Yrittäjien puolisot?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rakennusalalla, vaihtelevasti on poissa. Yleensä lähtee töihin seiskan aikaan ja tulee illalla 19 aikaan. Välillä reissuhommia, niin kuin nyt, ollut kk:n putkeen poissa. Yhteensä seitsemän last, mutta ei yhteisiä lapsia.
 
Asiantuntija.

Töissä yleensä 9-18, lisäksi kotona illat töitä ja viikonloppuna vähintään sunnuntaina. Ulkomailla 1-3 päivää 4-6 krt vuodessa. Lomilla tehdään ihan aina töitä

Ei osallistu lainkaan kodinhoitoon eikä hoida lasta viikolla.
 
te, joiden puolisot ovat jopa 12h päivästä poissa?

Mieheni on myös yrittäjä, ravintoloitsija, mutta siihen nähden paljon kotona. Tekee 3-4 vuoroa viikossa ja lisäksi 1-2 lyhyempää pätkää. Tämän lisäksi tietysti tulee aina muutoksia viikkoihin sairastumisien ym mukaan, ja elämää onkin hankala suunnitella etukäteen.
 
yrittäjä, oma laatoitusfirma ja useempia työntekijöitä alaisina. Meillä kaks pientä lasta. Mies vaihtelevasti kotona, lähtee yleensä siinä 6 aikaan aamusta ja vaihtelevasti tulee kotiin, usein tulee klo 17 kotiin, jonka jälkeen syö ruoan ja sit työhuoneessa tekee töitä vähän päivästä riippuen 1-4tuntia, joskus pitempäänkin. Ei oikeestaan oo koskaan varmoja vapaita, puhelin soi oli arki tai pyhä ja lähtö saattaa tulla missä vaiheessa vaan, lomia ei oo vielä tähän mennessä pitäny, kesäloman ekan kerran viime kesänä piti neljä päivää (tosin puhelimessa siitä kyllä joka päivä oli jonkun verran).

Joku kysy et miten jaksaa ne kenen puoliso esim. 12 tuntia töissä, niin mää oon ainakin jo niin tottunu. Meillä on tullu rutiinit ja vaikka lapset on pieniä ni rutiinien takia varmaan sujuu helposti päivät. Eniten tässä on se et on miehestä usein huolissaan et miten joku jaksaa tehdä noin paljon töitä ilman et on koskaan kunnon lomia.
 
Tää on kyllä onnetonta, varsinkin nämä kuljetus- ja rakennusyrittäjät. Todella pitkiä päiviä, tehotonta markkinointia, juoppoja ja muuten epäluotetvain työntekijöitö jne jne. Omat ansiot n 2500e/kk ja tosi hyvänä vuotena 10te osingot.

Miksi ette käy kouluja, lue lakia tai lääketiedettä ja tienaa 8h/pv duunille 120te/vuosi.
 
yrittäjä n 60 henkeä töissä,ei kotona juuri koskaan,työmaat ympäri suomea. 2 lasta ja suhde voi joten kuten,mutta aina kun nähdään muistetaan kuinka paljon rakastetaan toisiamme.
 
[QUOTE="vieras";27908428]Tää on kyllä onnetonta, varsinkin nämä kuljetus- ja rakennusyrittäjät. Todella pitkiä päiviä, tehotonta markkinointia, juoppoja ja muuten epäluotetvain työntekijöitö jne jne. Omat ansiot n 2500e/kk ja tosi hyvänä vuotena 10te osingot.

Miksi ette käy kouluja, lue lakia tai lääketiedettä ja tienaa 8h/pv duunille 120te/vuosi.[/QUOTE]

Juristiyrittäjä ei todellakaan pysty tekemään 8 h työpäivää:D Enemminkin valvotaan öitä, että saadaan asiat hoidettua määräaikojen puitteissa. Eikä kyllä lääkärikään kovin usein pärjää 8 h päivillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;27908453:
Juristiyrittäjä ei todellakaan pysty tekemään 8 h työpäivää:D Enemminkin valvotaan öitä, että saadaan asiat hoidettua määräaikojen puitteissa. Eikä kyllä lääkärikään kovin usein pärjää 8 h päivillä.

järjestelukysymys.
 
Av-alan yrittäjä, töissä yleensä ma-pe n. klo 9-18, ja illalla tekee silloin tällöin vielä kotona töitä. Lisäksi on erinäisiä projekteja, jolloin saattaa työskennellä muutaman päivän ajan aamusta iltaan/yöhön, myös viikonloppuna. 2-4 päivän mittaisia työmatkoja kotimaassa/ulkomailla n. 5 kertaa vuodessa. Osallistuu 2 lapsen hoitoon kiitettävän paljon aina mahdollisuuksien mukaan. Kesälomaakin pitää 3-4 viikkoa joka vuosi (=hoitaa lomalla vain yrityksen pakolliset asiat).
 
[QUOTE="vieras";27907982]kuljetusala
2 lasta
kotona n 19-05 (josta nukkuu 20.30-04.45)[/QUOTE]

Todellinen luuseri. Jakaa paketteja ympäri kaupunkia eikä arvosta mitään muuta kuin ratin pyörittämistä.
 
Rakennusala, alaisia on parikymmentä. Työpäivät hyvin vaihtelevia. Lähtee n. klo 05 ja takaisin tulee aikasintaan klo 17, usein 18-21 välillä. Kotona tekee lisäksi tietokoneella vielä hommia. Nukkuun menee 23-24 aikoihin. Välillä joutuu oleen töissä myös vkl:nakin. Toinen lapsi tulossa. Mies osallistuu hyvin lapsenhoitoon ja tykkää olla lapsen kanssa. Lomia pitää yhteensä ehkä 3koa vuodessa jotka yleensä matkustellaan ulkomailla.
 
Rakennusala, työpäivien pituus vaihtelee ja 12 tunnin välillä. Lapsia yksi, mies osallistuu lapsen- ja kodinhoitoon. Viikonloput vapaita ja lomaa pitää talvella muutaman viikon, koska tykkää käydä kesällä töissä.
 
Ravintola-ala. Työaika ja -määrä vaihtelee. Viime aikoina ollut 1-2 vapaata/viikko ja työpäivinä töitä 12-20h/päivä.

Joku kyseli kuinka semmoista jaksaa. Helppoohan mulla on verrattuna mieheen. Toki välillä olis ihanaa kun sais sitä omaakin rauhaa enemmän (sen takia muistan olla iloinen niistä illoista kun mies on apuna :)). Meillä käy tuttavaperheen tyttö parina iltana viikossa hoitamassa poikaa jotta pääsen jumppaan.
 

Yhteistyössä