yövieraita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko outo

Vieras
Luulen että meillä eletään suht normaalia arkea eli lapset ovat unessa klo 20 aikoihin illalla. Aamulla päiväkotiin lähdetään klo 7. Rytmiä on vaikea muuttaa viikonlopuksikaan, vaikka joskus kyllä toivois ja haluaisi nukkua pitempään, mutta aamusta päivä paras.

Mietiskelyni johtuu vain siitä kun meillä oli viikonlopuna yövieraana perhe jossa lapset 3v ja 5v. Heidän lapset riehuivat ja valvoivat puolille öin, eikä lapsia rajoitettu millään tavoin, juokseminen, kiljuminen oli myös sallittua vaikka meidän lapset olivatkin jo nukkumassa. Aamulla perhe heräsi klo 10.30 jolloin olin jo lasteni kanssa ehtinyt ulkoilla ja meillä alkoi olla ruuan nälkä. Kun vierasperhe oli aamupalalta selvinnyt meillä lapset laittoivat päiväunille.

Vierasperheen lapset ovat päivisin päiväkodissa, menevät sinne klo 10 aikoihin. On vain äärettömän hankalaa kun meillä on täysin erilaiset rytmit. Itse ainakin ajattelen että talossa talon tavalla ja toisten huomioon ottaminen ja kunnioittaminen olisi kohtuullista edes.

Minä olen sanonut vieraille että pienempää ääntä kun muut nukkuu. Meillä menee lapset viim. 21 nukkumaan ja kaveriperheessä 4v on saanut ainakin meillä ollessa valvoa jopa yhteen yöllä.

En ottaisi noin eriaikaisia ihmisiä yökylään. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Itse saat hyssytellä aamulla lapsiasi olemaan hiljaa koska eihän aamuisin niin sikeästi nukuta kun illalla nukahdettua.
Koko päivä kokkailua. Kun teillä välipala, vieraat syö lounasta.

Yhteistyössä