Onko 45-vuotias mies liian vanha isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanhus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Järjen mukaan ON liian vanha. Ai niin mutta eläkeikähän on kohta 70 v, kyllähän se on työikäinen koko lapsen lapsuuden ja nuoruuden...

Tunne minullakin voittaisi, paitsi itse en jo kertaalleen perheentyneenä alkaisi vääntää vaari-ikäisen kanssa vauvoja.

Ihan raadollisesti ajatellen, ei isällä ole juurikaan väliä niin kauan, kuin äiti on hengissä ja jaksaa.(Siis taas tyypilliseen tapaani kärjistäen) Miksi ihmeessä isän iästä pitäisi tehdä numeroa? Hänen kroppansa ei joudu kestämään raskautta.

Jos pää kestää vinkuvan kersan, on kaikki kunnossa.

Mies on saanut elää nyt sitä "omaa aikaa" jo valmiiksi. Ei ole mielestäni ollenkaan liian vanha ja itse olet kuitenkin nuorempi. Eikä kannata ollenkaan miettiä tulevaisuutta, koska siitä et vielä mitään tiedä.
Suunnitelmat voivat muuttua moneen kertaan. Ja koskaan ei tiedä oletteko yhdessä 20 vuoden päästä.

Otsikossahan se asia tulikin. Eli olen ihastunut/rakastunut mieheen, joka on 45-vuotias. On ollut keskustelua ihan naimisiinmenoon asti asioista, mutta minua hirvittää niinkin tyhmä asia kuin se, että minä haluaisin vielä lapsia, ja pohdin onko noinkin "vanha" enää isäksi sopiva. Tai minusta on, mutta onko teidän mielestänne jotenkin lasta kohtaan epäreilua jos isä on suhteellisen iäkäs?

Itse täytän tänä vuonna 30, joten en mikään tyttönen minäkään.

Ohan tuo vähän liian vanha alkamaan isäksi. Olen 47v, eikä enää tässä iässä ole enää oikein näin vanhana isäksi sopiva.
Toisaalta ei minulla ole edes elämänkumppania ja sekin on jo myöhäistä enää tässä iässä elämänkumppanin hankkiminen.
Ei tällaista vanhusta enää kukaan huoli.
Seurustelu ja parisuhde kuuluu nuoremmille, ei enää näin vanhoille.
Youtubessa oli tubettaja, joka alkoi isäksi yli 50 vuotiaana. Kumppani on 20 vuotta nuorempi.

Yhteistyössä