Yök. Ällöä ja lääkäriin kai pakko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Tein myös selväksi, että minä todella haluaisin lääkärin katsovan "

ihan vastaisuuden varalle neuvo: noissa tapauksissa vaan istut jökötät vastaanottohuoneessa ja tod näk hoitaja järjestää lääkäriajan tai ainakin käy kysymässä lääkärin mielipiteen.

Ei vaan luonto kestä pistää 4-vuotiasta, arahkoa pikkutyttöä yksin huoneeseen hoitajan kanssa, josta jo kättelytilanteessa näkee, ettei se ole leikki-ikäisen kanssa lähellekään samalla aaltopituudella.

Ja se on just se mitä en ymmärrä, että julkisella puolella pitäisi aina olla jaksamista ja asennetta lyödä suurinpiirtein nyrkkiä pöytään, että saa hoitoa.
Aikaisemmista kokemuksista oppineena en nytkään mennyt sinne lässyttämään, vaan suhteellisen tiukkana. Mutta ei kai sekään riitä, pitäisi ehkä osata olla suorastaan tyly. :(

Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että neiti nyt toipunee, vaikka se vaatikin rahaa ja aikaa enemmän kuin olisi ollut välttämätöntä jos "hyvinvointiyhteiskunnan" palvelut toimisivat.
Ja aion joka tapauksessa palata tavalla tai toisella asiaan terveyskeskuksen osalta, koska hommanhan tosiaan pitäisi toimia sielläkin.

Ei vaan luonto kestä pistää 4-vuotiasta, arahkoa pikkutyttöä yksin huoneeseen hoitajan kanssa, josta jo kättelytilanteessa näkee, ettei se ole leikki-ikäisen kanssa lähellekään samalla aaltopituudella.

Miksi sinun olisi pitänyt laittaa hänet hoitajan kanssa yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Miksi sinun olisi pitänyt laittaa hänet hoitajan kanssa yksin?

Otetaanpa ihan uusiksi. Heti jo kolmannella lukemalla tajusin, mitä Leija ajoi takaa. :headwall: :headwall: :headwall: (hiukan olen simppeli tähän aikaan yöstä ).

Mutta joka tapauksessa, en olisi jaksanut siellä istua ja piinata kuopusta ja itseäni sillä huudolla kaiken muun päälle. Sillä menee jostain syystä aina herne nenään (KIELIKUVA) kun mennään arvauskeskuksen ovesta sisään, ja jo tuon aikaa oli täysi työ pitää pienempi neiti hiljaisena samalla kun yritin isomman asiaa tehdä selväksi.

Edit. Jospa nyt oikeasti yrittäisin sitä nukkumista, kun päivä on ehkä ollut enemmän kuin pitkä :xmas:

Onneksi asia selvisi ja neiti toipuu :hug: . Aika pahalta kyllä näin jälkikäteen kuulostaa tuo terveysaseman palvelu, tosin omasta kokemuksesta tiedän, että ei siellä lekuriin ihan pienestä pääse. Mutta luulis, että olis sit ees sairaanhoitajalle päässy (kun meillä ainakin ne vastaanoton naiset on jotain sihteereitä, koneen kanssa vaan toimivat), että olis kunnolla sinne nenään katottu. Luulis ammattitaitosen hoitajan tajuavan, että ton ikäsellä voi nenässä olla vierasesine, vaikkei sitä äiti epäiliskään. Mä ainakin antaisin palautetta niiden toiminnasta.

Onneksi teidän kohdalla oli mahdollisuus mennä yksityiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Voi se olla märkärupikin, mutta tuore vesirokko näyttää tuolta, myöhemmin tältä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesirokko

Jos tuohon mun laittamaan kuvaan kommentoit (ainoa kuva ketjussa), niin sen aikanaan pari eri lekuria totesi märkäruveksi, ei vaan toi oo paras kuva, mutta ei muita löytyny tohon hätään, tässä samalta ajalta:

JUURI samanlaisia kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta!! Siksi molemmilla lapsilla on vakuutukset ja voimme halvemmalla käydä suoraan yksityisellä erikoislääkärillä, ei arvauskeskuksessa!

Hyvä kun selkis se asia, mutta en ole vakuuttunut, että se olisi tk lääkärin katsomisella kummentunut se asia :whistle:

itsellä ei niin hyvät kokemukset asiasta kun poika tukki pienen helmen nenäänsä ja täällä tk:ssa onnistuivat tukkimaan sen vain syvemmälle ja se joutui "hukkaan" :o

Sitten ajettiin reilut 100km että päästiin erikoislääkärin vastaanotolle eli maksettiin bensat+ polikäynti niin samoilla välineillä ammattitaitoinen lääkäri nappasi sen helmen sieltä nenästä... ei vaan riittänyt taidot tällä tk lääkärillä yhden helmen poistoon...

Meillä pojan nenässä oli kanssa puolikas pippuri ties kuinka kauan. Ihmettelin kun nenä vuosi, onneksi se lähti sattumalta niistämällä ja huomasin näin asian. Oli jo kivasti turvonnut. Ihmettelin, kun ei ollut sen enempää kirveltänyt.

meillä on pojalla ihan samanlaista oiretta. Käytiin yksityisellä lääkärillä ja saatiin antibiootti kuuri. Nyt ei enään haise niin voimakkaasti, mutta veristä limaa tulee vielä. Olen miettinyt josko täytyisi uudestaan mennä. Antibiootti tuli siis poskiontelontulehdukseeen

Eikö se lääkäri, joka tyttösi tutki, laittanut tytön papereita menemään terveyskeskukseen? Meidän perhe on saanut tk:sta moneen kertaan väärän diagnoosin (vakavimmassa tapauksessa kyse oli aivoinfarktista!!). Noilla kerroilla lääkärimme on aina lähettänyt sinne tiedon siitä, mistä oikeasti on ollut kyse.

Mutta syytä ei selvitetä tuon paremmin? Tavallista, tiedetään:

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000029328704&view_mode=flat_threaded

Alkuperäinen kirjoittaja tk:n puolesta:
Selvis, lääkärissä meni 1,5 tuntia.

Viisaimmat täällä sitten kuitenkin arvasi oikein. =)

Siellä oli "jotain orgaanista" :o
Mitä nyt tietenkään se terkkari ei nähnyt, kun airamin jättifikkarilla yritti kurkistella.

Ei siis tietoa mitä se oli, koska on voinut muhia siellä jopa kuukausia. Pitkä ja kapea kappale, eli on ollut täysin oireeton kun happi on kuitenkin kulkenut. Nyt tuo flunssa sitten tukki röörit ja lähti mätimään.

Ihan kiva, että terveydenhoitajan (tai hänen mukaansa farmaseutin) ammattitaito riittää siihen, mihin kuitenkin Mehiläisessä tarvittiin lastenlääkäri, nenä-, ja korvatautien erikoislääkäri ja hoitaja.

Vielä kivempi, että terkkarin mukaan on ihan ok "kattella muutama päivä ja ehkä sitten yrittää lääkärille aikaa".
Kuitenkin nämä kaksi lääkäriä tiesivät kertoa, että vielä ihan maksimissaan kuukausi lisää ja tämän hoitoon olisi jo tarvittu kirurgiakin.

Mutta hei, keittosuolaliuosta vaan ja bepanthenia, kyllä se siitä!!

Paska tuuri, että ei ole mitenkään oireillut, kai tuolla terkkarissakin hoitoa saa kun pää kainalossa menee.

Vielä enemmän kauhuissani mietin niitä, joilla ei ole sitä 100 euroa irrottaa lääkärikäyntiin, tai hyvää vakuutusta, joka sekään ei ole ilmainen.

Soininvaarako se puhuu, että "mukavuusoperaatiot" pitäisi tulevaisuudessa pistää omaan piikkiin??
Niin näyttää olevan asiat nyt jo. Tasan ei mene nallekarkit, ja jos yksi niistä menee jonkun nenään, niin se ei ole mukavaa. Mutta asia hoidetaan vaan jos kykenee repimään rahaa hoidon maksamiseen. |O

jos olisit itse epäillyt vierasesinettä nenässä olisit tk:ssa päässyt lääkäriin,mutta sellaista ei ollut niin...

Ai itsekö se diagnoosi pitää ensin tehä, jotta tk-lääkärille pääsee *headwall*

Alkuperäinen kirjoittaja tk:n puolesta:
jos olisit itse epäillyt vierasesinettä nenässä olisit tk:ssa päässyt lääkäriin,mutta sellaista ei ollut niin...

Ei ollut syytä epäillä. Eikä mulla ole hoitoalan koulutusta, ei ole mun (tai yleensäkään potilaan tai huoltajan) asia esittää terveyskeskuksessa epäilyjä jos sellaisia ei varsinaisesti ole, se on heidän asiansa tutkia.

Jos nenästä valuu toista päivää ruskeanvihreää, erittäin pahan hajuista mätää, niin sekö ei ole riittävä peruste päästä lääkärille??
Että varma diagnoosi pitäisi olla itsellä olemassa jo sinne mennessä, aikamoinen vastuu potilaalle itselleen...

Ainahan täällä toitotetaan sitä, että mattimeikäläiset voi mitään tietää vaan lääkärit tietää kaiken, joten miksi nyt yhtäkkiä olisikin itse pitänyt tietää diagnoosi, sitä vartenhan ne lääkärit on

|O

Mutta, tässä taas yksi hyvä esimerkki siitä miksi olen todennut jo aiemmin, ettei sieltä arvauskeskuksesta useinkaan mitään apua saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ehkä tilanne ei hoitajan mielestä ollut akuutti. Varsinkin, jos itse olit sitä mieltä, että ei ehkä vierasesine olisi. Kirjoituksestasi en saanut käsitystä siitä, että tuliko märkää nenästä vai nenänpielestä. Se ei ilmeisesti ollut sinullekaan vielä siinä vaiheessa selvää. Jollei hoitaja nähnyt eritettä, ehkä hän päätyi siksi tuohon ratkaisuun. :xmas:

Hoitaja ei minun mielipidettäni vierasesineeseen edes kysynyt, enkä sellaista itse esittänyt.
Kurkkasi sellaisella perusfikkarilla (mikä kaikilta maalaisilta löytyy takanreunalta) ja totesi, että "ei tässä nyt näy mitään."

Mätää tuli selkeästi nenästä sisältä, ja se todella haisi. Tähän hajuun hoitaja ei ottanut mitään kantaa.

Eritettä on vähän vaikea hoitajan nähdäkään, jos on juuri itse putsannut sen pois. Sen sijaan se hoitajan käyttämä pumpulipuikko näytti kyllä ihan selkeästi, että eritettä on.

Sen verran yritin selittää, että olen sitä jo kolme päivää putsannut ja bepantheniakin laittanut, mutta pahemmaksi vaan menee.
Se ei hoitajaa kiinnostanut, koska hänen mukaansa farmaseutilta pitää vielä kysyä, mitä siihen voisi laittaa.

Tein myös selväksi, että minä todella haluaisin lääkärin katsovan asiaa, mutta kun "kyllähän se sillä bepanthenilla..."

ja kaiken lisäksi SINÄ ITSE OLIT SITÄ MIELTÄ ETTÄ LAPSELLA EI OLE TAPANA TUNKEA NENÄÄNSÄ MITÄÄN... joten... inhimmillinen erehdys, joka tapahtui myös SINULLE!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja kaiken lisäksi SINÄ ITSE OLIT SITÄ MIELTÄ ETTÄ LAPSELLA EI OLE TAPANA TUNKEA NENÄÄNSÄ MITÄÄN... joten... inhimmillinen erehdys, joka tapahtui myös SINULLE!!!

Niin olin, ja olen edelleen. Jos olisi TAPANA, niin kai sieltä kaivettaisiin sinne kuulumatonta materiaalia harva se päivä?

En kuitenkaan sanonut, että se olisi mahdotonta. Ja terveydenhoitaja ei edes kysynyt (saati että olisi vaivautunut tarkemmin tutkimaan), olisiko siellä mahdollisesti jotain.
Jos olisi kysynyt, olisin vastannut, että mikä tahansa on mahdollista, vaikkei se tapana olekaan.

Vien yleensäkin lapsen hoitoon siksi, että siellä TUTKITAAN ja HOIDETAAN, en siksi että ehdotetaan kokeilemaan jotain jota olen jo kokeillut tuloksetta ja käsketään "katselemaan ja tarkkailemaan tilannetta" kun sekin on jo tehty.
Siihen heidät tietääkseni on koulutettu ja siitä se palkka maksetaan.

Valitus on tehty, ja ihan kirjallisena.
Tänään vasta ehdin toimittaa eteenpäin, katsotaan nyt kuuluuko sieltä sitten mitään...

Hyvä juttu:)
Veitkö siis paikan päälle?Sanottiinko mitään kun kerroit asiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Hyvä juttu:)
Veitkö siis paikan päälle?Sanottiinko mitään kun kerroit asiasi?

En lähtenyt penskojen kanssa sinne jonoon hikoilemaan.
Soitin omalle neuvolantädille (joka siis ei ollut päivystysvuorossa silloin maanantaina, muuten asia olisi varmasti hoidettu hyvin alunperinkin. ) ja selitin tilanteen.

Hän pahoitteli, ja antoi yhteystiedot ja postiosoitteen. Laitoin sitten ihan postiin, niin menee perille suoraan ylemmäs, eikä päädy mihinkään hoitajien kahvihuoneen seinälle kohtaan "vittumaiset ja hankalat asiakkaat."

Yhteistyössä