Ystävä - tulee vain itse kylään mutta ei kutsu koskaan heille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ystävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"ystävä"

Vieras
Alkaa pikku hiljaa ärsyttää "ystävä", joka käy meillä kahvilla lähes viikoittain, mutta ei koskaan kutsu minua heille. Ystäväni käy töissä meillä päin ja poikkeaa meillä kotimatkalla. Kun minä sitten olen hänen suunnallaan käymässä ja soitan ja kysyn, että onko kotosalla jos tulen piipahtamaan, niin ei sovi. Koskaan ei sovi. Milloin on työasia, milloin kipeä, milloin siivouspäivä ja milloin mikäkin. Muutaman kerran kun on soittanut ja olen sanonut, etten ole kotona niin saan kuulla, että mulle ei sitten koskaan sovi jos olisi tulossa.

Samainen ystävä sanoi juuri, että juhlivat äskettäin hänen miesystävänsä 30v päiviä. Noh, ystäväni äiti tuntee oman äitini ja hän oli sanonut äidilleni, että siellä vietettiin juuri miehen 40v juhlia. En tajua miksi pitää valehdella. Jos häpeää miehen ikää, niin miksi sitten seurustelee miehen kanssa.

Hän on silti ystäväsi, kunnioita hänen yksityisyyttään ja valintojaan. Jos sinua häiritsee noin pahasti niin aina ystävältä voi kysyä. Kunhat et ryhdy syyttämään tai saarnaamaan turhia.

Ehkä ystäväsi ei pidä yllätysvieraista. Minäkään en päästä ketään kotiini lyhyellä varoitusajalla, koska haluan siivota ja laittaa jotain hyvää tarjolle kun vieraita tulee. Minullekaan "ei nyt sovi" aina jos joku yllättäen yrittää tulla.

Tuohon synttäriasiaan en osaa ottaa kantaa.

Lapsia ei ilmeisesti ole mukana kyläilyissä?
Jos ystäväsi jotenkin häpeää kotiaan/parisuhdettaan sun silmissä?
Itsellä on muutama ystävä joita en mielellään meille ottaisi, ovat kivoja ja on kiva käydä heillä, mutta heidän tapansa kyläilessä ja lasten kuritomat touhut on mulle jotenkin liikaa. Ja siis meilläkin monta lasta etten ihan normaalista leikkimisestä häiriinny.
Jos olisi siis lapsia, niiin olettaisin ettei ystäväsi pidä lastesi tavasta riehua/leikkiä tms mutta pitä sua ihan huipputyyppinä jonka kanssa haluaa silti olla tekemisissä?

Olen immeinen, joka ottaa mielusti vieraita vastaan, mutta en itse mene kylään. Tai siis menisin kyllä, mutta kun on iso perhe ( mies + 5 lasta ja vaativa työ) otan mielummin kotiini vieraita kuin lähden itse! Monet ystävistäni eivät (halua) ymmärtää...

Oletko siis kertaakaan käynyt ystaväsi luona? Mullakin on eräs ystävä, jonka kanssa on mennyt niin, että minä käyn heillä. Joskus tosin sanoin, että saa meillekin tulla, mutta oikeasti toivon, ettei tule. On hirveän tarkka ja nipo monissa asioissa, joten en halua häntä meille arvostelemaan (ja sitten puhumaan selän takana?) kotiani ja tapojani hoitaa asioita.

Hmm.. Ymmärrän sen jos ei halua ketään kotiinsa kylään.. voi olla että häpeää jotakin ja sen takia mieluummin käy teillä kylässä.

Mutta todella outoa tuo, jos valehtelee miesystävänsä iän :O En kokisi kovin läheiseksi ystäväksi, jos valehtelisi tuollaisen asian. Oletko vielä ottanut asiaa puheeksi, kertonut että kuulit miesystävän täyttäneen 40?

Yhteistyössä