Yskänlääkettä vuoden ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin yksi on, jota voi antaa jo puolivuotiaasta.
Kävin just viime viikolla apteekista hakemassa. Ainoa vain, että meidän pojalla meni maha siitä ihan sekaisin. Joten meille se ei käy.

Muoks. Lääkkeen nimi on Kvilla

lapsillehan ei nykyään enää suositella yskänlääkettä. niiden sisältämien aineiden vuoksi (en nyt tarkalleen ottaen muista mitä, oliko jotain keskushermostojuttuja?) sekä ihan siksi että yskä on yksinkertaisesti vain elimistön tapa poistaa rööreistä ylimääräinen pois. Eli kun yskii niin sieltä lähtee ne pöpöt yms. pois..

Itse olen kans ihan hunajalinjalla..

Eilen illalla kyselin täältä vinkkejä taaperon yskään, ja sain neuvoksi antaa lapselle hunajaa. Se todella toimii, ja tänä aamuna neuvolassa myös terkkari sanoi, että sen teho on ihan tutkittu juttu. Hunajaahan ei alle 1-vuotiaalle voi antaa, mutta isommille voi, jos lapsesi on täyttänyt vuoden, niin kokeilisin sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Eilen illalla kyselin täältä vinkkejä taaperon yskään, ja sain neuvoksi antaa lapselle hunajaa. Se todella toimii, ja tänä aamuna neuvolassa myös terkkari sanoi, että sen teho on ihan tutkittu juttu. Hunajaahan ei alle 1-vuotiaalle voi antaa, mutta isommille voi, jos lapsesi on täyttänyt vuoden, niin kokeilisin sitä.

Annoitko ihan semmosenaan ja missä muodossa? Sitä juoksevaa vai minkälaista? On hiukka huono syömään mitään makeaa tuo meidän poika. On nimittäin täyttäny ja haluisin kokeilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:

Annoitko ihan semmosenaan ja missä muodossa? Sitä juoksevaa vai minkälaista? On hiukka huono syömään mitään makeaa tuo meidän poika. On nimittäin täyttäny ja haluisin kokeilla...

Juoksevaa hunajaa lusikalla - poika oli nukkumassa, ja nostin hänet istuvaan asentoon ja sitten lusikka suuhun vaan. Hämääntyi varmaankin puoliunissaan niin, että avasi suun nätisti, kun lusikka tuli eteen. Perään annoin pikkuhuikan pillimehua. En usko, että meidän poika ainakaan söisi sitä kiinteää hunajaa, se jää pyörimään suussa. Nlan täti sanoi aamulla, että myös lämpimään veteen sekoitettuna toimii. Toivottavasti onnistuu!

ei ole. Mene lekuriin lapsen kanssa niin saat kunnon lääkkeet. reseptivapaakamaa
ei ole ton ikäiselle olen kysellyt. Lääkäri on antanut jotain pienillä annoksilla ja on auttanut.
Jos teillä on vakuutus saatte sieltä pois.

..jatkanpas vielä että..

tosiaan vaikka kuumaan veteen sekoitettuna menee meillä ainakin hyvin alas sekä toiselle pojalle, joka on tosi perso kaikelle makealle, mene ihan sellaisenaan.. :D pyytää jopa itse :)

yöksi kannattaa myös sängyn päätyä korottaa :) meillä auttanut öihin tosi paljon

Alkuperäinen kirjoittaja ei yskänlääkettä:
yöksi kannattaa myös sängyn päätyä korottaa :) meillä auttanut öihin tosi paljon

Mä sain just tuoretta infoa (ea-koulutuksesta tulleelta) tästä ettei välttämättä kannate päätyä korottaa varsinkaan pienillä lapsilla. Voivat tukehtua kieleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaClaire:
Alkuperäinen kirjoittaja ei yskänlääkettä:

Mä sain just tuoretta infoa (ea-koulutuksesta tulleelta) tästä ettei välttämättä kannate päätyä korottaa varsinkaan pienillä lapsilla. Voivat tukehtua kieleensä.

Syvä huokaus. Kysykää ihmiset neuvoa lääkäristä ja neuvolasta. Kuten tässä yllä voi lukea, palstalla on kaikenlaista nevojaa ja aivan kaikkien henkinen tila ei ole ihan hyvässä kuosissa :whistle:

Yhteistyössä