yrityssaneeraus vai konkurssi? osaako joku neuvoa miten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En välttämättä osaa kunnolla selittää, mutta kyse on exän firmasta, jolla ei mene hyvin tai siis menot ovat suuremmat kuin tulot tällä hetkellä ja exä on aika kypsä jo koko hommaan. Minä olen maksellut firman laskuja mitä olen pystynyt ja ongelma tässä on se, että tää mun talo on yhden firman liimiitin panttina ja nyt mietitään, että miten firman saisi nurin, niin ettei multa mene talo alta. Kyse on paristakymmenestätonnista maksimissaan.
Vai pitäisikö firman ensin hakeutua yrityssaneeraukseen vai konkkaan ja onko se parempi että itse hakeutuu konkkaan kuin että sen tekisi joku velkoja.

Niin ja tuo limiitti, niin antaakohan pankki myöten, jos se lankeaa maksettavakseni, että exä tai minä itse saisin ton summan kasaan, ilman että mä menettäisin talon.

Mihinköhän tahoihin kannattaisi ottaa yhteys ihan ekaksi että saisi asioita selvitettyä.

Niin ja turha sanoa, että miksi olen pantin antanut, niin silloin omistettiin vielä tämä talo yhdessä ja eron ja talokaupan yhteydessä, ei vaan pystyny tuota panttia poistamaan.

No en kait minä saa, kun en edes osakas ole ja exä tuskin firmaa ihan heti haluaa pystyttää, kun tuo tällä hetkelläkin on aika tuskaista. Kyse siis on osakeyhtiöstä.

Siis kyse on nyt siitä että talo on maksimissaan 20 000 euron luoton panttina? Talo ei kyllä lähde sinulta alta vaikka exän firma ei pystyisi tuota luottoa maksamaan, mikäli pystyt neuvottelemaan pankin kanssa jonkunlaisen maksusuunnitelman.
Konkurssi-/velkasaneerausasioissa en osaa suuremmin neuvoa, mutta kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sinne pankkiin tai ELY-keskukseen, jos sieltä vaikka löytyisi tuohon liittyvää asiantuntemusta. Googlettamallakin varmaan jotain löytyy.

Ei ole kovin olennaista mitä te kikkailette sen firman kanssa. Sun talo on lainan panttina ja jos lainaa ei hoideta niin pankki panee mökin vasaran alle. Valitettavasti tämä on näin yksinkertaista.

Oman henk.koht omaisuuden antaminen toisen omistaman yrityksen velkojen pantiksi on aika riskipitoinen liiketoimi :(

[QUOTE="har mi";23582723]Ei ole kovin olennaista mitä te kikkailette sen firman kanssa. Sun talo on lainan panttina ja jos lainaa ei hoideta niin pankki panee mökin vasaran alle. Valitettavasti tämä on näin yksinkertaista.

Oman henk.koht omaisuuden antaminen toisen omistaman yrityksen velkojen pantiksi on aika riskipitoinen liiketoimi :([/QUOTE]

Kyllä minä sen tiedän että se laina on maksettava, mutta minä mietin sitä, että kait pankki sen hyväksyisi, että minä saisin sen lainan maksettua muulla tavalla kuin, että multa menisi talo alta, koska jos se mulle maksettavaksi tulisi, niin kyllä minä tuon summan saan hoidettua ja tuskin se ihan kokonaan tuota summaa edes on vaan vähän vähemmän.

Uusimmat

Yhteistyössä