Minä näen asian toisin. Ajattelisin, että kyse on vain lapselle aiheutuvan haitan asteesta. Hyväksikäyttäjävanhempi (jos tarkoitat vaikka seksuaalista hyväksikäyttöä) tekee erityisen suuren haitan lapselleen toiminnallaan, kun hän käyttää lasta omien tarpeiden tyydyttämiseen. Mutta, kyllä minäkin huomaan, että joskus toimin vastoin lapsen etua, koska minulla on tarpeita, joilla paikkaan jotain henkistä arpea itsessäni. Esimerkiksi saatan vaatia, että poikani laittaa päälleen erään hienomman Reima-ulkoilupuvun, vaikka hän itse viihtyy paremmin Lassien vanhassa puvussa ja hänen nilkkojaan Lassie ei kiristä yhtä pahasti. Minulla on kuitenkin tarve saada toisten hiekkalaatikkoäitien hyväksyntää ja siten tuntea itseni arvokkaaksi ja ihailluksi, joten käyn taistoa lapseni kanssa tästä asuvalinnasta.
Mä en usko, että lastaan seksuaalisesti hyväksikäyttävä vanhempi rakastaa lastaan ollenkaan. Se on totta, ettei sellainen ihmishirviö välttämättä pysty parempaan, mutta en usko, että sellainen edes yrittää saada lapsensa voimaan hyvin. Motivaatio ja halut on vain oman itsekkyyden tyydyttämisessä ja lapsen hyvinvointi ei kiinnosta lainkaan. On eri asia, välittääkö lapsestaan ja yrittääkö kasvattaa hänestä onnellisen ihmisen, siinä toisinaan epäonnistuen. Kaikilla sitä halua ei edes ole.