Zoely e-pillereiden lopettaminen & raskauden yrittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitiina19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neitiina19

Jäsen
05.04.2013
50
0
6
Turku
Moi, olen nyt syönyt 1 laatallisen Zoely valmistetta ja ne on ihan OK.
Hain ne ehkäisyneuvolasta koska mulla todettiin alkuraskauden keskenmeno toukokuussa ja ajattelin että pidän taukoa raskauden yrittämisen suhteen.
Mulle suositeltiin että antaisin ainakin yhtien kuukautisten tulla ennen seuraavaa raskauden yritystä sekä tasapainottamaan omaa kroppaa joka on ollut aika sekasin syksyn 2012 rajun keskenmenon jälkeen ja nyt tämän toukokuisen, joten päätin niin ja tein kanssa. Tänään 2. lumepilleri syötynä ja 2 syömättä (laatta siis sisältää 24 e-pilleriä ja 4 lumepilleriä, mutta vuotoa ei näy. Sanotaan että on ihan normaalia ettei ekasta laatasta tule edes vuotoa tai jos niin tosi niukkaa. Mulla ei oo ennen ollut e-pillereitä.. Joten oon vähän tiedoton koska aion nyt lopettaa e-pillereiden käytön ja toivon todella tulevani raskaaksi, vauvakuume on ollut päällä vuoden. :( Kannattaisiko tehdä ovulaatio testejä seuraavien 2 viikon aikana ja yrittää jos tärppäisi vaikka menkkoja ei näkyisi ollenkaan? Olen lukenut että jotkut ovat tulleet raskaaksi vaikkei menkkoja ollut välipäivinä/väliviikkona. HELP!

Viimeksi muokattu:
On, yritetty on 1 vuoden verran. Alotettiin Kesä-heinäkuussa 2012 ja sitten tärppäs syyskuussa 2012 ja raskautta kesti sinen rv7 just ja just.. sitten meni kesken ja päädyin päivystykseen :( kaamea kokemus. Ei oikeastaan pidetty taukoa yrittämisestä siitä huolimatta että kokemus oli hirveä, seuraavan kerran huhtikuussa tulin raskaaksi ja toukokuussa meni jo ohi, ehti rv 5+? Ettäh.. Siksi otin nuo e-pillerit jos kroppa menis parempaan kuntoon ja tuntui että olis tasapainottunut. Koska oon kärsiny pms oireista jotain puol vuotta ainakin, suvussa on sitä ja nekin oireet helpotti heti tän ekan laatan aikana.

Ok.. no juu tässä odotellessa, tänään ollut semmosia fiiliksiä illalla että alkais pian.
En aio mennä gynelle, kävin gynellä pariin otteeseen touko-kesäkuussa ja kalliiksi tuli. Ei oo semmosta oloa että gyneä tässä tarvittaisiin.
Ostan pari ovulaatiotestiä ja kattelen koska näyttää positiivista että vois lähteä yrittämään raskautta. E-pillereitä en syö toistaiseksi enään.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä