Ystävän lapsen käytös, ei tee mieli edes tavata.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Å

Åsa.

Vieras
Ystävälläni on kaksi poikaa, toinen jo eskarilainen ja toinen 4,5v. Nelivuotias on ystävällä aina tapaamisissa mukana. Oma lapseni on nyt 2-vuotias ja koko tämän ajan, kun olemme lasten kanssa päiväsaikaan treffailleet, olen miettinyt mitä tästä oikein saan tai mitä lapseni näistä tapaamisista saa. Toisaalta joo ihan kivaa, mutta toisaalta jommalla kummalla meistä on aina paha mieli tapaamisten jälkeen.

Ystävän lapsi "jyrää" lapseni joka tapaamisella, kävelee ylitse, tai ajaa jos en ehdi väliin - kerran sähkötraktorilla. Ystäväni ei kiellä tai rajoita. Viimeksi pulkkamäessä sain olla sydän syrjällään lapseni kilpenä koko ajan. Kun sanon ystävän lapselle, että odota tai varo, pienempi on tiellä, hän ei ragoi mitenkään - en edes tiedä rekisteröikö sanomineni tai kehoitukset. Mikään ei päällepäin katsottuna näy menevän perille. Oma äitinsä huutaa kurkku suorana käskyt lapselle silloin kun jotain ylipäätään sanoo.

Lapsen käytöstä selittää sillä, että "pojat nyt on tuommoisia". Ei minusta kaikkea voi selittää sukupuolella tai sillä, että lapsi saa kotona "näkyä" - eli elää kuin pellossa. En tiedä, pitää kai miettiä noita tulevia tapaamisia kun ei niistä tunnu mitään positiivista tulevan..

Niin kunhan sun lapset ovat saman ikäisiä kun sun kaverin lapset, niin sitten ymmärrät. Pikku mameloitten äidit ovat aina kauhuissaan jos jonkun lapsi liikkuu tai ääntelee.

Älä sitten tapaa.

Kaksivuotiaan vahtiminen on kaksivuotiaan äidin homma, ei nelivuotiaan eikä nelivuotiaan äidin.

Ehkä on parasta että pulkkailette pojan kanssa vaan keskenänne.

Anna olla tapaamatta. Ystäväsi on ihan tavallinen kusipää lapsineen. Normaalit neljä vuotiaat ei jyrää muita alleen edes pulkkamäessä, mutta ainahan näitä vanhempia riittää jotka ei ole lapsilleen tapoja viittineet opettaa.

Älä sitten tapaa.

Kaksivuotiaan vahtiminen on kaksivuotiaan äidin homma, ei nelivuotiaan eikä nelivuotiaan äidin.

Ehkä on parasta että pulkkailette pojan kanssa vaan keskenänne.

Ei sen 4v.n varmaan tarviikaan ap.n lasta vahtia. Miten te vatussit edes saitte sellaisen kuvan :O

Mutta kyllä sen isomman lapsen pitäisi osata totella käskyjä ja kieltoja. Ja katsoa ettei juokse tai aja/laske päälle!

Todellakaan ei voi sukupuoleen vedota eikä ole sukupuolesta kiinni miten lapsi käyttäytyy. Kun ei ole opetettu huomioimaan muita niin pahaa jälkeähän siitä tulee.

Heh, mulla oli täsmälleen samanlaiset ajatukset kun ainoa lapseni oli taapero ja ystävälläni oli taaperon lisäksi nelivuotias. Koko kakara ärsytti ja ihmettelin, miksi äiti rahaa häntäkin mukanaan eikä jätä kotiin isänsä kanssa kun tapaavat meitä. Kasvoin tuosta sitten onneksi yli ja veikkaan että sama tapahtuu sullekin.

Kun itsellä on vauva, on taaperot ärsyttäviä mokeltajia. Kun itsellä on taapero, on koululaiset ärsyttäviä pikkuvanhoja. Kun itsellä on koululainen, on teinit jumalattoman ärsyttäviä suunsoittajia. Ja sitärataa.

Heh, mulla oli täsmälleen samanlaiset ajatukset kun ainoa lapseni oli taapero ja ystävälläni oli taaperon lisäksi nelivuotias. Koko kakara ärsytti ja ihmettelin, miksi äiti rahaa häntäkin mukanaan eikä jätä kotiin isänsä kanssa kun tapaavat meitä. Kasvoin tuosta sitten onneksi yli ja veikkaan että sama tapahtuu sullekin.

Sama kokemus. :D joskus ystävien lapset on ärsyttäviä ja taas parin vuoden päästä eivät olekaan :D Onneksi ystävät pysyvät. Niitä ei kannata pistää vaihtoon vaan ärsyttävän nelivuotiaan takia.

Mua ärsytti jossain vaiheessa ystävän viisivuotias, joka ei totellut ja teki mielestäni vaarallisiakin tempauksia. Mutta ystävä on ihana ja mä päätin tykätä tuosta pikkukaveristakin, vaikka se ei edes koskaan hymyillyt mulle saati puhunut. Ollaan hyvät kaverit nykyään 7v lapsen kanssa. Mutta mun piti olla aloitteentekijä.