Yllätin poikani suutelemasta toista poikaa, olen aivan järkyttynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homopojan äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:
Alkuperäinen kirjoittaja @7:
Jos se ettei hyväksy homoutta itse ja sitten tämän vuoksi alkaa vaahdota asiasta lapsillensa jotka olisivat homoja niin ei olisi mitään järkeä -se rikkoisi välejä, tulehduttaisi niitä ja lopulta lapset eivät haluaisi pitää vanhempiinsa mitään yhteyttä.

Kaikista täkreintä on rakastaa ja välittää, se on se mikä eniten puhututtaa ja kolahtaa..että : "ahaa..äiti ei kyllä hyväksy homoutta, mutta silti yhä rakastaa mua...."
Ei Jeesuskaan tuominnut syntisiä ihmisiä, hän nimenomaan osoitti rakkautta eräälle huorallekkin jota kaikki muut pilkkasivat ja syyttivät... Jeesus vain rakasti, ja siihen meidätkin on kutsuttu!!! Ja raamatussa vielä sanotaan, ettemme SAA tuomita ja sillä tuomiolla millä toisia tuomitsemme niin meidät kerran tuomitaan...tuomitseminen ei rakenna, se ei luo yhteyttä, se rikkoo hajoittaa ja etäännyttää ja haavoittaa. Se joka tuomitsee kokee olevansa parempi ja yläpuolella....et täytyy vaan todeta että asia on näin, mutta sen kanssa on opittava elämään ...!

Muuten hyvä,mutta kun nyt siteeraat Raamattua, niin homous oli yksi ainoita asioita jotka ovat Jumalalle kauhistus ja kadottava synti. Jos ihminen haluaa uskova niin silloin täytyy tehdä parannus ja hyljätä homouden synti. Uskova saa toki rakastaa homoa,mutta täytyy myös sanoa että teko ei ole hyväksyttävä.

TOKI lapsi sen tietäisi ilman sanojakin ettei se ole hyväksyttävää!! Kun ja jos uskovaisesta perheestä missä koko elmänsä rampannut pyhäkoulussa ja vanhemmat srk:ssa mukana niin luulis kyllä tuleleen jo erittäin selväksi. Ekana kyllä sanoisin, että oli hienoa kun uskalsit avautua, sillä tiedäthän varsinhyvin meidän näkemyksen sasiaan, ettemme homoutta hyvksy. sitten kyllä osoittaisin hänelle rakkautta!! eikä se asia paasaamisella ja saarnaamisella ja panostamisella miksikään muuttuis, eikä tuomitsemallakaan!!! osoittaisin rakkautta ja pommittaisin taivasta rukouksin, se olisi kaikki mitä voisin tehdä ja voi tehdä !!! TIedän nimittäin erään lesbon jonka vnahemmat ja koko suku uskovaisia ja tämäkin rampannut pienestä asti pyhäkoulut, nuortenillat yms. ja sit itkee sitä että on aina ollut homo ja tietää kyllä että on syntiä yms. mutta snoo että on ollut lapsesta asti...ei siinä tuommoisessa tilanteessa tuomitseminen auta...seurakunta ei hyväksy homoutta mutta silti kaikki syntiset ovat kokouksiin ja tilaisuuksiiin enemmänkuin tervettulleita!!

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Minä kyllä olisin järkyttynyt,sillä olen todellakin niin ahdasmielinen että en hyväksy kuin perinteisen perhemallin ja niihin ei homo- ja lesboliitot mahdu=/. Jos omat lapseni osoittautuisivat poikkeaviksi,niin silloin voisi olla tiukka neuvottelun paikka. Mutta edelleenkään en hyväksy kuin heterosuhteet.

Joo, nää on mahtavia et tällasia ihmisiä vieläkin on. Jos lapsesi sattuisi olemaan homoseksuaali, niin sitä et "neuvottelemalla" pystyisi muuttamaan, koska sellaiseksi hän olisi syntynyt, tai luoja olisi luonut jos satut uskonnollinen olemaan.

Mä en usko että ihminen on syntymästään homoseksuaali,vaan se on opittu tapa josta voi päästä eroon. Ketään ei luoja ole homoksi luonut,miksi olisi kun kerran tuomitsee itse homouden?

Minä kyllä synnyin lesbona. Kukaan ei sitä minulle ole opettanut, enkä ole valintaa seksuaalisuudestani missään vaiheessa elämääni tehnyt. Vai missä kohtaa elämää se seksuaalisuus valitaan? Milloin sinä valitsit, että alat heteroksi?

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Miksi ap:ta yritetään syyllistää siitä, että toivoisi poikansa olevan hetero? Eikö muka kukaan muu ole nähnyt, miten helvetin vaikeaa homon elämä tässä yhteiskunnassa voi olla?

Niinpä, ja kyllä muakin (jossain vaiheessa alkujärkytyksen jälkeen) mietityttäisi mitä meistä juorutaan. Ei ole kiva olla juorun kohteena, varsinkaan nuoren teinin.

Ja siis tottakai saa järkyttyä. On se kumma, kun kaikki pitäisi ihan vaan purematta niellä nykyään.

Järkyttyä saa, eikä tarvitse niellä, mutta sen jälkeen on syytä miettiä, mikä kuitenkin on tärkeintä. Se, että poika on onnellinen ja tietää, että äiti rakastaa häntä homoudesta huolimatta. Tottakai mietityttää myös juorut yms, mutta mitäs juoruamista loppujen lopuksi homoudessa on. "Sen poika on homo!" No niin on. Vaikeuksia voi tulla, mutta kukaan ei kai selviä tästä elämästä ilman niitä. On vain mentävä eteenpäin. Vai mikä olisi vaihtoehto?

Niin, mä vaan yritän sanoa että kaikki reaktiot on aika luonnolisia ja sallittuja. Eikä siinä auta muu kuin mennä eteenpäin, mutta myös vanhempien tunteet on aitoja ja todellisia, mitä ne sitten ikinä onkaan. Aika ahdistavaa jos joku on huolissaan jostakin ja sanotaan että se on väärin ja että kaikki pitää ajattelematta hyväksyä, muuten on huono ihminen.

Just niin. :)

Sääliksi käy ap:n poikaa jos ensireaktio on tänne palstalle asia purkaa, eikä puhua pojan kanssa. Tuskin kukaan toivoo pojastaan homoa ja tuskin se poikakaan sitä on toivonut. Se ei kuitenkaan ole huono/paha/hävettävä asia. meillä ei asioita noin hoideta. lapset tietää jo ennen murkkuikää, että jollain lapsilla on 2 isää tai 2 äitiä koska jotkut tykkää samasta sukupuolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja =/:
Sääliksi käy ap:n poikaa jos ensireaktio on tänne palstalle asia purkaa, eikä puhua pojan kanssa. Tuskin kukaan toivoo pojastaan homoa ja tuskin se poikakaan sitä on toivonut. Se ei kuitenkaan ole huono/paha/hävettävä asia. meillä ei asioita noin hoideta. lapset tietää jo ennen murkkuikää, että jollain lapsilla on 2 isää tai 2 äitiä koska jotkut tykkää samasta sukupuolesta.

No eikös se ollut niin että ap:n poika oli just lähtenyt pois kotoa? Eikai pojan kanssa voi puhua jos se ei ole kotona?

Sinä käyt itse sääliksi...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heteroja ei kukaan ihmettele, uskaltaa olla oma itsensä. Homoudessa on aina se vaara, että syrjitään...kaikenmaailman homovitsit jne. Heterot voivat hankkia vapaasti lapsia, homoilla vaikeampaa. Syitä, vaikka kuinka paljon.

Kuule kyllä tänä päivänä saa homot aika rauhassa elää, ei niitä vainota niinkuin asian ilmaset. Mun kaveri on homo ja oli tullu kaapista 16v. Tosin oli kertonu omalle äidillensä että on homo. Jätti myös tyttöystävänsä kun oli kokenu sen siten että loukkaa sitä tyttöä jonka kanssa seurusteli. Mun kaveri asuu pienellä paikkakunnalla eikä siitä mitään juoruja liiku, kukaan ei vainoo sitä ja muutenkin saa aika rauhassa elää. On ainakin mulle yks tärkeimmistä ystävistä. Sit tunnen myös yhen homo pariskunnan ja neki kyllä saa elää ihan normaalia elämää ja ihan rauhassa, eikä kukaan vainoo niitä mitenkään. Ja mitä helvetin väliä sillä on mitä muut ihmiset on mieltä ja mitä ne ajattelee. Pääasia että sun poikas on rohkeesti sitä mitä on, et voi kuitenkaan estää sun poikaa tapailemasta kaveriansa, koska vaikka niin teetkin niin ne tapaa silti. Sen takia kannattais yrittää hyväksyä sun pojan suuntautuminen, voi olla aluks vaikeeta mutta kyllä se siitä ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja homopojan äitikö?:
Tällaista ei kyllä kenellekään toivoisi. Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.

MITÄ VEETÄ????

On varmasti shokki, sitä en kiellä mutta haloo, oma lapsi!!! Toivon todella että poikasi on sinua vahvempi ja löytää oman tiensä, koska sinusta ei siihen näytä apua olevan! Voi olla "kokeilua" tai sitten poikasi tykkää pojista ja ehkä myös tytöistä.

Puhu pojallesi, että asia on ihan ok, vaikka hieman yllätyit ja että et tuomitse mitään! Sano, että on ihan normaalia tunte erilaisia tunteita ja on myös ihan normaalia kokeilla niiden toteuttamista. Jos poikasi on homoseksuaali, sitten hän on. Ei se ole mikään sairaus!

On pahempi kuin sairaus. Sairauksista voi parantua mutta tuo vinksahdus ei niin vain paranekaan. Viehtymys peräaukkoon ON epänormaalia!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja @7:
seurakunta ei hyväksy homoutta mutta silti kaikki syntiset ovat kokouksiin ja tilaisuuksiiin enemmänkuin tervettulleita!!

Kenen tahansa käsikynkässäkin?

vaikka käsikynnässäkin sitten!! homoutta ei srk hyväksy muta syntisiä ihmisiähän Jeesus tuli pelastamaan!! voihan olla että homopari tahallaan provosoi näin että tulevat srkhon käsikynnässä... ja jos muut katsovat heitä kuin halpaa makkaraa...eivät varmasti halua enää koskaan kuulakkaan Jeesuksesta mitään!! Sanotaanhan: "..niin alhaalla ei kukaan kulje, ettei siellä Jeesus ois.." ja Jeesus on tullut nimen omaan syntisiä varten ja Jeesuksen rakkaus on niin SUURTA kuin lastenlaulussakin lauletaan: Jeesuksen rakkaus on niin ihmeellinen ettei sitä voi ylittää, ei alittaa eikä sen ohitse voi kävellä. Me ihmiset olemme pikkusieluisia jne...
Jos esim. maassamme alkaisi herätys ja Jumala johdattaisi srk:n kokoukseen homparin jotka käsikynkää kävelevät ja he sitten kokouksessa tulevat uskoon..no tuo oli vain tuollainen huono -esimerkki mutta ppointti siinä että kyllä srk:n pitäisi ja tulisi olla kaikenlaiset ihmiset tervettulleita, Jumala ei ole pikkusieluinen, Jumala näkee sydämen ja sen janon mikä ihmisen sydämessä on hänen puoleensa..jokainen ihminen on ja pitäisi olal tervettullut srk:nkin puolesta kuulemaan Jeesuksen sovitustyöstä ...mutta meitä on näköjään joka lähtöön....

Alkuperäinen kirjoittaja ja ongelma oli?:
Nyt otat aikalisän! Istut alas ja rauhoitut. Mietit asiaa ja sitten puhut poikas kanssa. Ei
kai se maailmaa kaada jos poikas pojista tykkää. Tuskin sun rakkauteen mitenkään vaikuttaa, toivottavasti ei!

Peesi oot niinkuin BREE

Ajattele asiaa positiivisesti, monet tytöt tykkää homoista kavereina. se miten itse suhtauddutte asiaan,heijastuu myös poikaanne. hän on kuitenkin teidän poikanne :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja homopojan äitikö?:
Tällaista ei kyllä kenellekään toivoisi. Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.

MITÄ VEETÄ????

On varmasti shokki, sitä en kiellä mutta haloo, oma lapsi!!! Toivon todella että poikasi on sinua vahvempi ja löytää oman tiensä, koska sinusta ei siihen näytä apua olevan! Voi olla "kokeilua" tai sitten poikasi tykkää pojista ja ehkä myös tytöistä.

Puhu pojallesi, että asia on ihan ok, vaikka hieman yllätyit ja että et tuomitse mitään! Sano, että on ihan normaalia tunte erilaisia tunteita ja on myös ihan normaalia kokeilla niiden toteuttamista. Jos poikasi on homoseksuaali, sitten hän on. Ei se ole mikään sairaus!

On pahempi kuin sairaus. Sairauksista voi parantua mutta tuo vinksahdus ei niin vain paranekaan. Viehtymys peräaukkoon ON epänormaalia!

ööö..homous on pelkkää seksiä? niinkö?

tää on asia mitä mä en ole koskaan ymmärtänyt..aina kun puhutaan homoudesta, ajatellaan vain sitä seksiä mut heteroiden suhteessa onkin sit muitakin tasoja.Ihan samalla lailla ne homotkin rakastaa, viihtyy yhdessä ja on onnellisia, ei se ole pelkkää seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tilanne on vain niin kiusallinen. Asumme myös pienellä paikkakunnalla enkä haluaisi, että perheestämme juoruttaisiin.

No jos ne paikkakuntalaiset on sinulle tärkeämpiä kuin oma poika niin sitten...
Taitaa olla todellinen takapajula se teidän paikkakuntanne ja sinä siinä mukana. Terve vaan ja onnea!

Kyllä mulle olis shokki jos mun poika ilmoittais olevansa homo. Mulla ei ole sinällään mitään homoja vastaan, tunnenkin yhden homon ja yhden lesbon. Jokainen saa mun puolesta olla millainen tahtoo. Mutta olis se silti aika järkytys. Kyllä kai se olis pakko hyväksyä, ei kai siinä muutakaan vois, ja ihan yhtä rakas se lapsi siltikin olis tietenkin.

Ota asia puheeksi poikasi kanssa, sano että olit yllättynyt näkemästäsi (parempi sanavalinta kuin järkyttynyt). Tuon ikäiset nyt kokeilevat kaikenlaista. Muutama vuosi oli pop olla lesbo nuorten tyttöjen keskuudessa, nyt myöhemmin taitaa kaikki näistä tuntemistani teineistä ihan heteroita. Ja kyllä nuo tv:n homojulkkikset vaikuttavat ihan oikeasti näihin kokeiluihin, monet pojat ovat esim. BB-Sampon faneja. Voi olla että tuokin on vaan homokokeilu ja voi kehittyä suuntaan jos toiseen. Anna pojalle tilaa tutkailla tunteitaan.

Kyllä mäkin olisin aivan järkyttynyt, jos joku mun lapsistani olisi homo/lespo. Tunnustan olevani kans niin heteroihminen, et en voi ymmärtää homoja. pakkohan se tietty olisi hyväksyä, jos oma lapsi ilmottaisi olevansa ihastunut samaa sukupuolta olevaan henkilöön.
Helppohan se täällä on huudella kuinka ahdasmielisiä ihmiset ovat, mut usein mieli muuttuu kun asia tulee ajankohtaiseks omassa perheessä. Niin se vaan valitettavasti menee.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Kyllä mulle olis shokki jos mun poika ilmoittais olevansa homo. Mulla ei ole sinällään mitään homoja vastaan, tunnenkin yhden homon ja yhden lesbon. Jokainen saa mun puolesta olla millainen tahtoo. Mutta olis se silti aika järkytys. Kyllä kai se olis pakko hyväksyä, ei kai siinä muutakaan vois, ja ihan yhtä rakas se lapsi siltikin olis tietenkin.

Wau tunnet jopa yhden homon ja yhden lesbon :D
Luultavasti tunnet useammankin, et vain tiedä sitä.
Mä en jaksa järkyttyä naapurin homoparista. Tai lähistön lesboperheestä. Eikä mua yhtään kauhistuta ystäväni siskon homopoika. Saati ne homot ja lesbot jotka on vielä kaapissa. Kun ei se homoseksuaalisuus muuta ihmistä yhtään sen kummallisemmaksi mitä heterot.
Enkä kyllä ole ollut shokissa seurustellessani naisen kanssa, eikä se järkyttänyt mun läheistenikään elämää.

Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.[/quote]

Poikasi yrittää varmaan tulla ulos kaapista oli luultavasti sen imurin sinne tahallen jättänyt. Nyt sinun tulee laittaa poikasi kuriin annaa vaikka vitsaa ja kerro että raamatussa homous on synti ja kauhistus.

Ap, se ainakin on varma, että pienellä kylällä juoruillaan jokaisesta, oli se sitten sukupuolinen suuntautuminen tai mikä tahansa aihe. Mun tyttäriä on ihmetelty kun eivät ole lisääntyneet. Olis kuulemma jo aika kun ikääkin on just sen verran. Eli suurennuslasin alla ollaan, jokainen. :)

Yhteistyössä