Ystävä pisti välit poikki koska äänestän Niinistöä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ollaan oltu jo lähemmäs 15 vuotta läheisiä ystäviä. hän oli kaasona häissäni ja on lapseni kummi. hän luki facebookista että äänestän Niinistöä ja laittoi sitten viestiä että on parempi ettemme ole enää tekemisissä kanssamme koska hän ei halua olla ihmisen kanssa joka äänestää ihmistä jolla on kylmät arvot ja erilainen arvomaailma muutenkin! kun minä olen kokenut niin paljon pahaa elämässäni niin luulisi että olisin pehmentynyt ja ajattelisin myös heikoimpia mutta niinistön äänestäminen kuulemma kertoo omaa karua kieltään. ja me ollaan tosiaan oltu kauan läheisiä ystäviä joten luulisi että "kylmät" arvoni ja arvomaailmani muutenkin olisi tullut muutenkin selväksi. jo viime vaaleissa äänestin Niinistöä, hän Halosta mutta mitään tällaista ei silloin tullut. Ystäväni ei ole mikään "hörhö". Fiksu, akateeminen ihminen. Ja nyt näin. mä en tajua :( oon vaan aamun itkenyt enkä osannut tehdä asian eteen mitään. :(

jos näin oikeasti on, niin sitten annat asian olla. Jokaisella on oikeus äänestää ketä itse haluaa, sitä varten se äänioikeus on olemassa. Ystävä ei toimi noin. Jospa hänkin tulis järkiinsä, kun tämä vaalihössötys on ohi. Mut tosiaan itse en ottaisi yhteyttä, hän on toiminut väärin. Hänen tulisi pyytää anteeksi ja osata ottaa tällaiset asiat hieman vähemmän itseensä.

Näissä vaaleissa mopo karkaa näköjään monen "järkevänä pidetyn ihmisen käsistä". Oma tuttavapiirini + suku riidoissa yksien vaalien takia! Jokainen saa äänestää ketä haluaa ja omine motiiveineen. Jokaisen päätöstä tulisi kunnioittaa vaikkapa olemalla hiljaa ja arvostelematta toisen päätöstä.

Suvaitsevaisuus toisen mielipidettä kohtaan, missä se piilee?

Itsekin äänestän Niinistöä. Motiivina koulutustausta.

Minä äänestän Haavistoa, mies Niinistöä. Siltikään en rakasta miestäni yhtään vähempää, jokaisella kun on oikeus omaan mielepiteeseensä. Poliittiset ja uskonnolliset asiat, joista olemme eri mieltä...niistä puhumme joskus, kummallekin on toisen kanta selvä. We agree to disagree ja kaikki on ok :)

aika vaikee olis elää yhdessä sellasen kans joka äänestää niinistöö. valinta niinistön ja haaviston välillä kertoo kyllä aika paljon ihmisestä, hänen arvoistaan ja elämäntavastaan. ei toi oo mikään mitäänsanomaton juttu siis.
mut kaveriin en panis välejä poikki. kyllä nytkin tiedän kuka tuttu on niinistöläinen ja samaan pöytään mahdutaan edelleen, parin perusherjan jälkeen tietenkin.

Mitä tästä opimmekaan? Eli ne Haaviston kannattajat mitään suvaitsevaisia ole kun ei hyväkysy että joku ääneestää jotain muuta kun Haavistoa itseään. Niinistö voittaa.

Eipä ole vaalisalaisuus turha asia, varsinkin nyt kun tuntuu, että ihmiset jakautuvat näin.

Jos äänestät Haavistoa olet hihhuli kukkahattutäti ja jos Niinistöä olet hullun ahne, etkä kenestäkään välitä, etkä suvaitse mitään, homokammoinen porvari. Näin kärjistetysti!

Mikä siinä on, että pitää mennä kehuskelemaan kumpaa äänestää, harvoin on niin, että on kaksi näin hyvää ehdokasta ja rikkaus Suomelle, että näin erilaista.

Tää on kyllä ihan käsittämätöntä miten nämä vaalit jakaa porukan. Luulin vitsiksi kun täältä luin että ihmiset poistaa facebook-kavereistaan sellaisia, jotka äänestää väärää henkilöä. Mutta ei, huomasin tuon asian itsekin facebookista että näin se vaan on :D (en ole omaa kantaani kenellekään sanonut enkä sano, mutta osa siis ihan julkisesti ilmoittaa että nyt kavereista lähtee kaikki niinistöä äänestäneet)

Facebookissa ihmetyttää se, että Haaviston kannattajat tuntuu olevan suurin osa ihan sekaisin ja raivoissaan. Huutoa homovihaajista ja laitetaan vaikka mitä kummia juttuja Niinistöstä. En ole kuitenkaan huomannut samanlaista loanheittoa Niinistön kannattajissa? Tai ehkä noilla osalla on sitten kavereissaan enemmän niitä homovihaajia, joten en näe koko totuutta?

No sitten hän ei ollut aito ystävä.

Vai onko tämä provo?

No ei ole provo.ja ihan aidosti olemme olleet ns. sydänystäviä. mutta nyt, en vaan tajua. me ollaan oltu läheisiä yli 10 vuotta, siis tosi läheisiä. joten luulisi että ne mun "kylmät" arvot ja arvomaailma, elämäntavat jne olisi tulleet ja varmasti onkin tulleet ystäville selväksi! emme ole politiikasta mitenkään syvällisesti koskaan jutelleet, koska mun mielestä jokaisella on oikeus äänestää ketä haluaa.

[QUOTE="vieras";25555960]Hä? Oikeesti? :O :D Ehdotapas, että hankkii jonkin sortin lääkityksen, jos joku pressanvaali on saanut pään noin pehmeeksi... ;) Pimee täytyy ihmisen olla, jos yhden kälysen pressan valinnasta täytyy tehdä elämää suurempi asia.[/QUOTE]

en mä oikeasti viitsi mitään tuollaista sanoa. kerään itseäni ja mietin mitä laitan kunhan tästä alkujärkytyksestä selviän...

Alkuperäinen kirjoittaja Ääni Saulille;25556127:
Mitä tästä opimmekaan? Eli ne Haaviston kannattajat mitään suvaitsevaisia ole kun ei hyväkysy että joku ääneestää jotain muuta kun Haavistoa itseään. Niinistö voittaa.

Niin no, kannattaa toki yleistää yhden esimerkin voimalla! Tietenkin KAIKKI Haavistoa äänestävät ovat tuollaisia! ;)

[QUOTE="vieras";25556098]aika vaikee olis elää yhdessä sellasen kans joka äänestää niinistöö. valinta niinistön ja haaviston välillä kertoo kyllä aika paljon ihmisestä, hänen arvoistaan ja elämäntavastaan. ei toi oo mikään mitäänsanomaton juttu siis.
mut kaveriin en panis välejä poikki. kyllä nytkin tiedän kuka tuttu on niinistöläinen ja samaan pöytään mahdutaan edelleen, parin perusherjan jälkeen tietenkin.[/QUOTE]

mutta kun nimenomaan luulisi että ne mun arvot ja tapa elää olisi ja on varmasti tullutkin selväksi jo kaikkien näiden vuosien aikana. ei se minua ihmisenä muuta ketä äänestän. ja tosiaan jo 6 vuotta sitten oli sama tilanne mutta tuolloin ei todellakaan tullut mitään tällaista. suurin osa mun kavereista äänestää Haavistoa ja minä Niinistöä eikä se ole aiheuttanut mitään kitkaa meidän välille :/
Tämä EI siis ole mikään provo Haavistoa vastaan.jos provota haluaisin niin enköhän keksisi jotain mehukkaampaa.

[QUOTE="...";25556240]Niin no, kannattaa toki yleistää yhden esimerkin voimalla! Tietenkin KAIKKI Haavistoa äänestävät ovat tuollaisia! ;)[/QUOTE]

Juu, ei mulla tosiaan muiden ystävien kanssa ole mitään tällaista tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25556228:
Muistaako kukaan onko tällaista näin räikeää jakautumista ollut aiempina vuosina vaalien alla? Ja tappelua ja loanheittoa niin että riidellään läheisten kanssa?

Ei pahemmin ole ollut, tosin kuusi vuotta sitten sosiaalista mediaa ei juuri tunnettu eivätkä ihmiset muutenkaan kirjoitelleet yhtä aktiivisesti netissä. Nettikirjoittelu on siis kuitenkin nyt ollut suuressa osassa, ja mielestäni se on lietsonut ihmisiä sitten myös IRL.

[QUOTE="a p";25556262]Juu, ei mulla tosiaan muiden ystävien kanssa ole mitään tällaista tullut.[/QUOTE]

Ikävä juttu. Veikkaan kuitenkin, että taustalla on jotakin muuta myös, mutta fiksusti ystäväsi ei käyttäydy.

Kurjaa tuommoinen. Välillä tuntuu, että mitään ei voi sanoa näistä vaaleista. Minun isäni sai raivarin, kun sanoin että hyviä ehdokkaita molemmat. Kuulemma ei homojen tarvitsisi joka paikassa homouttaan esitellä...

Yhteistyössä