yövuorossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yökkö

Vieras
Täällä sitä istutaan yövuorossa, kauhea flunssa päällä, ei tiedä kuinka päin oikein olis. Tätä vielä seuraavat 9 tuntia... mitähän sitä keksis yöksi tekemistä kun ei telkustakaan tuu oikeen mitään ja tää koneella olo alkaa pitemmän päälle vaan väsyttämään! :)

No meillä ei ole yöllä muutakuin "pakolliset" hommat, eli soittokelloihin vastaamiset ja kierrot. Ei oo mitään siivottavaakaan kun ilta- ja aamuvuoro hoitanut valmiiksi.

Mä en oo ikinä tykänny näistä yövuoroista, ehkä sen takia ku meillä valvotaan yksin ja kun ei tosiaan paljon hommia oo niin jossain vaiheessa alkaa olla jo todella hankalaa pysyä hereillä..

Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
outoa..itse hoitoalalla ja ei tod ole aikaa nettiin

Riippuu varmasti paljolti missä työskentelee ja minkälaisella osastolla.Itse olen töissä psykiatrisella osastolla ja meillä pääsääntöisesti hiljaiset yöt...Ellei jotain ekstraa tule ja jos hiljaista aikaa on katsoa vaikka leffaa tms

Olen ollut töissä paikoissa, joissa yöllä ei tehty muuta kuin katsottiin videoita ja käytiin huoneissa vain soitettaessa. Nykyisessä työpaikassa yöt on kiireisempiä kuin päivät pitkälti siksi, että yössä on vain kaksi hoitajaa. Osastolla voi olla 25 äitiä ja vauvaa ja kuten tiedämme, vauvat syövät öisin ja äidit tarvitsevat apua yhtä lailla kuin päivällä :)

Psyk. osastoilla on varsin tärkeää potilaiden vuorokausirytmi ( yöt nukutaan, päivät valvotaan), joten eipä täällä juuri mitään kauhean suuria töitä voi tehdä, jotta ei potilaat häiriinny....Yöt kyllä menisivät nopeammin, jos voisi jotain hommailla.

yövuorossa jää mulla aikaa kun pakolliset hommat on tehty (siivoukset, lääkkeet, jne). Ylimääräistä aikaa jää yleensä noin 5-6 h eli noin puolet ajasta on vain hereillä pysymistä. Meillä valvotaan aina yksin yövuorossa. Saa tietenkin tehdä ylimääräisiä työtehtäviä ja vaikka leipoa. Itse käytän ylimääräisen ajan netti/tv/kirjat.