Yo-juhlat arvostele menu !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ruu"

Vieras
Tulossa noin 100 henkilöä

-aluksi kuohuviini

-erilaisia voileipäkakkuja. EI niitä perinteisiä kerroksittaisia, vaan hyydytettyjä, joissa vain pohjalla leipää. Kinkku ja lohiversioita, joissa kaikki päätäytteet kakun päällä
tyyliin tällaisia Hellapoliisi - Serranon juustokakku

- katkarapurulla : munakasrulla katkistäytteellä

- rucola-juusto-voitaikinapiiras kasvissyöjille

- itsetehdyt pienet lihapastejat

- feta-pinaatti-filonyytit

- joku salaatti ? tai kanapastasalaatti ?

- mansikkabrita

-joku suklaakakku

-suussasulavat pikkuleivät (kastetuna suklaaseen) inhoan pikkuleipiä, mutta tämä resepti sulaa suuhun

-kahvi, vesi, mehu, limsa

ongelmana on kuinka paljon mitäkin täytyy tehdä ja pitäisikö olla vielä jotain muuta. Ja mihin hittoon nuo kaikki säilöö ? pitää varmaan viedä osa naapurin jääkaappiin

rippijuhlissa ollut noin 60 hekilöä ja yo-juhliin tulee lisäksi teinien kavereita, naapureita ja muita tuttavia eli tuo 100 on aika lähellä.

tuo kylmätila on ongelma, pakko viedä naapurin jääkaappiinkin kun kakkuja pitää ola useampia per lajike.
Ja itse teen kaiken:onneksi pasteijat ja nyytt voi tehdä jo nyt ja laittaa pakkaseen, suklaakakut voi tehdä etukäteen mutta kaikki muu siitten edellisenä päivänä

Itte ottaisin varmaan pitopalvelun kautta kakut yms, jos kerta noin paljon tulossa vieraita, toisekseen varmaan tarvii ostaa toinen jääkaappi, ei tuollaiset yhteen mahdu.

[QUOTE="vieras.";29731814]Minä kaipaisin enemmän makeaa ja vähemmän noita suolaisia yöks.[/QUOTE]

minä en. Mua ällöttää kaikki äkkimakeat ja jos käy monissa juhlissa niin ei niitä pysty syömään kovin paljoa

En tykkää noista hyydytetyistä voileipäkakuista ja makeaa minäkin kaipailen enemmän, etenkin kun tuo marenkikakku ei oikein iske.

Ja mitä väliä sillä on, ettet itse pikkuleivistä tykkää, vieraitahan sinä olet kestitsemässä?

[QUOTE="vieras.";29731825]Itte ottaisin varmaan pitopalvelun kautta kakut yms, jos kerta noin paljon tulossa vieraita, toisekseen varmaan tarvii ostaa toinen jääkaappi, ei tuollaiset yhteen mahdu.[/QUOTE]

En halua pitopalvelua, vaan haluan tehdä kaiken itse, jotta tulee mielesiä.

Kerran tilasin rippijuhliin kakut Fazer Amicalta ja olivat ihan eri mitä oli sovittu !!!! Suklaakakku oli vaalea kakku, jossa jotain v**tun tekoleivontasuklaata kaulittuna päälle. Ei luvattua täytettä. Kinuksikakku oli huono myös. Sain tietenkin rahat takasin kun valitin, mutta oli pikkuisen kiire leipoa edellisenä yönä itse kaikki kakut. En luota enää keneenkään toiseen

[QUOTE="vieras.";29731814]Minä kaipaisin enemmän makeaa ja vähemmän noita suolaisia yöks.[/QUOTE]

Mulle taas maistuu paremmin suolainen ja mielenkiinnolla maistelisin hyydytettyä voileipäkakkua, kun en oo semmosta syöny :)

Oisko jotkut toisetkin pikkuleivät kuitenkin hyvä olla vaikkei itse tykkääkään, nehän voi ainakin paistaa etukäteen.

minä olen järjestänyt jo 3:t noin 60 ihmisen juhlat ja joka kerta on lähes kaikki pikkuleivät jääneet yli. Sen sijaan btitakakut ja juustokakut sekä kaikki suolainen on mennyt hyvin kaupaksi. Ja ainakin meidän suvun juhlissa pulla tai kuivakakku on tuhoon tuomittu tarjottava

[QUOTE="ruu";29731823]rippijuhlissa ollut noin 60 hekilöä ja yo-juhliin tulee lisäksi teinien kavereita, naapureita ja muita tuttavia eli tuo 100 on aika lähellä.

tuo kylmätila on ongelma, pakko viedä naapurin jääkaappiinkin kun kakkuja pitää ola useampia per lajike.
Ja itse teen kaiken:onneksi pasteijat ja nyytt voi tehdä jo nyt ja laittaa pakkaseen, suklaakakut voi tehdä etukäteen mutta kaikki muu siitten edellisenä päivänä[/QUOTE]

Milloin sä sitten siivoot ja teet. Muut järjestelyt? Miten kattaus tulee? Munkin mielestä suolaisia liikaa... Ja vieraita. Juhlitteko muualla kuin kotona?

Voileipäkakut on kamalia, ja nuo sinun ei-niin-perinteiset vielä kamalempia. Mikään ei myöskään ole ällömpää suolaisessa piirakassa kuin voitaikina. Salaatit ok, lihapasteijat aivan turhia. Suklaa on kesällä vähän niin ja näin...

Mutta joo. Aivan sama :D En tavallisissa juhlissa oikeastaan koskaan syö paljoa mitään.

Kyllä saat todella monta hyydykevoileipäkakkua ja munakasrullaa tehdä.
100 syö jo paljon.
Itse en lähtisi tuolle määrällä tekeen tuota tarjoilua, max 50hlö.

[QUOTE="Mie";29731879]Milloin sä sitten siivoot ja teet. Muut järjestelyt? Miten kattaus tulee? Munkin mielestä suolaisia liikaa... Ja vieraita. Juhlitteko muualla kuin kotona?[/QUOTE]

No siivoaa sitä edellisenä päivänä? Eikös aapee just sanonut järjestäneensä isoja juhlia aiemminkin, niin luulis olevan logistiikka hallussa.
Itse en alkais järjestään juhlia ees 20 hengelle, kun tunnen rajani :D

no olen järjestänyt 3 kertaa noin 50-60 hengen rippijuhlat yksin eli en tuota nyt niin kovana ponnistuksena pidä.

Siivoan tietenkin edellisellä viikolla ja vipana iltana vain jotain viimesitelyä. Ja en halua pitopalvelua, kun haluan että kaikki tarjottavat onnistuu. Kaikki eivät tykkää hyydytetyistä voileipäkakuista, mutta olen testannut niitä suvulla synttäreillä ja sain kehuja ! eli meidän suku pitää niistä. Itse taas en missäämn nimessä halua monikerroksista , en vaan saa niistä siistejä

Minusta nuo kuulostavat hyviltä, suolaisen ystävä itsekin. Tee ihan normi vihersalaatti, niin on raikkaampi kuin pastasalaatti.
Makeita en osaa arvostella kun en noitä syö.

[QUOTE="jjj";29731877]minä olen järjestänyt jo 3:t noin 60 ihmisen juhlat ja joka kerta on lähes kaikki pikkuleivät jääneet yli. [/QUOTE]
Jos on lapsivieraita, niin kaupan keksit menevät kyllä ja vauhdilla ja monille aikuisillekin maistuu hyvin (esim dominot, jaffat, suklaapisarat). Itse leivotut pikkuleivät tekevät yleensä huonommin kauppansa, kun ovat yleensä joka paikassa niitä tuhteja rasvaa tihkuvia ylimakeita pikkuleipiä tai sitten kuivia jauhoisia (ja yleensä mauttomiakin), jotka eivät kenellekään maistu. Saman huomion olen tehnyt niin omissa kuin muidenkin juhlissa. Valmiit keksit ovat helposti säilytettäviä ja niitä voi kulutuksen mukaan sitten lisäillä. Avaamattomina voi viedä vaikka muille viemisinä kesän mittaan, jos ei omalle perheelle maistu ;) Lasten makuun tuo ap:n menuu ei juurikaan ole.

[QUOTE="Mie";29731879]Milloin sä sitten siivoot ja teet. Muut järjestelyt? Miten kattaus tulee? Munkin mielestä suolaisia liikaa... Ja vieraita. Juhlitteko muualla kuin kotona?[/QUOTE]

Mitä ihmettä?? :D Aika moni järkkää isojakin juhlia ihan itse. Meidän suvussa ei kukaan ota mihinkään muihin juhliin pitopalvelua kuin hautajaisiin ja aina on +100 vierasta koolla.

Kyllä meidänkin juhliin tulee vähintään sellaiset 80 henkilöä ja kotona pidetään tietenkin ja ilman pitopalvelua. Itse teen kaiken ja suunnilleen samoilla linjoilla kuin ap. Suolaista enemmän kuin makeaa, koska meillä ainakin menee suolainen kaupaksi.

Aika kiireinen edellinen päivä on mutta haluan itse tehdä sellaisen juhlan kuin tyttö haluaa. Ja haluaa minun tekemiä leivonnaisia kun teen niin hyviä :)

Kysymykseni menee vähän ohi aiheen, mutta miten saatte paikat pysymään siisteinä ja pölyttöminä / puhtaina juhlapäivään asti, jos siivoatte jo edellisellä viikolla? Itse kokkaan työkseni, laitan myös luonnollisesti kaikki juhlamme itse, ja siivoamme korkeintaan edellisenä iltana (lattianpesut ym. työläämmät), mutta juhlapäivänä vasta siivotaan wc:t ym. sekä imuroidaan vielä kerran, tarkastetaan kaikki paikat että ovat tiptop jne. Jos siivoaa viikkoa ennen, on juhlapäivänä meillä ainakin pölyä jo kertynyt. Tosin olen ehkä turhan tarkka näistä asioista. Mutta haluan, että vieraani tulevat puhtaaseen kotiin, veskin siivoan "viime tipassa" ja sen sellaista.

Tarjoiluun otan kantaa sen verran, että kylmäsäilytystilaa tarvitset paljon. Menu ei ole mahdoton toteuttaa, mutta pidä huoli, että hyydykekakut ja täytekakut pysyvät aina kylmässä. Lisäksi tarvitset apua tiskaamiseen ym. Kakkuja pöytään vasta sitä mukaa kuin niitä menee, ja katkaraputäyte on kuumalla ilmalla erittäin herkkä pilaantumaan. Kuohuvien tarjoiluun tarvitset apua. Tarjoilupöytä on pidettävä koko ajan siistinä, muuten se antaa luotaantyöntävän vaikutelman, ja tiskiä ei tarvitse vieraiden nähdä ruokaillessaan. Tarvitset 100 hengelle melkoiset tilat.