Kannattaako hankkia lapsia 45-vuotiaan miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mary:
siis että oonko mies liian vanha isäksi..miehellä ei ole lapsia ollenkaan..itse olen häntä paljon nuorempi ja olen hedelmällisessä iässä. :)

millainen teidän suhde on? ja sen tulevaisuus. ei 45-vuotias ole vanha mutta jos itse olet 25 niin mieti tulevaisuutta. sinä 45 hän 65....

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
siis että oonko mies liian vanha isäksi..miehellä ei ole lapsia ollenkaan..itse olen häntä paljon nuorempi ja olen hedelmällisessä iässä. :)

millainen teidän suhde on? ja sen tulevaisuus. ei 45-vuotias ole vanha mutta jos itse olet 25 niin mieti tulevaisuutta. sinä 45 hän 65....

Ja mitä sitten, jos toinen on 45 ja toinen 65? Suhteissa voi tulla vaikka mitä ongelmia, ei ikäero ole automaattisesti sellainen. Jos ollaan eri ikäisiä, sitten vaan eletään sen ehdoilla. Niin kuin toiset elää esim. sen kanssa, että mies on matkatöissä tms.

Ikä on pelkkä numero rakkaussuhteessa.
Rakastaa, ei rakasta, rakastaa, ei rakasta... Jos rakastat 45-vuotiaasta, anna palaa. Jos et, etsi uusi kumppani.
Kuullostaa siltä, että et. Silloin raha, asema, elämän viisaus ym. ei pelasta.

Minusta 45-vuotias sopii oikein hyvin vielä isäksi, mutta yli 50 v (jostain yli 60 v:stä puhumattakaan) alkaa olla jo siinä rajoilla...

Miten niin parhaat vuodet jo menneet 45-vuotiaalla? Nykyään ihmiset elävät 80-kymppisiksi ja ylikin.

MÄ komppaan näitä jotka sanovat iän olevan vain numeroita.
MOni mies on 20 veenä liian täynnä itseään ja liitot kaatuu,lapset jää isättömiks.

Vanhempi mies on jo kokenut ja nähnyt elämää,järkeäkin voi olla enemmän päässä.
Arvot kohillaan ja näin.Mutta riippuu kovasti miehestä,toisilla 40 kriisi ja ovat ihan sekopäitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Japo:
Mielestäni se ei ole iästä kiinni vaan ihmisestä itsestään.
Hyvä isä voi olla yhtä hyvin 20-kymppinen tai 50-viisikymppinen tullessaan
isäksi ensimmäistä kertaa.

bingo, juuri näin! :flower:

suhteemme on vakaalla pohjalla ja olemme naimisissa. olemme rakastuneita ja olemme toisillemme oikeita. itse olen 33-vuotias.

suhteemme on vakaalla pohjalla ja olemme naimisissa. olemme rakastuneita ja olemme toisillemme oikeita. itse olen 33-vuotias.

No eihän se ero 33-vuotiaan ja 45-vuotiaan välillä nyt niin suuri ole. Miksi epäröit?

Tapauskohtaista johon ikä ei liity. Oletteko te molemmat valmiita saamaan lapsen ja kantamaan vastuun?
Miehen sperman laatu heikkenee 45v jälkeen. Sorry en nyt jaksa etsiä lääkärisivuja mistä löytyis tämä tieto virallisesti eikä vaan mun suusta...
Mutta miehelläsi ei ole ennestään lapsia ja varmaan hän haluaa jälkikasvua, ja vaikka keski-ikäisillä äideillä on kohonnut riski saada kehitysvammainen lapsi, niin ei kaikki keski-ikäiset äidit saa automaattisesti keh.vam. lasta, niin eipä sitten välttämättä miehesikään saa erityislasta.
Miehesi voi olla vastuuntuntoinen ja todella haltioitunut päästessään vihdoinkin isäksi tai sitten tulee tosiaan shokki kun pitää omasta ajasta ja mukavuuksista tinkiä. mun mieheni oli 41 ja minä 23 kun yhteinen lapsemme syntyi.hänellä oli lapsia ennestään. Mutta mieheni ei ollut yhtään innokas hoitamaan vauvaa... Hän olisi ollut jo viettää keski-ikäisen leppoisia päiviä eikä kokea uudestaan taas vauva-aikaa elämässään.Lapsi oli täysin vain minun hoidettava ja myös taloudellisesti elätettävä. Mut tää on ihan tapauskohtaista... Keskustele ihmeessä miehesi kanssa vauvahaaveista...... Ja keski-ikäisestä siipasta saat ihan toisenlaista turvaa kuin pojankoltiaisista jotka ajattelevat lähinnä alapäällään. Mä en edelleenkään kestä ikäisiäni, niiltä vaan puuttuu se kypsyys ja kokemus. Ja olen nyt jo sentään varttia vaille 30v. Mut tää menee jo OT....

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:

Ja mitä sitten, jos toinen on 45 ja toinen 65? Suhteissa voi tulla vaikka mitä ongelmia, ei ikäero ole automaattisesti sellainen. Jos ollaan eri ikäisiä, sitten vaan eletään sen ehdoilla. Niin kuin toiset elää esim. sen kanssa, että mies on matkatöissä tms.

sitä vain että toinen on jo eläkkeellä ja toinen vasta parhaassa työvireessä. elämäntyylit saattavat olla aika kaukana toisistaan. itse en haluaisi suurta ikäeroa. mietin nyt alkaa seukkaamaan 50 vuotiaan kanssa. Yök! sehän voisi olla mun isä. keksi-ikä ja vaivat ja mulla vasta elämä ja ura edessä. juu ei kiitos. ei koskaan yhteisiä eläkepäiviä esim. toisella varvas vipattaa menemään ja toinen on viel töissä. ja kun vihdoinkin eläkkeelle pääsee niin toinen jo aika vanha ja väsynyt. kyllä tuo 20 vuotta ikäeroa on aika paljon.

Ei ole sanottua että saatte lapsen,sullakin hedelmällisin ikä jo mennyttä...
Eli jos haaveissa niin pikaseen sitten vaan.
Onko sulla itelläsi jo lapsia ennestään??

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:

sitä vain että toinen on jo eläkkeellä ja toinen vasta parhaassa työvireessä. elämäntyylit saattavat olla aika kaukana toisistaan. itse en haluaisi suurta ikäeroa. mietin nyt alkaa seukkaamaan 50 vuotiaan kanssa. Yök! sehän voisi olla mun isä. keksi-ikä ja vaivat ja mulla vasta elämä ja ura edessä. juu ei kiitos. ei koskaan yhteisiä eläkepäiviä esim. toisella varvas vipattaa menemään ja toinen on viel töissä. ja kun vihdoinkin eläkkeelle pääsee niin toinen jo aika vanha ja väsynyt. kyllä tuo 20 vuotta ikäeroa on aika paljon.

Hei, ap on 33 v ja mies 45 v. Siinä ei nyt ole ihan kyse isä-lapsi-suhteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Ei se 33-vuotiaalla ole vielä merkittävästi alentunut se hedelmällisyys. Todennäköisempää on, että lapsia tulee kuin että ei tule...

jaa. mä luulin et olet häntä ainakin 20 vuotta nuorempi koska nainen mun käsityksen mukaan on hedelmällisessä iässä siinä 20+ vuotiaana ja kolmen kympin kohdalla se alkaa jo vähän laskea. siis ymmärrys virhe! tossa tapauksessa anna mennä vaan jos kumpikin sitä tahtoo!

moikka vaan,
mä olen 31 vuotias ja mieheni juuri tuon 45. erona teihin se että miehelläni on jo kaksi teiniä edellisestä liitosta.
Meillä on nyt puolivuotias yhteinen vauva ja toisen vielä teemme, siis jos se meille annetaan :) Mies on mitä parhain isä, ikä ei ainakaan paina! Moni kaksi-kolmekymppinen mies elää vielä nuoruuttaan, ja baarit harrastukset ym. houkuttaa enemmän kuin vaipanvaihto ja lastenpuistot. mun mies on kerennyt lentonsa lentää ja viihtyy vauvansa kanssa vapaa-aikansa. ulkona käymme harvoin yhdessä tuulettumassa ja se riittää.

Itse mies on sanonut että on nyt kypsempi isäksi kuin oli aiemmin. osaa laittaa jo arvojärjestyksen elämässä toisin kuin silloin nuorempana. ja nauttii vauvasta eri tavoin kuin silloin. hän on kovin ylpeä isä myös julkisesti. moni on minua ääneen kadehtinut :D

älä emmi miehesi iän takia. mieti teidän suhde muuten onko lapsille sopiva ja hyvä tulla. ja nykyäänhän kovin moni äitikin on jo neljänkympin paikkeilla kun lapsia aletaan tehdä. naiselle lapsenteko on kuitenkin kovempi juttu jo ihan fyysisestikkin kuin miehelle.

tuttaviin kuuluu nykyään muitakin ikäeropariskuntia lapsineen, tapaan jo työnikin puolesta. päälle viisikymppisetkään tuoreet isät eivät ole harvinaisuus enää. paljon rauhallisempia ja varmempia ovat kuin nuoret kollegansa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

No eihän se ero 33-vuotiaan ja 45-vuotiaan välillä nyt niin suuri ole. Miksi epäröit?

en minä muuten mutta vanhempieni mieelstä en saisi hankkia lapsia ja ärsyttää se kun sukuni/perheeni puuttuu minun ja mieheni asioihin, vaikka itse toki päätökset teemme ja yhdessä tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Tapauskohtaista johon ikä ei liity. Oletteko te molemmat valmiita saamaan lapsen ja kantamaan vastuun?
Miehen sperman laatu heikkenee 45v jälkeen. Sorry en nyt jaksa etsiä lääkärisivuja mistä löytyis tämä tieto virallisesti eikä vaan mun suusta...
Mutta miehelläsi ei ole ennestään lapsia ja varmaan hän haluaa jälkikasvua, ja vaikka keski-ikäisillä äideillä on kohonnut riski saada kehitysvammainen lapsi, niin ei kaikki keski-ikäiset äidit saa automaattisesti keh.vam. lasta, niin eipä sitten välttämättä miehesikään saa erityislasta.
Miehesi voi olla vastuuntuntoinen ja todella haltioitunut päästessään vihdoinkin isäksi tai sitten tulee tosiaan shokki kun pitää omasta ajasta ja mukavuuksista tinkiä. mun mieheni oli 41 ja minä 23 kun yhteinen lapsemme syntyi.hänellä oli lapsia ennestään. Mutta mieheni ei ollut yhtään innokas hoitamaan vauvaa... Hän olisi ollut jo viettää keski-ikäisen leppoisia päiviä eikä kokea uudestaan taas vauva-aikaa elämässään.Lapsi oli täysin vain minun hoidettava ja myös taloudellisesti elätettävä. Mut tää on ihan tapauskohtaista... Keskustele ihmeessä miehesi kanssa vauvahaaveista...... Ja keski-ikäisestä siipasta saat ihan toisenlaista turvaa kuin pojankoltiaisista jotka ajattelevat lähinnä alapäällään. Mä en edelleenkään kestä ikäisiäni, niiltä vaan puuttuu se kypsyys ja kokemus. Ja olen nyt jo sentään varttia vaille 30v. Mut tää menee jo OT....

me molemmat haluamme lapsia ja olemme valmiita saamaan lapsen ja jakamaan vastuun. mieheni haluaa että tulen nopeasti raskaaksi, jotta saamme kauan kaivatun lapsen. :heart: mieheni on valmis tekemään mitä vain minun ja lapsemme puolesta, kunhan vain tulisin raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Ei se 33-vuotiaalla ole vielä merkittävästi alentunut se hedelmällisyys. Todennäköisempää on, että lapsia tulee kuin että ei tule...

Nainen on 25 veenä hedelmällisyytensä huipussa.Siitä lähtee lasku.
Ja sitähän ei kukaan tiiä,onko kuinka hedelmällinen??
Toisilla riittää munasoluja vielä yli 40+ mutta toisilla ei enää juur 30 +

Ap,pullaa uuniin vaan,älä mieti sukulaisia!
Teidän kahden juttuhan se on.

Yhteistyössä