Ystävä suuttui kun "tuomitsin" (pettämisasiassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
YSTÄVÄT on juuri sen takia niin ihania, ettei ne ole mitään moraalimarttoja. Harmi, että sinä osoittauduit sellaiseksi, en ihmettelisi jos ei tuollaisia illanviettoja tule enää...

Itse ainakin luotan ystävieni omiin ratkaisuihin. JOS "pelastaisin" ystäväni jostain tällaisesta tilanteesta, koska hänen oma arviointikykynsä on pettänyt (esim. humalatilan takia) niin en ainakaan vittuilisi sille, että mitäs sun miehes nyt siihen sanoisi?

Sori mutta oot aika ääliö.

Ihan oikein teit, kun sanoit. Kyllä tätä maailmaa on lupa kasvattaa vääryyden edessä. Kaverisi suuttui, koska tietää tehneensä väärin. Hyökkäys on paras puolustus.

[QUOTE="vieras";23407037]Voi voi, kyllä tekin jossain vaiheessa huomaatte sen että elämässä on muutakin kuin se yksi äijä siellä kotona, hauskaa pidetään välillä ja ystävät on sitä varten joiden kanssa sitä hauskaa pidetään, ei pitämään jöötä tai moralisoimaan... Voit uskoa että tuon ystävän kanssa et mene enää minnekään, pyytäessäsi hänellä on varmasti muuta ohjelmaa.[/QUOTE]
Minä en ainakaan halua lähteä mihinkään sellaisen ystävän kanssa, joka pitää hauskaa vieraiden miesten kanssa. Jutella ja tanssia voi, mutta suukottelut ja muut hyväilyt eivät kuulu asiaan. 20 vuotta olen ollut naimisissa enkä ole vielä huomannut, että muitakin äijiä pitäisi olla elämässä. En kaipaa seko-elämää.

[QUOTE="vieras";23407117]Minä en ainakaan halua lähteä mihinkään sellaisen ystävän kanssa, joka pitää hauskaa vieraiden miesten kanssa. Jutella ja tanssia voi, mutta suukottelut ja muut hyväilyt eivät kuulu asiaan. 20 vuotta olen ollut naimisissa enkä ole vielä huomannut, että muitakin äijiä pitäisi olla elämässä. En kaipaa seko-elämää.[/QUOTE]

Sinulla ei taida sellasia ystäviä olla, joiden kanssa menisit enää mihinkään. Pieni pusu nyt entisen heilan kanssa, kova juttu...

Mun mielestä ystävyyttä on niin monen eri tasoista. Jos se on sillä syvimmällä, niin silloin saa ja pitää sanoa asiasta. Jos ystävä on samaa mieltä että meni överiksi, ei hän suutu vaan purkaa kaiken ulos. Ja ystävyys jatkuu.
Jos taas ystävyys ei ole aivan syvintä ja parasta mitä maailmassa on, niin reagointi on tuon tyylistä. Ja ehkä silloin ei olisi syytä kritisoida menoa, katsoa vaan toiseen suuntaan ja olla tietämättä touhusta ja jos sattuu joskus olemaan ystävän ja hänen miehensä seurassa ja tulee juttua ko illasta niin myötäillä ystävän juttuja.

No tietenkin ystävä voi sanoa. Mun mielestä ystävän pitää voida sanoa vaikeestakin asiasta.
Ei sekään kauheen suoraselkäiseltä vaikuta, että on ihan ihmeissään toisen toiminnasta, mutta esittää kaiken olevan ok? Sellanen ei mun mielestä ole ystävävyyttä, koska ystävän oletan olevan AINA rehellinen mulle! Voihan sitä silti olla sitten tukena toisen ongelmassa...
Voithan sl ap soittaa, ja pyytää anteeksi jos sanoit vähän jyrkästi. Selität sitten, että olit vaan niin ihmeissäs toisen puuhista. Ja sitten kysyt miltä hänestä tuntuu, onko morkkis jne...

Jokainen tietenkin vastaa omasta baarihölmöilystään loppupeleissä vain itselleen ja jos kumppani saa tietää, myös hälle. Mutta jos käyttäytyy avoimesti huonosti/epäeettisesti tai avautuu hölmöilystä ystvällleen, täytyy myös kestää ystävän mahdollinen mielipide asiasta. Jos ei kestä muiden mielipidettä, pitää hömöillä salaa - tai avautua ystävälle, joka hyväksyy hölmöilyn;-/

Sen sijaan voisi kysyä missä mennään ja kuunnella mikä toisen motiivi on ollut. Ei sitä tarvitse sen paremmin tsempata kuin tuomitakaan. Oman mielipiteen voi esittää kysyttäessä.

Jep. Tuomitseminen ja kritisointi on typerää, kun et tiedä tämän parisuhteen taustoja. Ehkä ystäväsi ei kaikkea halua edes sinulle kertoa, joten parempi olla vain asiasta hiljaa.

Pettämisen raja menee niin eripaikoissa. Joku parisuhde sallii sen minkä toinen kieltää. Kaikilla ei ole edes hyväksävää tanssia tai edes jutella toisten kanssa.

En varmaan itse olisi huomautellut noilla sanoilla ystävälleni.

Mutta yleensä jos oikeesti ollaan ystäviä niin tiedetään kyllä missä ystävänkin suhteessa se raja menee.

Mullakin meni tosiaan välit yhteen parhaista ystävistäni, kun kehtasin sanoa hänelle, että puhelinseksikin on mun mielestä pettämistä :/. Hän syytti silloista poikaystäväänsä pettämisestä, kun poikaystävä oli käynyt kahvilla jonkun exänsä kanssa ja muistutin häntä siitä, että hän itsekin oli vastikään silloin harrastanut poikaystävänsä tietämättä puhelinseksiä oman exänsä kanssa....ystäväni (silloinen) suuttui mulle tuosta kommentista niin, ettei tänä päivänä olla väleissä ja tuosta on about 8 vuotta nyt. Osui ja upposi.

[QUOTE="vieras";23407037]Voi voi, kyllä tekin jossain vaiheessa huomaatte sen että elämässä on muutakin kuin se yksi äijä siellä kotona, hauskaa pidetään välillä ja ystävät on sitä varten joiden kanssa sitä hauskaa pidetään, ei pitämään jöötä tai moralisoimaan... Voit uskoa että tuon ystävän kanssa et mene enää minnekään, pyytäessäsi hänellä on varmasti muuta ohjelmaa.[/QUOTE]

Sori vaan mutta hyi helvetti.
Siinä vaiheessa kun mä "tajuan" että elämässä on muitakin miehiä niin mä eroan enkä käy jossain baareissa huoraamassa.

Ja mitä ystäviä ne sellaset on kenen kanssa ei voi suoraan puhua.Jos ap:n ystävän mielestä toi on ollut ilkeetä moralisointia niin oishan hän voinut siitä sitten sanoa että älä jaksa nyt aukoa että muutenkin on jo morkkikset tms.

Sinuna olisin enemmän huolestunut siitä, miksi itse otat tuon asian nyt näin raskaasti. Tämä on jo toinen aloitus,mitä aiheesta teet. Anna ystäväsi elää omaa elämäänsä ja keskity sinä omaasi.

mä oon sitä mieltä että pettämisen raja kulkee siinä,että jos kehtaat tehdä saman myös puolisosi edessä se ei ole pettämistä,kaikki muu,mitä et haluaisi puolisosi sinun näkevän tekevän toisen kanssa,on pettämistä. ja tuo varmaan menee jo pettämisen puolelle,tuskin kaverisi pussailisi toisia miehiä miehensä edessä..

Mistäs tiedät?
Kyllä mun miespuoliset kaverit on useinkin (varsinkin illan päätteeksi humalaspäissään) antaneet suukon suoraan suulle, eikä oma mies ole moksiskaan. On mun takamustakin kourittu, (koska mulla on tosi hyvä perse :D) eikä se haittaa, koska tunnen kundit ja se ei mee sen pidemmälle ikinä. Mies tietää tämän. Jos joku olis mun miehelle sanonut jotain tollasta, se olis todennäköisesti vastannut että "tiedän, koska mimmi kertoi jo" .
:D

No jos kaveri kykenee tuntemaan morkkista ei se ole ihan toivoton tapaus... Saa minusta sanoa. Itse olin joskus suudellut (en muuta) seurustellessani yhden tutun kanssa, ystävälleni kun kerroin hän totesi että tein väärin, arvostan sitä.
Onko mitään säälittävämpää kuin keski-ikäiset pariskunnat jotka esim. rahan takia ovat yhdessä mutta kulkevat huoraamassa ja kännäämässä samanlaisten kaveriensa kanssa...

Yhteistyössä