Ystävä pisti välit poikki koska äänestän Niinistöä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";25555944]Juu, noin suvaitsemattomia ne suvaitsevaisuuden kannattajat osaavat olla..[/QUOTE]

Valitettavasti se menee monesti noin. Matkustin kerran junalla vammaisen lapseni kanssa. Samassa junavaunussa oli porukka menossa Helsinkiin mielenosoitukseen. Kuulin kuinka he pohtivat, pitäisikö maailman parantaminen aloittaa kaukaa vai läheltä. Ilmeisesti valinta oli kaukaa, sillä kukaan heistä ei huomannut tarjota apua minulle lapseni kanssa, kun nostin häntä ulos junasta. Apuun tuli vanhempi 60 v+ nainen.

Teot ratkaisevat, eivät puheet.

Omassa ystäväpiirissäni ei ole ollut tuollaisia sekoilua, vaikka facessa mainostavat kannatustaan. Osa sanoo suoraan että ei Haavistoa ja osa sanoo ei Niinistölle, mutta asiat riitelevät, ei ihmiset. Kannattajia löytyy vasemmistolle, perussuomalaisille ja muille. RKP:n kannattajia en ole huomannut ystävissäni mutta kyllä nekin mahtuisivat sekaan.

[QUOTE="vieras";25562891]Omassa ystäväpiirissäni ei ole ollut tuollaisia sekoilua, vaikka facessa mainostavat kannatustaan. Osa sanoo suoraan että ei Haavistoa ja osa sanoo ei Niinistölle, mutta asiat riitelevät, ei ihmiset. Kannattajia löytyy vasemmistolle, perussuomalaisille ja muille. RKP:n kannattajia en ole huomannut ystävissäni mutta kyllä nekin mahtuisivat sekaan.[/QUOTE]Minun mielestäni se on juuri niinpäin, että ihmiset riitelevät, ei sellaiseen mikään muu pystykään.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="vieras";25562953]Et taida tietää mitä tuo sanonta tarkoittaa? Suuri osa ihmisistä pystyy olemaan eri mieltä ja jopa väittelemään tunteellisista asioista ilman että ihmisten välinen suhde vahingoittuu.[/QUOTE]Kyllä tiedän, mutta sitä juuri käytetään silloin, kun ihmiset jänkkäävät ihan turhista asioista, vänkäävät ja inttävät ja silti sanovat, että asiat tässä vaan riitelee, ei ihmiset.

Jaa-a, vähiin olisi käyneet ystävät, jos olisi jokaisten vaalien alla pitänyt poistaa ystäväpiiristään eri puoluetta/ehdokasta äänestävät : / Tosin aiemmin ei ollut tapana kovin julkisesti kertoakaan, ketä on äänestänyt. Ehkä sille vaitonaisuudelle oli olemassa ihan hyvä syy.

• Tykkää
Reactions: fanta
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25556228:
Muistaako kukaan onko tällaista näin räikeää jakautumista ollut aiempina vuosina vaalien alla? Ja tappelua ja loanheittoa niin että riidellään läheisten kanssa?

Rehn vs Ahtisaari -vaalien alla ainakin mun ystäväpiirissä käytiin aika kiivaita keskusteluita. Saattoi johtua siitä, että päästiin silloin ekaa kertaa äänestämään presidentinvaaleissa - ehkä se oli jotain nuoruuden ideologista huumaa :D

Musta tuntuu, että nämä vaalit ovat saaneet nuoret äänestäjät liikkeelle ihan ennennäkemättömällä tavalla, mikä on tosi hyvä juttu, voitti kumpi hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25556228:
Muistaako kukaan onko tällaista näin räikeää jakautumista ollut aiempina vuosina vaalien alla? Ja tappelua ja loanheittoa niin että riidellään läheisten kanssa?
Mä olen elänyt nuoruuteni 70-luvulla ja se oli varsin poliittisesti värittynyttä aikaa. Oppikoulussa oli kouluneuvoston vaalit ja lisäksi oli Teiniliiton vaalit, jotka molemmat perustuivat monipuoluejärjestelmään. Koulussa kaveriporukat syntyivät yleensä samoin ajattelevien kesken, tosin silloin enemmänkin vaikutti se, olitko oikeistolainen vai vasemmistolainen...ei niinkään se, mitä puoluetta varsinaisesti äänestit. Esim vasemmalla olit, jos äänestit Vasemmistoliittoa tai SDP:tä.

[QUOTE="vieras";25556098]aika vaikee olis elää yhdessä sellasen kans joka äänestää niinistöö. valinta niinistön ja haaviston välillä kertoo kyllä aika paljon ihmisestä, hänen arvoistaan ja elämäntavastaan. ei toi oo mikään mitäänsanomaton juttu siis.
mut kaveriin en panis välejä poikki. kyllä nytkin tiedän kuka tuttu on niinistöläinen ja samaan pöytään mahdutaan edelleen, parin perusherjan jälkeen tietenkin.[/QUOTE]

Niinistön äänestämiseen voi olla eri syyt eri ihmisillä. Joku äänestää kokoomuslaisten arvojen perusteella,
joku siksi että hän on ehdokkaista vanhempi ja kokeneempi,
joku siksi että pitää Niinistöä asiantuntevampana ulkopoliittisissa asioissa,
joku siksi että on tavannut hänet ja vaikutti mukavalta,
joku siksi ettei pidä Vihreistä tai Haavistosta (ja tähänkin voi olla monta eri syytä eikä vain Se Yksi),
joku siksi, että on heittänyt kruunaa ja klaavaa ehdokkaiden välillä,
joku varmaan siksikin että on ahne rikas sika ja haluaisi kyykyttää köyhiä;) (ei sillä, että Niinistö mielestäni kyykyttäisi köyhiä)

Että eivät ne Niinistön äänestäjät ole kaikki juuri samanlaisia pahoja, joiden kanssa varmasti on vaikea elää. Ne ovat juuri noita tavallisia ihmisiä, joita näkee joka puolella, ja kaikki erilaisia.

[QUOTE="vieras";25562684]Juu en minäkään ymmärtäisi. Onneksi Niinistö ei ajattele noin joten äänestän todellakin hyvin mielin ;)[/QUOTE]

Samoin! Ja näyttäisi meitä olevan monta muutakin...

Joidenkin käsitykset Niinistöstä vaikuttavat siltä, etteivät he ikinä ole oikeasti ottaneet selvää Niinistön todellisista tekemisistä ja mielipiteistä... (Selvän ottamiseksi ei lasketa nettikeskusteluja ja iltapäivälehtiä:))

[QUOTE="vieras";25566927]Oletko ap kova ja kylmä ihminen?[/QUOTE]

Mielestäni kyllä kaukana siitä ja olen tehnyt aikamoista itsetutkiskelua viime vuosina.itse asiassa juuri ennen joulua oli puhetta kun minulla on tapana ostaa lahjoja vähävaraisille niin tuli puheeksi jotenkin se ja "kehui" minua aiheesta.mitään ei ole eilisen jälkeen kuulunut joten odottelen vaan.facebookista ei ole vielä poistanut kavereista, huoh..

ja kyllä mä meitä olen hyvinä ystävinä pitänyt ihan aidosti.

Itsekin äänestän Niinistöä. Motiivina koulutustausta.[/QUOTE]

Elikkä vaikka olisi hyvä koulutustausta mutta vähät välittäisi kansasta, äänestäisit silti sellaista sen sijaan että voisit vaikka äänestää henkilöä jolla vähäinen koulutustausta mutta välittää kansasta?

Yhteistyössä