Ystävälläni on kasvain.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystävä

Vieras
Hän on tiennyt asiasta vähän reilu vuoden ja kertoi asiasta mulle jokin aika sitten. Kasvain on hyvänlaatuinen, joten sitä ei ainakaan vielä olla leikkaamassa.
Olen yrittänyt olla hänen tukenaan ja auttaa parhaani mukaan. Nyt on vaan tullut ilmi sellainen asia, että kertoessani omia juttujani hän ottaa itseensä jos valitan vaikkapa säästä tai jostain työtehtävästä. On siis sitä mieltä etten saisi valittaa kun minulla ei ole mitään sairautta. Ymmärrän kyllä häntä, ettei varmasti ole kiva kuunnella kun muut valittaa ns. turhasta.
Olen nykyään aika varovainen mitä hänelle puhun, aina en vaan muista hänen kasvaintaan joten tulee sanottua ehkä typeriäkin asioita ja valitettua turhasta :ashamed:

Viime viikolla sanoin eräästä työtehtävästä, että ei millään huvittaisi sitä tehdä jolloin ystävä suuttui ja sanoi että "miltä luulet, että musta tuntuu, mulla on kasvain ja joudun silti käymään töissä?"

En enää tiedä kuinka olla hänen seurassaan, tuntuu että olen todella huono ystävä :( Välillä vaan unohdan sen, että hänellä kasvain on :/
Tämä nyt vaan oli tämmöstä purkautumista, ystävä on mulle todella rakas mutta pelkään että pahoitan hänen mieltään jatkuvasti... En haluaisi loukata häntä typerillä sanomisillani.

no ei sun ystäväsikään ihan oikealla tavalla mielestäni suhtaudu. Kyllä saa normaalit arjrn huolet ja murheet, pienet ja suuret olla muillakin kuin hänellää, vaika hän sairas onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja haba:
no ei sun ystäväsikään ihan oikealla tavalla mielestäni suhtaudu. Kyllä saa normaalit arjrn huolet ja murheet, pienet ja suuret olla muillakin kuin hänellää, vaika hän sairas onkin.

Niin.. Tätä ei kyllä hänelle viitsi sanoa. Toivottavasti tilanne nyt vähän muuttuisi...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja haba:

Niin.. Tätä ei kyllä hänelle viitsi sanoa. Toivottavasti tilanne nyt vähän muuttuisi...

Miksi et? Minusta nimenomaan pitäisi jutella asiasta.

Ei ystäväs ehkä tarkota pahaa. Joskus sitä on niin sen oman surunsa sisällä ettei osaa huomioida sitä että maailma menee eteenpäin ja muillakin on omat murheensa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvänlaatuinen kasvain? Ei toimenpiteitä. Ei siinä mitään... ystäväsi on aika lapsellinen huomionhakija.

Hyvälaatuinen kasvain saattaa olla tosi huono juttu, jos on väärässä paikassa. Ja joskus ei voida leikata kun leikkaus on isompi riski. Että äläpäs väheksy.

Todennäköisesti ystävääsi vaan vaivaa ja huolestuttaa tuo kasvainjuttu. On varmaan käynty jossain lääkärissä viimeaikoina sen tiimoilta. Älä ota noita liian henkilökohtaisesti. Oletko ainoa töissä, jolle on tuosta uskoutunut vai onko ihan yleisessä tiedossa?

Itseltäni on kahteen kertaan poistettu hyvänlaatuinen kasvain ja silloin on vähän kärkäs, kun se itseä jotenkin huolestuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todennäköisesti ystävääsi vaan vaivaa ja huolestuttaa tuo kasvainjuttu. On varmaan käynty jossain lääkärissä viimeaikoina sen tiimoilta. Älä ota noita liian henkilökohtaisesti. Oletko ainoa töissä, jolle on tuosta uskoutunut vai onko ihan yleisessä tiedossa?

Itseltäni on kahteen kertaan poistettu hyvänlaatuinen kasvain ja silloin on vähän kärkäs, kun se itseä jotenkin huolestuttaa.

Käsittääkseni minä olen ainoa, jolle hän on töissä kertonut. Pitää yrittää olla ottamatta hänen sanomisiaan liian henk. koht!

Ja kun joku kysyi että miksen sano hänelle asiasta... En halua kuitenkaan häntä stressata enempää, jos tämä vielä jatkuu kauan tai menee pahempaan suuntaan niin ehkäpä voisin asiasta mainita :)

Onko kasvain aivoissa vai miksi hän sitten on olevinaan niin sairas? Jos kasvain ei kerran rajoita hänen elämistään tai työssäkäyntiään, niin en ymmärrä, mikä on ongelma.

Joo mullakin on hyvänlaatuinen kasvain aivoissa, tai siis nestekysta. Se on vaaraton jos ei kasva, mutta jos kasvaa liian suureksi niin voi tulla pahoja ongelmia. En kyllä jaksa tätä yhtään murehtia tai ystäville valittaa... "joudun" minäkin käymään töissä ja elän ihan normaalia elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kasvain on rinnassa.

Mikä siinä sitten on ongelmana, jos kerran se ei elämää mitenkään häiritse, eikä ole pahanlaatuinen?

Sanoi viimeksi että stressaa sitä jos se kasvaa tai joudutaan leikkaamaan. Ilmeisesti oli 2 milliä kasvanut viime vuoden lopussa kun oli käynyt tarkastuksessa.

Yhteistyössä