Yöhulinat ja eroahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unta kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unta kaipaan

Vieras
Heippa,
kaipailen vertaistukea ja neuvoja, kun meidän 9 kk vauva syö öisin 2-3 kertaa ja joskus neljäkin. Nukkuu noin 12 tunnin yöunet, mutta siis syö joka välissä vähän. Vieroitusta tuosta yösyönnistä olen harkinnut jo pitempään, mutta nyt vauvalla on selkeästi eroahdistuskin päällä. Ei ehkä paras paikka lopettaa vai miten on? Päivällä haluaisin kyllä imettää vielä. Ja yötkin mä vielä jaksan eli en ole loppu, mutta tissittelytahti on kyllä tarpeetonta, kun kiinteitä menee hyvin jo. Päivällä imetykset onkin sitten vähän niin ja näin, koska energinen tapauksemme ei malta olla paikallaan... Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Luottaa siihen, että teinipoikana lopettaa viimeistään? Vai yrittää unikoulua? Huudatuksesta en oikein pidä, mutta sitä ei ehkä voi välttää.. Nukumme perhepedissä, jos se liittyy jotenkin tähän aiheeseen..
Kiitti mielipiteistä ja neuvoista. Uni ois kiva..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko tankannut vauvan illalla täyteen puuroa?

joo. piripintaan. ei auta mittään.

Tiedän meinaa mistä puhut. Poika nyt reilu 5kk, herää syömään jopa 4 kertaa yössä, ja ahdistavinta on kun lapsi syö pullosta. Eli uutta maitoa ja neljättä pulloa täytellessä uni maittais äidillekiin :(

Tiedän meinaa mistä puhut. Poika nyt reilu 5kk, herää syömään jopa 4 kertaa yössä, ja ahdistavinta on kun lapsi syö pullosta. Eli uutta maitoa ja neljättä pulloa täytellessä uni maittais äidillekiin :(

auts. otan osaa. pullolla vielä rasittavampaa varmaan.

auts. otan osaa. pullolla vielä rasittavampaa varmaan.

Voi kiitos. No, luotetaan vaikka siihen, että ei ne enää aikuisina ala maitoo yöllä pyytään :) Tsemppiä!!

Paitsi et vielä, mitä tarkotat eroahdistuksella?

Voin yrittää lohduttaa, meillä periaatteessa hyvä nukkuja, mutta 6-7kk ikäisenä poika alkoi heräillä ja vaatia maitoa öisin, välillä enempi, välillä vähempi. Ihan tässä sanotaanko viikon verran ollaan kuitenkin nukuttu joko täysiä öitä tai viskattu tutti suuhun ja jatkettu unia, poika täytti eilen 10kk. Eli uskon että aika auttaa tässä asiassa :) Itse olin sitä mieltä että kai se vauva sitä maitoa johonkin tarvitsi kun sitä kerran pyysi, muttei kuitenkaan mitenkään ihan älyttömästi. Jaksamisia sinne!

Hei, täällä tismalleen saman ongelman kanssa painitaan. Paitsi, että meillä on ollut myös vähän tauteja, joten kiinteä ruoka ei ole maistunut, tissi sen sijaan sitä paremmin.

Ei mulla mitään neuvoja ole, kunhan haulsin vaan kertoa että sama tilanne päällä. :)

meillä vuoden täyttänyt poika ja sama homma, syö muutamia kertoja yön aikana. jonkun kuukauden olen jo harkinnut imetyksen lopettamista mutta ei vaan ole jaksanut...

Heippa! Piti eilen lopettaa palstailu lyhyeen. Kiitos tuesta. Tosiaan toisaalta ajattelen, että varmaan sit tarvii tissiä johonkin, mutta toisaalta ajattelen, etä kukaan ei ole kertonut vauvallemme, että ihmiset eivät syö öisin...
Huudatusunikoulu ei oikein houkuttele, mutta...

Kiva, jos aika auttaa, mutta jos vielä vuoden ikäisenäkin syö, niin hui!
Oisko tänään vielä kommentteja viisailta?

Yhteistyössä