Yösyötöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuMyymeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PikkuMyymeli

Vieras
Olen 6,5 kk ikäisen neidin äiti.
Meillä heräillään edelleen 2-3h välein yöllä. sillä tavoin etten saa hyssyttelemällä neitiä takaisin uneen. Itku on aika kimakkaa ja voimakasta, väliin hysteeristäkin. laantuu sitten kun pääsee tissille, syö n. 15 min.
sylissä itku ei laannu.
mietin vain että missä vaiheessa näihin öihin on syytä ottaa mukaan tassuhoito ja mikä syöttöväli on tämänikäiselle ok? yksilöllistähän kaikki on, sen tiedän.
Moni on minulta jo kysellyt että joko tyttöni nukkuu läpi yön. Olisihan se tosi hieno juttu jos vaikka 4-5 h nukuttaisiin putkeen.
Olen yrittänyt myös lisämaitoa puuron yhteydessä, mutta sitä menee määrällisesti minimaalisen vähän eikä siis siten vaikutusta...

Kokemuksia olisi kiva lukea..

Meillä harveni yösyötöt pikkuhiljaa kun puuroa alkoi menemään iso satsi illalla. Joskus 8 kk iässä oli ensimmäinen yösyöttö jäänyt pois, 10 kk iässä loputkin. En huudattanut, vaan jossain vaiheessa vain huomasin että tutti kelpasi lohduksi eikä imetystä tarvittukaan. Yösyöttöjen loppuminen ei kyllä meillä lopettanut heräilyjä, vaan lapsi heräilee edelleen 2-3 kertaa yössä vaikka ikää on 1 v 4 kk. Yhden 3-5 tunnin pätkän nukkuu yleensä aamuyöstä.

meidän neidillä ikää 6kk ja täysin samalta kuulostaa. en viitsi antaa huutaa, ettei sisko herää. sitä odotellessa että kohta rauhottuis nuo yöt.. vieressä jos nukkuu, ni monesti auttaa kun käännän kyljelleen, mutta syö kuitenkin sen kolme kertaa yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyymeli:
Olen 6,5 kk ikäisen neidin äiti.
Meillä heräillään edelleen 2-3h välein yöllä. sillä tavoin etten saa hyssyttelemällä neitiä takaisin uneen. Itku on aika kimakkaa ja voimakasta, väliin hysteeristäkin. laantuu sitten kun pääsee tissille, syö n. 15 min.
sylissä itku ei laannu.
mietin vain että missä vaiheessa näihin öihin on syytä ottaa mukaan tassuhoito ja mikä syöttöväli on tämänikäiselle ok? yksilöllistähän kaikki on, sen tiedän.
Moni on minulta jo kysellyt että joko tyttöni nukkuu läpi yön. Olisihan se tosi hieno juttu jos vaikka 4-5 h nukuttaisiin putkeen.
Olen yrittänyt myös lisämaitoa puuron yhteydessä, mutta sitä menee määrällisesti minimaalisen vähän eikä siis siten vaikutusta...

Kokemuksia olisi kiva lukea..

Meillä on neiti nukkunut yöt läpeensä 3 kk iästä asti heräilemättä, sellaiset 9-10 tuntia putkeen. Nyt ikää 7 kk. Ei mitään vippaskonsteja olla käytetty, alkoi ihan itse nukkua. Syö toki illalla hyvän puuroannoksen, muttei sen kummempia. Ollaan kovasti kiitelty hyvää tuuriamme :)

Paljon vauvan unesta ja siihen vaikuttamisesta: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,2547,6444,6445,7649

Meillä yöt hiljenivät motoristen taitojen löydyttyä, kuten konttaus, kävely. Tiuhempia vaiheita aiheuttivat eroahdistus, taitojen harjoittelu, hampaat ja flunssa jne sairaudet. 6 kk iässä oli yössä usein yksi n. 4 h pätkä, muuten tuota 2 - 3 h väliä, mikä on minusta ihan normaalia. Iltapuuro tai kiinteät ylipäätään eivät vaikuttaneet mitenkään.

Meidän lapset on puolen vuoden iän jälkeen, ehkä 7-8 kk vasta harventaneet yösyöntiä 2 kertaan yössä. Vuoden ikään syötiin kahdesti yössä - ensi kerran alkuyöstä kun itse en ollut vielä sängyssä, toisen kerran noin puolivälissä yötä.

Nuorimmaisen kanssa syödään vieläkin 3-5 kertaa yössä. Hän on pian 10 kk. Syö paljon päivisin ja iltaisin, mutta ruokahalua riittää vielä yöhönkin :(

Unikouluihin en halua alkaa, sillä miksi huudattaa lasta joka selvästi tarvitsee vielä sen imetyshetken. Vauvavuosi on lyhyt, vaikka valvottujen öiden kanssa se tuntuukin välillä pitkältä...

Kiitos kaikille asiallisista kokemuksista.
Näin olen itsekin järkeillyt asiaa että en ala huudattaa öisin..uskoakseni neidillä on todellinen nälkä...sillä ei vain lupsuttele vaan oikeasti imee. Lisäksi hän on erittäin liikkuvaista lajia päivällä, tuntuu ettei hetkeäkään paikallaan...voi olla että illan puuro ja tissittely ei riitä koko yön ajaksi.
Toki itsekin hyssyttelen ja tassuttelen, mutta jos ne ei toimi vaan huuto jatkuu niin sitten tissille. Ei tätä aikaa ikuisuuksia kestä:)

Heti kun otin asian täällä esille, niin nyt on menty 2 yötä yhdellä syötöllä..joskus 2-3 aikaan ja sitten seuraava 5-6, mitä en lue enää yösyötöksi...

meillä 11kk, joka syö öisin, lohtuunsa. nyt on pakko sitten "huudattaa" pois. Huutohan siitä tulee, tassutti tai ei... mutta esikoisella meni kyllä tosi nopsaan ohi, tottui yösyömättömyyteen. kaikki eivät vain opi pois yösyönneistä. ja toisilla, kuten meillä, äiti edesauttaa tätä oppimattomuutta... eli oon kyllä tyytyväisenä tainnuttanut maidolla tähän asti, nyt saa riittää, imetyskin varmaan kohta lopetetaan kokonaan.

Yhteistyössä