Ystäväni mies kiristää lapsilla, ei voi muuttaa pois kotoa. Neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei :
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Nainen voisi lähteä lasten kanssa turvataloon.

On tietysti eri asia yrittää erota korkea-arvoisista ja nimekkäistä paskiaisista kuin erota tavallisesta suomi-duunarista.

Minulla ja aviomiehelläni on myös yhteishuolto, tottakai, lapsiimme. Asuimme saman katon alla kaikki, lapset olivat tottakai kirjoilla siihen asuntoon missä asuimme. Minä otin lapset ja muutin pois, tein osoitteen muutokset jne ja nyt olen lasteni lähihuoltaja / yh ja lapset asuvat minulla.

Tuon ap:n tuttavan pitäisi ottaa välittömästi yhteyttä oikeusaputoimiston lakimieheen ja lastenvalvojaan ja selvittää asiaa. Tai paeta turvataloon ja kertoa siellä mikä on tilanne. Siinä vaiheessa kun lastensuojelu on kuvioissa mukana, puhutaankin aivan muista asioista...

Sittenhän sinä olet rikkonut lakia?
Ala-ikäisen lapsen osoitteenmuutokseen tarvitaan MOLEMPIEN huoltajien allekirjoitus ja suostumus!

Ei kukaan ole vaatinut miehen allekirjoitusta mihinkään paperiin, ei postin osoitteenmuutokseen eikä väestörekisterinpitäjä niinikään.

Jos laki edellyttää molempien allekirjoitusta, silloin em. tahot ovat rikkoneet lakia kun ovat hyväksyneet lasten muuton minun mukana vain yhdellä allekirjoítuksella. En minä mitään lakia ole rikkonut.

Maistraatti tms. ei ole taho, joka alkaa jokaisen muuttoilmoituksessa mainittujen ihmisten huoltajuussopimukset tutkimaan....siinä on aivan selkeästi mainittu, että mikäli muuttamassa on alaikäinen lapsi tulee siinä olla molempien huoltajien allekirjoitukset ja nimenselvennökset.
Mikäli lastesi isä haluaa tuon riitauttaa, niin sinä olet se joka paperin on YKSIN täyttänyt ja rikkonut yhteishuoltajuutta koskevaa lainsäädäntöä!

niin siis samalle paikkakunnalle on muuttamassa. Ja ei voi kuulema viedä lapsia minnekään jos toinen osapuoli pistää vastaan. Sitten vasta kun on paperit tehtynä tapaamisista yms. ja siihen voi mennä aikaa, koska mies on tehnyt selväksi että asia menee käräjille ellei ystäväni suostu hänen laatimaan sopimukseen lapsien tapaamisista.Tuo sopimus on kuulema niin älytön ettei missään nimessä voi sellaiseen suostua, eli asiaa pitää odotella sitten käräjille asti. Ainut toivo ilmeisesti on saada pikainen väliaikaispäätös, joka on sitten voimassa käräjille asti.

Siis kaikissa aiemmin täällä kerrotuissa tapauksissa on kuitenkin tilanne ollut se, että lasten pois muutosta ja erosta on päästy sopuun. Tässä tilanteessa mies ei halua sopia, jos hän saisi päättää niin hän ei suostuisi avioeroonkaan. Hän haluaa pitää narut käsissään ja päättää kuka muuttaa minnekin ja milloin- niinkuin hän on tehnyt tähän astikin. Ystävälläni ei ole juuri ollut sanavaltaa heidän suhteessa minkään asian suhteen.

Asiat alkavat edetä vasta sitten kun on muuttanut puolisosta erilleen. Lapset ehdottomasti heti mukaan, siihen ei lupaa tarvita, ei ketään voi pakottaa asumaan saman katon alla. Jos jättää lapset, syytetään heitteillejättämisestä. Toinen vielä niin pienikin. Lasten osoite on siellä missä lapset tosiasiallisesti asuu, eli maistraatille kirjallinen selvitys (antavat ohjeet) Kelalle myös ilmoitus. Jos ei sopua synny tapaamis-, huolto- ja elatusmaksusta niin asianajaja hoitaa. Ensin siis asunto tai turvakoti, sitten asianajaja. Näin minua asianajaja neuvoi, tein niin ja nyt olen saanut elämäni kuntoon.

Asiat alkavat edetä vasta sitten kun on muuttanut puolisosta erilleen. Lapset ehdottomasti heti mukaan, siihen ei lupaa tarvita, ei ketään voi pakottaa asumaan saman katon alla. Jos jättää lapset, syytetään heitteillejättämisestä. Toinen vielä niin pienikin. Lasten osoite on siellä missä lapset tosiasiallisesti asuu, eli maistraatille kirjallinen selvitys (antavat ohjeet) Kelalle myös ilmoitus. Jos ei sopua synny tapaamis-, huolto- ja elatusmaksusta niin asianajaja hoitaa. Ensin siis asunto tai turvakoti, sitten asianajaja. Näin minua asianajaja neuvoi, tein niin ja nyt olen saanut elämäni kuntoon.

Voinko minä muuttaa lastenkanssa ja tehdä heidän osoitteenmuutosen vaikka mies vastustaisi tätä? Lastenvalvoja antoi ymmärtää että näin voin tehdä. Rikonko jotain lakia jos teen näin?? En aio estää isää tapaamasta lapsia, mutta virallisesti haluan lasten asuvan kanssani. Mies ei heidän asioita ole kyennyt hoitamaan ikinä. Vaikeuttaakseen eroa ja asioita hän tulee tastelemaan lapsista, ihan vaan vit***llakseen.

Itse muuttaisin salaa lapsien kanssa pois. Vaikka se ei kaikkien pykälien mukaan menisi oikein, tuskin siitä mitään rangaistustakaan saisi. Muuton jälkeen sopisin tapaamisoikeudet jne. Muuttoilmoitushan pitää tehdä vasta viikon kuluttua muutosta. Silloin voit pyytää isältä nimeä papereihin ja jos ei suostu otat lastenvalvojaan yhteyttä. Tuskin määräävät lapsia muuttamaan takaisin isälleen, vaan asia sovitaan.

lähdet ja teet osoitteenmuutosilmoituksen maistraattiin ja postille.
maistraatti lhäettää isälle kirjeen (ei tosin aina oo kaikille..) et vastustaako isä muuttoa. Jos vastustaa, niin paskempi juttu mut siitä selviää kyllä.
Ajanvaraus lv:lle jossa sovitaan lasten huolto ja tapaaminen. Jos sopu ei synny käräjille.

Yhteistyössä