Ystävyydet ovat olleet aina tällaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maria"

Vieras
Olen jo vuosien ajan huomannut, että minulla ei ole ystäviä, jos minulla ei ole kokoajan annettavaa.

Miksi kaikki on niin yksipuolista? Eikä koskaan vastavuoroista?

Olen taas siinä tilanteessa, että minulla ei ole yhtään ystävää ellen olen jatkuvasti antamassa jotain.

[QUOTE="Hmm";28146727]Tuossa vaiheessa voisi vilkaista peiliin[/QUOTE]

Olen vilkaissut nyt peiliin viime aikoina ja päättänyt, että minun ei tarvitse olla aina se jota kaikki käyttävät hyväkseen. Olen ollut se, joka maksaa ja tarjoaa. Olen hyvin pienistä rahoista aina maksellut.
Olen odottanut vastavuoroisuutta, jota ei ole oikein koskaan tullut.

[QUOTE="maria";28146754]Olen vilkaissut nyt peiliin viime aikoina ja päättänyt, että minun ei tarvitse olla aina se jota kaikki käyttävät hyväkseen. Olen ollut se, joka maksaa ja tarjoaa. Olen hyvin pienistä rahoista aina maksellut.
Olen odottanut vastavuoroisuutta, jota ei ole oikein koskaan tullut.[/QUOTE]

Lue

Oscar de la Mello Havahtuminen

Eckart Tolle Läsnäolon voima

Noilla kirjoilla pääset alkuun.

[QUOTE="vieras";28146761]Lue

Oscar de la Mello Havahtuminen

Eckart Tolle Läsnäolon voima

Noilla kirjoilla pääset alkuun.[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä. Olen ollut liian kiltti. Monet ovat käyttäneet ihan vaan tilanteita hyväkseen.

Mulla taas on semmoinen "ystävä" joka on ystävä niin kauan kun pystyy jotenkin hyötymään. Esim. mun kans on sen takia ystävä kun on saanut lasten pieniä vaatteita omille lapsilleen.
Erän toisen kanssa on sen vuoksi kun tämä ystävä osaa ommella vaatteita.

[QUOTE="kahden äiti";28146789]Mulla taas on semmoinen "ystävä" joka on ystävä niin kauan kun pystyy jotenkin hyötymään. Esim. mun kans on sen takia ystävä kun on saanut lasten pieniä vaatteita omille lapsilleen.
Erän toisen kanssa on sen vuoksi kun tämä ystävä osaa ommella vaatteita.[/QUOTE]

Tämä tuntuu joskus niin kolkolta, että toinen ihminen ei välitä minusta muuten kuin jos hän saa minulta jotain, mutta mitään ei vastavuoroisesti.

[QUOTE="maria";28146754]Olen vilkaissut nyt peiliin viime aikoina ja päättänyt, että minun ei tarvitse olla aina se jota kaikki käyttävät hyväkseen. Olen ollut se, joka maksaa ja tarjoaa. Olen hyvin pienistä rahoista aina maksellut.
Olen odottanut vastavuoroisuutta, jota ei ole oikein koskaan tullut.[/QUOTE]

Seuraavaksi voitkin miettiä, että miksi sinulla on vain tuollaisia "ystäviä"

Yhteistyössä