V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko täällä ko. sairauksia potevia?
Millaisia oireita oli ja kauanko ennen diagnoosia?
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:veriripulia, kovia vatsakramppeja, laihtumista ja anemiaa n. 6kk ennen kuin diagnoosin sain. Minulla siis CU.
Alkuperäinen kirjoittaja hehe:Crohn on kyllä sukunimi - sen lääkärin joka "keksi" tuon "taudin. Outoa, et sattui samaan aikaan, kun on alettu käyttämään kipulääkkeitäkin...
Alkuperäinen kirjoittaja colin:Itellä on colitis ja alkoi kuukausia kestävällä ripulilla ja siten veriripulilla. Jos oireina on vain hieman verenvuotoa, eikä ripulia tai vatsakipuja, epäilisin ensin peräpukamia.
Alkuperäinen kirjoittaja yks:Jostain luin että lievä colitis(?) aiheuttaisi vaan verenvuotoa eikä muita oireita.
Alkuperäinen kirjoittaja kysmys:Alkuperäinen kirjoittaja colin:Itellä on colitis ja alkoi kuukausia kestävällä ripulilla ja siten veriripulilla. Jos oireina on vain hieman verenvuotoa, eikä ripulia tai vatsakipuja, epäilisin ensin peräpukamia.
Käytitkö ennen diagnoosia mitään valmisteita, missä on natriumlauryylisulfaattia - vitamiineja tai poreita tai lääkkeitä? Tai vaahtokarkkeja? Jostakin luin, et niiden valmistuksessa olis käytetty sitä, mut ei lue pussin kyljessä... Olis kiva varmistaa toi juttu, mut en enää muista, mistä sen luin...
Alkuperäinen kirjoittaja colin:Olen pohtinut ja etsinyt tietoa siitä, voisiko laukaisevana tekijänä olla jokin lisäaine tai muu myrkky, mutta en ole päässyt asiasta perille. Olen epäillyt mm. amalgaamia ja elintarvikkeiden mukana saatavia lisäaineita ja myös lapsena saatuja rokotuksia.
Itselläni oli taudin puhekamisaikaan aivan tavallinen ruokavalio, ellei oteta lukuun muutamaa Nutrilet-kuuria ja kromitabletteja, joiden toivoin hillitsevän sokerinhimoa.
Alkuperäinen kirjoittaja colin:Olen pohtinut ja etsinyt tietoa siitä, voisiko laukaisevana tekijänä olla jokin lisäaine tai muu myrkky, mutta en ole päässyt asiasta perille. Olen epäillyt mm. amalgaamia ja elintarvikkeiden mukana saatavia lisäaineita ja myös lapsena saatuja rokotuksia.
Itselläni oli taudin puhekamisaikaan aivan tavallinen ruokavalio
Oletko käyttänyt koskaan pansuolaa? Sitä ei moni huomaa, kun pitää niin itsestään selvänä, et olis "terveellistä", vaikka eihän se lysiinihydrokloridi ainakaan ole, kun siitä tulee migreeni tosi monelle. Mut kenen sitäkään on pakko käyttää?
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/lysiinihydrokloridi.htm