Yrittää vauvaa nyt vai myöhemmin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma6v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma6v

Jäsen
26.02.2006
449
0
16
Meillä on kolme tervettä lasta. Nuorimmainen täyttää vuoden ensiviikolla ja sit on 6 ja 4 vuotta. Nyt alkanut kuitenkin vielä vaivata vauvakuume ja mieskin on samaa mieltä ettei meidän perhe ole vielä täynnä jos se meistä kiinni on.

Olen ilmoittanut töihin että palaan lokakuussa ja pienimmille hoitopaikkahakemukset on jo vetämässä. Olen ollut töistä poissa ensi joulukuussa 2 vuotta ja jos aletaan yrittää ja tärppäis niin se tietää ainakin toista kahta vuotta poissa töistä koska en raski hirveän pieniä viedä hoitoon 1,5-2vee ollaan koettu hyväksi(pieniähän ne silti ovat).

Töissä poissaolon lisäksi mietityttää talous. Aloimme viime kesänä rakentaa ja muutto olisi nyt kesällä jos aikataulu pitää, jolloin rakennuslainan takaisin maksu alkaa ja autohan se menee vaihtoon kun nyt on 5-henkinen auto käytössä. Miehellä ihan keskitason palkka, mutta todella tiukille menee jos minä jatkan kotona oloa.

Olen miettinyt että jos vuoden kävisi töissä niin talous paranisi ja pieninkin vähän kasvaisi eli vuoden vaihteessa vois alkaa yrittämään, MUTTA hävettää mennä töihin ja TAAS kohta ilmoittaa että kuulkaas kun olen taas paksuna ja sit miten lapset kokee kun pompotellaan kotona hoidossa ja sit taas kotona.

Voisimme ensi talven pitää lapset 12pvä/kk hoidossa koska vuosilomat mulla säästössä ja perjantait voipi mummi lapsia hoitaa. Esikkohan aloittaa elokuussa ekaluokan joka voi aina suoraan koulusta mennä mummin ja ukin luo(asuvat meistä parisataa metriä).

KIITOS jos joku jaksoi lukea ajatuksiani...kaipaisin samanlaisissa tilanteissa olevien tai olleiden mielipiteitä ja ajatuksia =)

Minä haaveilen kolmannesta vauvasta. Esikoinen (tyttö;) täyttää toukokuussa 3 ja kuopus (poika) huhtikuussa 1. Yhteensä meillä on jo 4 lasta.. miehen puolelta 2 poikaa 13 ja 9 vuotiaat. Eli toisin sanoen, pitäisikö sanoa että haaveilen viidennestä lapsesta. :) Harmittaa, kun isoveljet ovat vain joka toinen viikonloppu meillä ja ovat siinä iässä, että kotona ei enää viikonloppuja haluta viettää vaan kaverit ovat kaikki kaikessa.. :)

Kun kuopus syntyi, ajattelin, että tässä olisi nyt meidän perhe koossa, mutta syyskuussa mieheni sanoi, että kaipaa vielä yhden pienen meidän joukkoon.. vaikka kuopus oli silloin vasta 4kk ikäinen.. Yllätyin hänen kommentista todella paljon.. suu loksahti auki.. eli meiilä mies teki aloitteen.

Mulla alkoi marraskuussa menkat pitkän taon jälkeen ja joulukuussa niitä ei tullut, mutta sit taas tammikuus tuli.. eli heittää ja pahasti tuo kierto..

Mun pitäisi 2 viikon päästä aloittaa työt ja olisi aika paukku ilmoittaa melkeinpä heti, että äippäloma kutsuu.. :) Mitäköhän pomo siihen sanois..? :) no, ei mennä asioiden edelle. :)

Kolmas/viides tulee jos on tullakseen! :heart: Oon aina halunnut ison perheen.
Manzu

Heip, meillä esikoinen on nyt 1v ja hoidossa, ja elokuussa syntyy meille kuopus. Eli ehdin töissä olemaan marraskuu-heinäkuu ja tyttö ehtii olemaan hoidossa sen joulukuu-heinäkuu. En minä oikeastaan nyt ajattele mitä mieltä työnantaja on asiasta, tai hoitopaikka tms.. kun ei näitä lapsia aina voi suunnitella vaan on mentävä sen mukaan, miten tärppi käy.

Manzu, minäkin olen aina haaveillut isosta perheestä. Itselläni on viisi sisarusta ja mieheni ainut lapsi ja ihmeellistä kyllä; mies meilläkin sitä mieltä että voidaan aloittaa yrittäminen vaikka heti: aikamoisia miehiä B)

Runttipulla olet kyllä ihan oikeassa ettei kannattaisi suunnitella liikaa. Me olemme olleet niin onnekkaita että lapsemme ovat saaneet alkunsa 1-2kuukauden yrittämisen jälkeen MUTTA täytyy pitää mielessä että ikää tulee koko ajan lisää ja ei tuo painokaan oikein kunnossa ole joten raskautuminen voi olla vaikeampaa kuin edellisillä kerroilla :snotty:

Olen todella onnellisessa asemassa kun minulla on terveitä lapsia; toivottavasti tuuri jatkuu... Tykkään myös työstäni ja luultavasti käyn siellä piipahtamassa, mutta olen 29 ja jos olisinkin vielä kolmekin vuotta kotona niin silti kerkiän 30 VUOTTA vielä töitä tekemään!!!

Yhteistyössä