tauko, niin voi sitten ekaksi hoidella itsensä ja sitten myöhemmin miehen kanssa, niin kestää vähän pidempään sitten. Mutta kyllä minusta seksi miehen kanssa voittaa aina oman kivan. Sitä harrastaa vaan jos on oikeasti puutteessa ja ei muuta voi hetkeen saada. Jos saa tarpeeksi miehen kanssa, ei tarvitse masturboida. Näin ainakin minulla ja sen takia se tuntuukin pahalta, jos mies runkkaa, vaikka miehelle se saattaa merkitä jotain muuta.

Yhteistyössä