Ystäväni järkyttyi kun kerroin että käyn vain 1-2 kertaa viikossa suihkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Mikä siinä ihon pesemisessä on niin must?

Ihoni on rutikuiva ja kokosuihku edellyttää huolellisen rasvauksen. Siksi en käy suihkussa kuin 1-2 kertaa viikossa. Pesen kuitenkin aamuin illoin kasvot, kainalot, jalat ja alapään. Hiukset pesen joka toinen päivä.

Miksi on silti siis niin kamalaa jos ei ihoa kastele syksyisin ja talvisin tuon useammin? Kesällä kyllä käyn joka päivä tai joka toinen päivä suihkussa, kun ihokaan ei ole niin kuiva.

[QUOTE="vieras";25096871]Eikö tuo ole hirveä vaiva pestä aamuin illoin kasvot, kainalot, jalat ja alapää? Eikö olisi kymmenen kertaa helpompaa käydä kerran päivässä suihkussa?[/QUOTE]

no mitäs luulet jos sen suihkun jälkeen pitää rasvata koko kroppa :headwall:

[QUOTE="sondersson";25096881]no mitäs luulet jos sen suihkun jälkeen pitää rasvata koko kroppa :headwall:[/QUOTE]

Ei siellä tarvitse koko päivää viettää jolloin se rasvauskin on ihan turhaa. Ja jos iho on noin kuiva saa sitä varmaan rasvata muutenkin.

[QUOTE="vieras";25096871]Eikö tuo ole hirveä vaiva pestä aamuin illoin kasvot, kainalot, jalat ja alapää? Eikö olisi kymmenen kertaa helpompaa käydä kerran päivässä suihkussa?[/QUOTE]

Etkö lukenut kunnolla? Ihoni kuivuu rutikuivaksi ja kirveleväksi suihkun jälkeen, ja edellyttää vähintään vartin kestävää, huolellista rasvausta kiireestä kantapäähän. Kyllä koen tuon peseytymiseni vaivattomammaksi.

[QUOTE="vieras";25096887]Ei siellä tarvitse koko päivää viettää jolloin se rasvauskin on ihan turhaa. Ja jos iho on noin kuiva saa sitä varmaan rasvata muutenkin.[/QUOTE]

No kun ei ala kirvellä ja kiristää kuin suihkun jälkeen, eli ei tarvitse rasvata muulloin kuin kasvoja.

Mulla sama juttu. Mut en usko et sellasseet, joil ei ittel oo tätä ongelmaa ni pystyy ymmärtämää... Mulla ainakin suihkun jälkeen rasvauksesta huolimatta kutina on sietämätöntä.

50189.png

Haisee jo ei pese

[QUOTE="vieras";25096932]Miksi ihmeessä mainostat ystävällesi suihkussakäyntejäsi?[/QUOTE]

Mistä olet päätellyt että mainostan? :-O

No ehkä se tuli sivulauseen sivulauseessa puheeksi ihan muussa asiayhteydessä.

Atoopikkona minulla sama homma, iho koppuroituu syksyllä & talvella. Mutta en voisi kuvitellakkaan käyväni suihkussa 1-2 kert/vko :O Iho vaatii joo rasvauksen kiireestä kantapäähän, mutta mieluummin niin. Johan se vanha rasva alkaa haista iholla, jos ei sitä pese pois!

Viimeksi muokattu:
Täällä sama homma,tosin käyn enint.3pv välein väh. 5pv. Ja pesen öljyllä, en saippualla. ja rasvaan päivittäin. ylimääräisiä kertoja käyn jos haisen tai olen muuten likainen mikä on harvivaista. alapää pesu kuuluu ihan joka ihmisen normipäivähygieniaan, tai sopisi kuulua.

[QUOTE="sondersson";25096881]no mitäs luulet jos sen suihkun jälkeen pitää rasvata koko kroppa :headwall:[/QUOTE]

No kyllä se rasvauskin kävisi nopeammin kuin eri ruumiinosien kanssa säätäminen aamuin illoin. Ja kerran vuorokaudessa suihku riittää, ei tarvii aamuin illoin.

Eikö perusvoidepesutkaan sulle kävis? Ihan hyvä hoitomuoto monelle atoopikolle jolloin suihkussa käydään ihan normaaliin tapaan mutta käytetään pesuaineen sijasta PERUSVOIDETTA.

[QUOTE="a p";25096958]No mulla se kyllä imeytyy ihoon. Tummeliako sinä käytät? Anteeksi... :-D[/QUOTE]Talvella pakko käyttää suht öljyisiä voiteita.... esim. Abobase oil ja Apolar voide.

[QUOTE="a p";25096934]Kuin myös, ihan järkky kutina, ja iho on ihan tulipunainen. Tuota ei ole kuin vain suihkun jälkeen.[/QUOTE]

mulla ei ole mitään iho-ongelmia, mutta käyn suihkussa 4xvko, menee varmaan normaalin rajoihin hyvin , mutta pitää lisätä, että en peseydy muuten millään tavalla,

minua nauratti tässä taannoin, kun luin otsikon tyyliin yhä useammat miehet hoitavat ihoaan, ja se oli siis suomeksi sitä että käyttivät jotain kemikaaleja ja rasvoja etc. Minä en ole mieltänyt sitä hoitamiseksi, mutta ehkä pitäisi ajatella että vain sairaat tarvitsevat hoitoa..

[QUOTE="a p";25096934]Kuin myös, ihan järkky kutina, ja iho on ihan tulipunainen. Tuota ei ole kuin vain suihkun jälkeen.[/QUOTE]

Samoin. Mut ihan oikeesti näist kommenteist näkee et ihmiset ei ymmärrä. Sen lisäks et on sen rasvauksen vaiva, ni se rasva tuntuu inhottavalt iholla, ja kestää et se kuivuu ja pystyy pukee. Mut kaikkein pahin on se kutiseminen. Ja mä en ainakaa pysty hillittee itteeni, vaan oon sit ihan punanen siit raapimisestaki.

Yhteistyössä