Crohn ja Colitis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko täällä ko. sairauksia potevia?

Millaisia oireita oli ja kauanko ennen diagnoosia?

Anemia ja ruokahaluttomuus on oireita, pahenee rautatableteista ja kipulääkkeistä, mitä otetaan pääkipuun ja mahakipuun.

Ks vanhaa ketjua:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1470253,100

Eri ihmisillä voi olla erilaisia oireita mutta kyllä se ripuli taitaa olla yksi yleisimmistä oireista. Itsellä oli veriripulia, kovia vatsakramppeja, laihtumista ja anemiaa n. 6kk ennen kuin diagnoosin sain. Minulla siis CU.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
veriripulia, kovia vatsakramppeja, laihtumista ja anemiaa n. 6kk ennen kuin diagnoosin sain. Minulla siis CU.

Ja monesti sitä yritetään korjata rautatableteilla, vaikka oikeastaan kukaan ei niitä siedä:-(

Onneksi löytyy kaupoista nyt Floravitalia, ei tarvi niitä myrkkyjä syödä:-)

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1246447037/0#0

se syanidi suolassa on kaliumferrosyanidia ja on paakkuuntumisenestoainetta. Teollisuuden putkistot tukkeentuu ilman sitä - mut miksi sitä ihmisen suoliston täytys sietää?

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Crohn on kyllä sukunimi - sen lääkärin joka "keksi" tuon "taudin. Outoa, et sattui samaan aikaan, kun on alettu käyttämään kipulääkkeitäkin...

Eli lapselle voi sitten hyvin antaa nimeksi Colin Crohn.

Itellä on colitis ja alkoi kuukausia kestävällä ripulilla ja siten veriripulilla. Jos oireina on vain hieman verenvuotoa, eikä ripulia tai vatsakipuja, epäilisin ensin peräpukamia.

Alkuperäinen kirjoittaja colin:
Itellä on colitis ja alkoi kuukausia kestävällä ripulilla ja siten veriripulilla. Jos oireina on vain hieman verenvuotoa, eikä ripulia tai vatsakipuja, epäilisin ensin peräpukamia.

Käytitkö ennen diagnoosia mitään valmisteita, missä on natriumlauryylisulfaattia - vitamiineja tai poreita tai lääkkeitä? Tai vaahtokarkkeja? Jostakin luin, et niiden valmistuksessa olis käytetty sitä, mut ei lue pussin kyljessä... Olis kiva varmistaa toi juttu, mut en enää muista, mistä sen luin...

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
Jostain luin että lievä colitis(?) aiheuttaisi vaan verenvuotoa eikä muita oireita.

No se ei ole mikään VAAN - anemiahan siitä tulee ja siihe sit kuolee, kun ei löydä sen aiheuttajaa. Näin on ollut jo vuosikausia ja nyt on kauhea pula verestä, kun kaikki vakiluovuttajat jäävät pois tavastaan: ikä 65 on este ja niitä on paljon, joilla verenluovutus on ollut rutiinia.
http://www.hammaskulma.com/artikkeli_salutem.shtml

---iitti sanan lopussa tarkoittaa tulehdusta. Ei tulehdus aiheuta verenvuotoa, vaikka ilmenee yhtaikaa. Tulehduksesta erittyy limaa ja se tulehtunut kohta on vähän kuin palovamma: siihen ei voi laittaa mitään kuitua eikä happoja - kuten ei palovammaankaan, on avohaava. Mut paraneminen on hankalaa, jos ärsyttää lisää jollakin.

Täytys vaan ennaltaehkäistä sitä tulehdusta, et ei sienet ym hiivat ala siinä viihtymään. Rasvaa paljon ruokiin, vaikka suolatonta voita, niin paranee paremmin eikä siinä rasvassa viihdy sienet.

Hiilarit minimiin joksikin aikaa, niin ei saa pöpöt energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kysmys:

Käytitkö ennen diagnoosia mitään valmisteita, missä on natriumlauryylisulfaattia - vitamiineja tai poreita tai lääkkeitä? Tai vaahtokarkkeja? Jostakin luin, et niiden valmistuksessa olis käytetty sitä, mut ei lue pussin kyljessä... Olis kiva varmistaa toi juttu, mut en enää muista, mistä sen luin...

Olen pohtinut ja etsinyt tietoa siitä, voisiko laukaisevana tekijänä olla jokin lisäaine tai muu myrkky, mutta en ole päässyt asiasta perille. Olen epäillyt mm. amalgaamia ja elintarvikkeiden mukana saatavia lisäaineita ja myös lapsena saatuja rokotuksia.

Itselläni oli taudin puhekamisaikaan aivan tavallinen ruokavalio, ellei oteta lukuun muutamaa Nutrilet-kuuria ja kromitabletteja, joiden toivoin hillitsevän sokerinhimoa.

Olen pohtinut ja etsinyt tietoa siitä, voisiko laukaisevana tekijänä olla jokin lisäaine tai muu myrkky, mutta en ole päässyt asiasta perille. Olen epäillyt mm. amalgaamia ja elintarvikkeiden mukana saatavia lisäaineita ja myös lapsena saatuja rokotuksia.

Itselläni oli taudin puhekamisaikaan aivan tavallinen ruokavalio, ellei oteta lukuun muutamaa Nutrilet-kuuria ja kromitabletteja, joiden toivoin hillitsevän sokerinhimoa.

Nutrilet - onko niissä muunnettua maissitärkkelystä? maltodekstriiniä? Soijaa? Ne yksistään riittää...

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/maissit.htm

kuka laittais niistä nutrileteista tuoteselosteita tänne? Täytyy AINA valittaa Eviraan, jos jotaki vaivaa tulee. Eri asia on, tekeekö ne asialle mitään.... Mut vatsavaivoista kuuluu valittaa edes jonkun!

Itselläni oli taudin puhekamisaikaan aivan tavallinen ruokavalio

Oletko käyttänyt koskaan pansuolaa? Sitä ei moni huomaa, kun pitää niin itsestään selvänä, et olis "terveellistä", vaikka eihän se lysiinihydrokloridi ainakaan ole, kun siitä tulee migreeni tosi monelle. Mut kenen sitäkään on pakko käyttää?
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/lysiinihydrokloridi.htm

Yhteistyössä