Yök. Ällöä ja lääkäriin kai pakko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Ei kuulosta märkäruvelta. Tai siis meillä ne ei ainakaan juurikaan vuotanu, ja levisivät kyllä kiitettävästi koko kropalle (kun kosketuksella leviävät). (tästä nyt jo puoltoista vuotta aikaa), mutta tässä kuvaa:

Ton takia meillä on vakuutus, että terveysasemalla palvelu yleensä on mitä on, me käydään aina pikkujätissä.

No ei se ihan tuolta näytä, mutta vaikea sanoa, kun on siinä sieraimen sisäpuolella.

Neidillä oli märkärupea myös 1,5v. sitten lomareissun jälkeen. Sekin oli erinäköistä kun tuo. Lähti kainaloista (uimarengas kai hiertänyt sen verran ihoa rikki, että sai sitten jonkun pöpön sinne.), ne levisi sellaisena "renkaana" aina se yksittäinen rupi.

Osa niistä märki silloinkin, eli enpä ihmettelisi vaikka olisi sitäkin.
Mutta piakkoinhan se selviää, mies tuli äsken ja lupasi käyttää neidin, niin mun ei tartte itse lähteä.
Vakuutus meilläkin on, mutta on siinä omavastuu kuitenkin. Siksi olen mielelläni tossa terkkarissa käynyt, ja meillä se on tähän asti toiminut ihan jees, omalääkäri on aivan ihana.
Nyt vaan ei sitten päästy edes sille omalääkärille asti :(

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No ei se ihan tuolta näytä, mutta vaikea sanoa, kun on siinä sieraimen sisäpuolella.

Neidillä oli märkärupea myös 1,5v. sitten lomareissun jälkeen. Sekin oli erinäköistä kun tuo. Lähti kainaloista (uimarengas kai hiertänyt sen verran ihoa rikki, että sai sitten jonkun pöpön sinne.), ne levisi sellaisena "renkaana" aina se yksittäinen rupi.

Osa niistä märki silloinkin, eli enpä ihmettelisi vaikka olisi sitäkin.
Mutta piakkoinhan se selviää, mies tuli äsken ja lupasi käyttää neidin, niin mun ei tartte itse lähteä.
Vakuutus meilläkin on, mutta on siinä omavastuu kuitenkin. Siksi olen mielelläni tossa terkkarissa käynyt, ja meillä se on tähän asti toiminut ihan jees, omalääkäri on aivan ihana.
Nyt vaan ei sitten päästy edes sille omalääkärille asti :(

Toivotaan, että selviää ja saatte lääkityksen. Joo, onhan se omavastuu, mutta mä en oo kokenu sitä ongelmax, kun se on 100 euroa/vuosi, eli kaikki vuoden lääkärireissut ja lääkkeet saa sillä satasella. Nytkin me jo tänä vuonna käytetty yli 200 lääkäriin. Meilläkin kyllä nyt ta:lla kiva omalääkäri (kun ite kävin poskiontelontulehduksen takia siellä kun yksityiselle niin pitkä matka ja olin niin kipee etten olis jaksanu bussissa istua), kun on vaihtunu, mutta ei sinne aikaa saa ikinä jos ei oo kuolemankielissä
|O .

voe tokkiinsa ne nuo tk:t on niin kivoja paikkoja.
Ite menin edellisen kerran joulukuun 14pvä aamupäivystykseen kun ambulanssikuski käski tarkastukseen, ajelin siis autolla ojaan (muutaman kerran katon kautta ympäri ja katolleen jäi ojan pohjalle).
No kuvittelin hölmö että sieltä sais palveluakin :headwall:
Vastaus oli että ootteleppa pari tuntia niin sitten lääkäri ehtii ehkä ottamaan vastaan. Meinas olla tuskaa istua siellä, ja teki kyllä mieli sanoa sille eukolle muutamat valitut.
Oikeesti, jos meinaa saada palveluakin niin pitäs olla pää puoliks irti että sitä saa. ei täällä ainakaan muuten mitään tapahdu, eukot vaan juoruaa keskenään jossain taukohuoneessa ja sitten kun pitäs olla vastaanottamassa ilmottautumisia (esim just päivystyksessä ) niin hups kun ollaankin sen 15min ainakin myöhässä, sitten vaan huulet korvissa kysellään hekotellen että "ette kai joutunu kauan oottaa?" Ei kun muuten vaan kivuissani tässä huvikseen ajattelin istua :whistle:

Selvis, lääkärissä meni 1,5 tuntia.

Viisaimmat täällä sitten kuitenkin arvasi oikein. =)

Siellä oli "jotain orgaanista" :o
Mitä nyt tietenkään se terkkari ei nähnyt, kun airamin jättifikkarilla yritti kurkistella.

Ei siis tietoa mitä se oli, koska on voinut muhia siellä jopa kuukausia. Pitkä ja kapea kappale, eli on ollut täysin oireeton kun happi on kuitenkin kulkenut. Nyt tuo flunssa sitten tukki röörit ja lähti mätimään.

Ihan kiva, että terveydenhoitajan (tai hänen mukaansa farmaseutin) ammattitaito riittää siihen, mihin kuitenkin Mehiläisessä tarvittiin lastenlääkäri, nenä-, ja korvatautien erikoislääkäri ja hoitaja.

Vielä kivempi, että terkkarin mukaan on ihan ok "kattella muutama päivä ja ehkä sitten yrittää lääkärille aikaa".
Kuitenkin nämä kaksi lääkäriä tiesivät kertoa, että vielä ihan maksimissaan kuukausi lisää ja tämän hoitoon olisi jo tarvittu kirurgiakin.

Mutta hei, keittosuolaliuosta vaan ja bepanthenia, kyllä se siitä!!

Paska tuuri, että ei ole mitenkään oireillut, kai tuolla terkkarissakin hoitoa saa kun pää kainalossa menee.

Vielä enemmän kauhuissani mietin niitä, joilla ei ole sitä 100 euroa irrottaa lääkärikäyntiin, tai hyvää vakuutusta, joka sekään ei ole ilmainen.

Soininvaarako se puhuu, että "mukavuusoperaatiot" pitäisi tulevaisuudessa pistää omaan piikkiin??
Niin näyttää olevan asiat nyt jo. Tasan ei mene nallekarkit, ja jos yksi niistä menee jonkun nenään, niin se ei ole mukavaa. Mutta asia hoidetaan vaan jos kykenee repimään rahaa hoidon maksamiseen. |O

Selvis, lääkärissä meni 1,5 tuntia.

Viisaimmat täällä sitten kuitenkin arvasi oikein. =)

Siellä oli "jotain orgaanista" :o
Mitä nyt tietenkään se terkkari ei nähnyt, kun airamin jättifikkarilla yritti kurkistella.

Ei siis tietoa mitä se oli, koska on voinut muhia siellä jopa kuukausia. Pitkä ja kapea kappale, eli on ollut täysin oireeton kun happi on kuitenkin kulkenut. Nyt tuo flunssa sitten tukki röörit ja lähti mätimään.

Ihan kiva, että terveydenhoitajan (tai hänen mukaansa farmaseutin) ammattitaito riittää siihen, mihin kuitenkin Mehiläisessä tarvittiin lastenlääkäri, nenä-, ja korvatautien erikoislääkäri ja hoitaja.

Vielä kivempi, että terkkarin mukaan on ihan ok "kattella muutama päivä ja ehkä sitten yrittää lääkärille aikaa".
Kuitenkin nämä kaksi lääkäriä tiesivät kertoa, että vielä ihan maksimissaan kuukausi lisää ja tämän hoitoon olisi jo tarvittu kirurgiakin.

Mutta hei, keittosuolaliuosta vaan ja bepanthenia, kyllä se siitä!!

Paska tuuri, että ei ole mitenkään oireillut, kai tuolla terkkarissakin hoitoa saa kun pää kainalossa menee.

Vielä enemmän kauhuissani mietin niitä, joilla ei ole sitä 100 euroa irrottaa lääkärikäyntiin, tai hyvää vakuutusta, joka sekään ei ole ilmainen.

Soininvaarako se puhuu, että "mukavuusoperaatiot" pitäisi tulevaisuudessa pistää omaan piikkiin??
Niin näyttää olevan asiat nyt jo. Tasan ei mene nallekarkit, ja jos yksi niistä menee jonkun nenään, niin se ei ole mukavaa. Mutta asia hoidetaan vaan jos kykenee repimään rahaa hoidon maksamiseen. |O

jos olisit itse epäillyt vierasesinettä nenässä olisit tk:ssa päässyt lääkäriin,mutta sellaista ei ollut niin...

Tee nyt joku valitus sinne tk:n. Ota yhteyttä potilasasiamieheen. Hyvässä lykyssä korvaavat teille kaikki kulut :whistle: ...

Kyllä tuo lääkäriin pääsyy tuntuu menevän aina vaan vaikeammaksi. Kohta täytyy varmaan itsellekin ottaa kunnon vakuutukset, että saa hoitoa :whistle: ...

En ollut itse siellä, isänsä oli. Ja hyvä niin, ei olis mulla varmaan riittäny voimat neitiä pitämään. Siksi siis meni niin kauan, kun nyt siis samalla kertaa ronkkivat sen pois sieltä.

"Jotain orgaanista" lienee ehkä purkkaa tai jotain muuta vastaavaa kivaa, en ole varma haluanko edes tietää :x

Sai lääkkeetkin, ja nyt pitää sitten vaan seurata ja vedellä ulkopuolelta pyyhkiä jos sieltä jotain vielä valuu, missään nimessä ei ainakaan mitään rasvoja saa laittaa. Taidan siis jättää sen bepanthenin nyt omaan arvoonsa.

Ja aion tosiaan valittaa päivystävästä terveydenhoitajasta ensitöikseni huomenna.

Jos se olisi sen verran viitsinyt "tuhlata resursseja", että olisi pistänyt neidin edes omalääkärin katsottavaksi, niin ei edes olisi mitään valittamisen aihetta.
Se meidän omalääkäri on ihan huippu. Mutta arvauskeskuksissa kusee yleensä juuri se, että lääkärille pääseminen on jonkun sellaisen käsissä, jolla on kova pätemisen tarve, muttei ammattitaitoa kuitenkaan itse hoitaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja tk:n puolesta:
jos olisit itse epäillyt vierasesinettä nenässä olisit tk:ssa päässyt lääkäriin,mutta sellaista ei ollut niin...

Ei ollut syytä epäillä. Eikä mulla ole hoitoalan koulutusta, ei ole mun (tai yleensäkään potilaan tai huoltajan) asia esittää terveyskeskuksessa epäilyjä jos sellaisia ei varsinaisesti ole, se on heidän asiansa tutkia.

Jos nenästä valuu toista päivää ruskeanvihreää, erittäin pahan hajuista mätää, niin sekö ei ole riittävä peruste päästä lääkärille??
Että varma diagnoosi pitäisi olla itsellä olemassa jo sinne mennessä, aikamoinen vastuu potilaalle itselleen...

En ollut itse siellä, isänsä oli. Ja hyvä niin, ei olis mulla varmaan riittäny voimat neitiä pitämään. Siksi siis meni niin kauan, kun nyt siis samalla kertaa ronkkivat sen pois sieltä.

"Jotain orgaanista" lienee ehkä purkkaa tai jotain muuta vastaavaa kivaa, en ole varma haluanko edes tietää :x

Sai lääkkeetkin, ja nyt pitää sitten vaan seurata ja vedellä ulkopuolelta pyyhkiä jos sieltä jotain vielä valuu, missään nimessä ei ainakaan mitään rasvoja saa laittaa. Taidan siis jättää sen bepanthenin nyt omaan arvoonsa.

Ja aion tosiaan valittaa päivystävästä terveydenhoitajasta ensitöikseni huomenna.

Jos se olisi sen verran viitsinyt "tuhlata resursseja", että olisi pistänyt neidin edes omalääkärin katsottavaksi, niin ei edes olisi mitään valittamisen aihetta.
Se meidän omalääkäri on ihan huippu. Mutta arvauskeskuksissa kusee yleensä juuri se, että lääkärille pääseminen on jonkun sellaisen käsissä, jolla on kova pätemisen tarve muttei, ammattitaitoa kuitenkaan itse hoitaa :(

voi luoja! :o hyvä että menitte mehiläiseen ja hyvä että löydettiin syy, ja erittäin hyvä jos teet sen valituksen!! :hug: :hug: ja pienelle potilaalle limua :D

Alkuperäinen kirjoittaja aavis:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun siskolla oli just tuollaista pienenä kerran. Syy oli se, että oli tunkenu nenään superlonipalan, joka oli alkanu haisemaan ja mätimään. Tuli pois niistämällä ja parani sit itekseen.

Mulle tuli kans mieleen että olisko nenässä jotain ylimäärästä tavaraa...

Ei näkyny, sen verran se terkkarikin älys kattoa.
Eikä tolla nyt muutenkaan ole tapana työntää nenäänsä mitään.

Toi märkärupi kuulostais musta todennäköisemmältä.
Kun koko viime viikko on niistetty, niin varmaan iho kuivunut ja tullut haava. Ja se nyt sitten helposti tulehtuukin, jos vähänkään on tahmeilla tassuilla ronkkinut.

Mutta ei märkärupikaan tietääkseni millään bepanthenilla parane.
Katotaan mitä tuolla Mehiläisessä sanovat, pääsee sentään ihan oikealle lääkärille :kieh:

Ehkä tilanne ei hoitajan mielestä ollut akuutti. Varsinkin, jos itse olit sitä mieltä, että ei ehkä vierasesine olisi. Kirjoituksestasi en saanut käsitystä siitä, että tuliko märkää nenästä vai nenänpielestä. Se ei ilmeisesti ollut sinullekaan vielä siinä vaiheessa selvää. Jollei hoitaja nähnyt eritettä, ehkä hän päätyi siksi tuohon ratkaisuun. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä tilanne ei hoitajan mielestä ollut akuutti. Varsinkin, jos itse olit sitä mieltä, että ei ehkä vierasesine olisi. Kirjoituksestasi en saanut käsitystä siitä, että tuliko märkää nenästä vai nenänpielestä. Se ei ilmeisesti ollut sinullekaan vielä siinä vaiheessa selvää. Jollei hoitaja nähnyt eritettä, ehkä hän päätyi siksi tuohon ratkaisuun. :xmas:

Hoitaja ei minun mielipidettäni vierasesineeseen edes kysynyt, enkä sellaista itse esittänyt.
Kurkkasi sellaisella perusfikkarilla (mikä kaikilta maalaisilta löytyy takanreunalta) ja totesi, että "ei tässä nyt näy mitään."

Mätää tuli selkeästi nenästä sisältä, ja se todella haisi. Tähän hajuun hoitaja ei ottanut mitään kantaa.

Eritettä on vähän vaikea hoitajan nähdäkään, jos on juuri itse putsannut sen pois. Sen sijaan se hoitajan käyttämä pumpulipuikko näytti kyllä ihan selkeästi, että eritettä on.

Sen verran yritin selittää, että olen sitä jo kolme päivää putsannut ja bepantheniakin laittanut, mutta pahemmaksi vaan menee.
Se ei hoitajaa kiinnostanut, koska hänen mukaansa farmaseutilta pitää vielä kysyä, mitä siihen voisi laittaa.

Tein myös selväksi, että minä todella haluaisin lääkärin katsovan asiaa, mutta kun "kyllähän se sillä bepanthenilla..."

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Hoitaja ei minun mielipidettäni vierasesineeseen edes kysynyt, enkä sellaista itse esittänyt.
Kurkkasi sellaisella perusfikkarilla (mikä kaikilta maalaisilta löytyy takanreunalta) ja totesi, että "ei tässä nyt näy mitään."

Mätää tuli selkeästi nenästä sisältä, ja se todella haisi. Tähän hajuun hoitaja ei ottanut mitään kantaa.

Eritettä on vähän vaikea hoitajan nähdäkään, jos on juuri itse putsannut sen pois. Sen sijaan se hoitajan käyttämä pumpulipuikko näytti kyllä ihan selkeästi, että eritettä on.

Sen verran yritin selittää, että olen sitä jo kolme päivää putsannut ja bepantheniakin laittanut, mutta pahemmaksi vaan menee.
Se ei hoitajaa kiinnostanut, koska hänen mukaansa farmaseutilta pitää vielä kysyä, mitä siihen voisi laittaa.

Tein myös selväksi, että minä todella haluaisin lääkärin katsovan asiaa, mutta kun "kyllähän se sillä bepanthenilla..."

Ahaa... Siinä tapauksessa olisi kyllä tosiaan sitten luullut, että olisitte saaneet lääkäriajan. :/

Tein myös selväksi, että minä todella haluaisin lääkärin katsovan "

ihan vastaisuuden varalle neuvo: noissa tapauksissa vaan istut jökötät vastaanottohuoneessa ja tod näk hoitaja järjestää lääkäriajan tai ainakin käy kysymässä lääkärin mielipiteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Tein myös selväksi, että minä todella haluaisin lääkärin katsovan "

ihan vastaisuuden varalle neuvo: noissa tapauksissa vaan istut jökötät vastaanottohuoneessa ja tod näk hoitaja järjestää lääkäriajan tai ainakin käy kysymässä lääkärin mielipiteen.

Aivan. Hoitoa kannattaa VAATIA, jollei sitä muuten saa.

Yhteistyössä