Kannattaako hankkia lapsia 45-vuotiaan miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Munkin mies saattaa ehtiä sinne ikään vielä jos/kun yhteisiä lapsia saadaan. Oon vähän sitä miettinyt kanssa, että sitten on jo pian eläkeiässä :D mutta jos kerran rakastetaan toisiamme niin ei se ole este että toinen on vähän vanhempi. Lapsen/lapsia hänen kanssaan joka tapauksessa haluan ja hän haluaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Mary:
siis että oonko mies liian vanha isäksi..miehellä ei ole lapsia ollenkaan..itse olen häntä paljon nuorempi ja olen hedelmällisessä iässä. :)

jos rakastatte toisianne ja suhteenne on kunnossa, niin ilman muuta.
Olen eri mieltä kuin nuo edelliset.
Uskon, että miehesi tuossa iässä isäksi tullessaan osaa todella arvostaa sitä ! Toisin kuin niin monet puolta nuoremmat...

Mielestäni se ei ole iästä kiinni vaan ihmisestä itsestään.
Hyvä isä voi olla yhtä hyvin 20-kymppinen tai 50-viisikymppinen tullessaan
isäksi ensimmäistä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Munkin mies saattaa ehtiä sinne ikään vielä jos/kun yhteisiä lapsia saadaan. Oon vähän sitä miettinyt kanssa, että sitten on jo pian eläkeiässä :D mutta jos kerran rakastetaan toisiamme niin ei se ole este että toinen on vähän vanhempi. Lapsen/lapsia hänen kanssaan joka tapauksessa haluan ja hän haluaa myös.

Minkäikäisenä luulet Suomessa eläkkelle pääsevän ?????

Alkuperäinen kirjoittaja täh ???:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:

Minkäikäisenä luulet Suomessa eläkkelle pääsevän ?????

Se oli vitsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mary:
siis että oonko mies liian vanha isäksi..miehellä ei ole lapsia ollenkaan..itse olen häntä paljon nuorempi ja olen hedelmällisessä iässä. :)

toivottavasti miehesi saa tietää mietinnöistäsi, jättää sinut ja löytää itselleen kumppanin, joka arvostaa häntä.

Kaveri sai 25 vuotiaana lapsen 52 vuotiaan kanssa ja ihan hyvä isä se on ollu jo 10 vuotta. Olipa hoitovapaallakin aikoinaan, mutta eläkkeelle ei ole kyllä vielä päässy :D
Moni saa lapsen 40 vuotiaana (SIIS ÄITI) JOTEN EIKÖHÄN NE ISÄT OLE USEINKIIN 45 VUOTIAITA :whistle:
(Oho, anteeksi caps lock)

Tottakai kannattaa! Se riippuu ihan ihmisestä millanen isä on, ei iästä! mun mies kohta 40, eik meillä vielä ole esikoista, jos saadaan enemmän kuin yksi lapsi, on erittäin todennäköista, että mies lähentelee 45 vuotta toisen/kolmannen lapsen kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Tuon ikäinen mies on huomattavasti kypsempi saamaan lapsen kuin kakskymppinen.

tai saattaa olla niin mukavuudenhaluinen ettei osaa luopua siitä omasta ajasta. lisäksi saattaa olla liian vanhan yöherämisiin ym. on se lapsenhoito muuta ku lämmin syli. joutuu myöskin tehä uhrauksia.

Riippuu enemmänkin siitä kuinka pitkä suhde teillä on takana.
Jos suhde on vasta melko tuore, en välttämättä lähtisi tekemään lapsia. Sillä se teidän välinen ikäero sattaa suurella todennäköisyydellä vaikuttaa siihen että ero tulee kuitenkin. Oletan siis että teillä on melko suuri se ikäero.
Miehen ikä sinänsä ei vaikuta isyyteen, muuten kun että iän mukana ihminen kypsyy vastuuntuntoisemmaksi. Mutta sekään ei ole mikään varma juttu.

No sinä itse tiedät parhaiten millainen teidän suhde on, onko mies vakavissaan sitoutunut ja miten hän noin muuten käyttäytyy eli osallistuuko miten kotiin ja perheeseen noin ylipäätään. Tuon ikäisellä miehellä on jo usein kova mukavuudenhalu eli saattaa olla niin että lapsi jää yksin sinun hoidettavaksesi. Mä oon 33 ja mies 45 ja tyttäremme 1v...puhun siis ihan omasta kokemuksesta.

Kyllä, JOS mies haluaa isäksi ja tietää mitä se käytännössä tarkoittaa.

Btw kyllä minusta esikoisen äidiksikin saa tulla vaikka 48-vuotiaana. Ei se iästä ole kiinni! Ja nuorikin äiti voi kuolla vaikka tänään..

kun synnyin. Hyvä isä ollut, ja nyt 76v vieläkin ihan voimissaan. Viimisen vuoden aikana RR noussut, mutta muuten hyvässä kunnossa. Hoitanut paljon mun lapsiakin, esikoista varsinkin.

En usko että se on iästä kiinni onko hyvä isä vai ei, mutta olisi kiva jos isä ei olisi ihan ikäloppu vaari -tai pahimmassa tapauksessa jo edesmennyt- sitten kun lapsenlapsia ehkä joskus alkaa tulla. Ja kuinka hyvin kuusikymppinen sitten jaksaa vääntää murrosikäisen kanssa? Miehet vanhenevat nopeammin kuin naiset ja kuolevat myös aikaisemmin. Nuorelle naiselle vanhemman miehen kanssa käy helposti niin että ensin lastenhoitovastuu jää hänelle ja sitten mies onkin jo hoivattavassa vanhusiässä kun lapset muuttavat pois. Tuttavapiirissä olen nähnyt tällaisenkin tapauksen. Ihan kivahan se on silloin kun mies on vielä vaikka viisikymppinen, mutta ikää tulee kaiken aikaa. Ei houkuttele.

En itse tekisi, mutta tee sinä jos tahdot.

Mun oma isä täytti just 50 ja sen vanhin lapsenlapsi 5. Eikä kyllä omien sanojensa mukaan todellakaan olisi omia halunnut enää siinä vaiheessa lisää.. Äitipuoli kävikin sterlisaatiossa jo pari vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja En hankkisi:
En usko että se on iästä kiinni onko hyvä isä vai ei, mutta olisi kiva jos isä ei olisi ihan ikäloppu vaari -tai pahimmassa tapauksessa jo edesmennyt- sitten kun lapsenlapsia ehkä joskus alkaa tulla. Ja kuinka hyvin kuusikymppinen sitten jaksaa vääntää murrosikäisen kanssa? Miehet vanhenevat nopeammin kuin naiset ja kuolevat myös aikaisemmin. Nuorelle naiselle vanhemman miehen kanssa käy helposti niin että ensin lastenhoitovastuu jää hänelle ja sitten mies onkin jo hoivattavassa vanhusiässä kun lapset muuttavat pois. Tuttavapiirissä olen nähnyt tällaisenkin tapauksen. Ihan kivahan se on silloin kun mies on vielä vaikka viisikymppinen, mutta ikää tulee kaiken aikaa. Ei houkuttele.

Totaali peesi :)

Yhteistyössä