yöllä tuli verta ihan huylluna? :( minkälainen on keskenmeno:(??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla alkoi keskenmeno juurikin pienellä määrällä ruskeaa vuotoa joka sitten muuttui pikkuhiljaa punaiseksi ja kivut koveni. Siinä välissä ei kipuja ollut mutta sitten ne paheni.
En sano enkä tosiaankaan toivo että keskenmenosta olisi sinun tapauksessasi kyse mutta soittaisin kyllä päivystykseen tai sinne ä-polille. Sieltä kyllä varmaan käskevät seuraamaan ellei tule kirkasta verta tai kipuja ei ole : /
Onhan noita vuotoja alkuraskaudessa eikä se välttämättä tarkoita että mikään olisi vialla. Ymmärrän kyllä huolesi paremmin kuin hyvin. Peukut pystyyn että kaikki on hyvin :hug:

en oo vielä soittanu...kyllä se maha tulee vaan kipeäksi:/ et pakko kohta ositella saa edes jonkulaisen mielenrauhan:/... mietin et jos ne käskee lähtiä tarkistaan tilanteen nii mihin saan lapset kun kaikilla lapsilla kuumetta,ja parilla silmätulehdus:/ kukaan ei ota niitä hoitoon ja matkaa on 70 kilsaa ja mies töissä...

Jospa nyt kuitenkin ensin soittaisit ja sitten sen mukaan miten ne siellä sanoo niin toimit. Tai selität tilanteet että et voi nyt tulla, mutta voiko tämä olla keskenmeno...

Soitat nyt vaan rohkeesti.

niin..jotenki ei vaan kehtaa ottaa yhteyttä sinne synnärille,kun niin vähän viikkoja sit ei kuitenkaan niin kovat kivut etteikö pystyis olemaan kun särkylääke helpottaa.. ja sit kun nyt taas tuo verenvuoto lakkasi...ei tullu ku kävin vessassa nyt... vai pitäskö soitella ja pyytää pääsenkö käymään ultrassa...

Mulla ei keskeytyneessä keskenmenossa tullut kuin hiukan tuoretta verta ja pyyhkiessä vanhaa ruskeaa verta. Kipuja ei ollut missään vaiheessa, ennen kuin sain lääkkeet keskenmenon käynnistykseen. Mulla oli myös viikkoja n. 11 ja ultra oli parin päivän päästä. En soitellut mihinkään (sillä mitäänhän ei ole tehtävissä noilla viikoilla), vaan ultrassa sitten todettiin se mitä olin aavistellutkin. Tuulimuna oli tuomio.

Vähän epäilen että tutkivat kun ultra on jo tulossa, mutta soittamalla saat ainakin henkistä tukea. Voimia kovasti!

Tiedätkö ensin tuli surku mahdollisen tilanteesi vuoksi, mutta kun keksit vaan lisää tekosyitä mikset ala selvittämään onko jotain oikeasti vialla, on jo raivostuttavaa. Tuota menoa itket vielä illallaki täällä ja jossittelet kehtaatko soittaa minnekään.

• Tykkää
Reactions: Tara74
Mulla ei oo yhdessäkää keskenmenossa ollut kipuja. Toki sellasta pientä, mutta ihan samanlaista kipua kuin mitä menkkojenkin aikaa. Ilman särkylääkettä olen pärjännyt. Spontaaneja keskenmenoja 4 ja keskeytyneitä keskenmenoja 1.
Joten vaikka kipuja ei just nyt olisi, niin soittaisin kyllä.
Käskisin miehen kotiin, jotta itse pääsen sairaalaan.

Soitat päivystykseen?

Mulla alkoi km samoin, mutta samanlaista vuotoa oli normaali raskaudessakin vielä rv14.
Kohdun ulkopuolisessa raskaudessa oli samaa, mutta se leikattiin kyllä jo useita viikkoja aiemmin.. noilla viikoilla luulisin ettei siitä kyse (tosin en ole lääkäri), ehkä ulkoinen olisi oireillut jo paljon aiemmin.

Jos ei ole kipuja, ei ole mitään tarvetta mennä lääkäriin. Ultra on keskiviikkona. Voi olla oire keskenmenosta, tai sitten ei. Jos tulee paljon kirkasta verta tain kipuja, sitten päivystykseen, ihan terveyskeskuksen kautta.

ok...odotan nyt tuleeko vielä ja jos ei tuu niin soitan huomenna äpolille ja tai tänään synnärille voiko siellä tarkistaa tilanteen...

Jos sinulla on kuumetta ja kipuja, niin menisin tarkistuttamaan tilanteen. Soittaisin ainakin. Täältä on turha hakea apua.

Minulla ei kohdun ulkopuolinen oireillut mitenkään, pelkkä aavistus ettei kaikki ollut kunnossa, kun ei ollut mitään raskausoireitakaan.

Tsemppiä.

Yhteistyössä