Johtuuko mun huono olo veden juonnista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Olen nyt jättänyt kaikki herkut pois, ja alkanut juomaan enemmän vettä. Ennen en juonut kuin 1-2 lasia päivässä. Syön ihan normaalisti, en siis yritä laihduttaa sen kummemmin. Mua on nyt kuitenkin alkanut pyörryttää ja palelemaan. Tänä aamunakin alkoi palelu heti kun join lasin vettä. En juo vettä kerralla litratolkulla, vaan silloin tällöin otan lasillisen, yhteensä reilu 1l päivässä (eikö suositus olisi 2l/pvä?). Saunassa mulle on alkanut tulla tosi heikko olo, taju meinaa lähteä enkä sitten pysty edes peseytymään kuin istuen. Saunan jälkeen on pakko mennä heti sänkyyn makaamaan. Muutenkin saattaa alkaa ykskaks huimata, ihan vaikka istualleen olisin. Mitään muuta en siis ole muuttanut elämäntavoissani kuin jättänyt ne herkut (joita nyt en hirveesti ennenkään syönyt) ja alkanut juomaan tuota vettä.

Elimistö on tottunut saamaan osan energiastaan sokerista, jota oot aiemmin syönyt enemmän. Nyt elimistö kärsii "vieroitusoireista", kun sokeria ei enää tulekaan niin paljoa.

Syö ruisleipää.

Elimistösi "laimenee" ja se saa aikaan noita oireita. Etenkin suolaa on saatava tarpeeksi, muuten tulee tosi heikko olo. Jonkin verran myös sokeria, mutta sen elimistösi saa varmasti ruuan mukana ellet panttaa syömistä. Kokeile lisätä vähän suolaa ruokaasi tai syö pari suolakeksiä, tai vähennä veden juomista tai vaihda vichyyn. Tarkistusta myös hemoglobiinisi.

Mulla on tullut samankaltaisia oireita alhaisesta verenpaineesta. Tarkistapa onko paineet kohdillaan, varmuuden vuoksi. Juot sen verran vähän kuitekin että se ei ainakaan ole syynä.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Elimistösi "laimenee" ja se saa aikaan noita oireita. Etenkin suolaa on saatava tarpeeksi, muuten tulee tosi heikko olo. Jonkin verran myös sokeria, mutta sen elimistösi saa varmasti ruuan mukana ellet panttaa syömistä. Kokeile lisätä vähän suolaa ruokaasi tai syö pari suolakeksiä, tai vähennä veden juomista tai vaihda vichyyn. Tarkistusta myös hemoglobiinisi.

Tuota "laimenemista" mä itsekkin ajattelin, mutten tiennyt että niin oikeasti vois tapahtua. Kun aina toitotetaan miten vettä pitäis juoda paljon. Ja ennen ei ole tälläistä ollut vaikka olisin yhtäkkiä enemmän vettä juonut (esim. virtsatientulehduksessa). Alhainen verenpaine mulla on aina olut, mutta tää huimaaminen alkoi välittömästi kun aloin tuota vettä juomaan, ja ei kai se voi olla syy verenpaineen laskuun.

Ei vesi mitään vaaratonta ole. Aina välillä uutisoidaan kuinka on joku kuollut vedenjuontikisaan tms. Melkein joka vuosi joku pässi semmoisenkin tempun tekee. Vesimyrkytys on todellisuutta, varsinkin kesällä kun ei ole mitään kontrollia sen lipittämisen kanssa. Vesimyrkytys johtaa veren natriumpitoisuuden romahtamiseen ja sitä kautta voi pysähtyä sydän taikka aivot.

Vettä tarvitaan n. 1,5 litraa päivässä ja tähän lasketaan kaikki nesteet mitä tulee myös ruoan mukana.

HEI!
Tunnen useita henkilöitä, joilla on ollut epämääräisiä oireita, jotka sitten ovat ratkenneet vedensuodatuksella. Olet varmaan käynyt lääkärissä ja labroissa, ed. kuvattujen sairauksien pois sulkemiseksi. Tietämäni oireet ovat kyllä lähinnä olleet iho tai vatsaoireita. Olen itse löytänyt hyvän suodattimen, jota en antaisi ikinä pois. Vesi maistuu aivan erilaiselle ja vedenjounti on selvästi lisääntynyt ,kun ei tarvitse sitä klooria ym. putkistojen epäpuhtauksia juoda...

Ei vesi mitään vaaratonta ole. Aina välillä uutisoidaan kuinka on joku kuollut vedenjuontikisaan tms. Melkein joka vuosi joku pässi semmoisenkin tempun tekee. Vesimyrkytys on todellisuutta, varsinkin kesällä kun ei ole mitään kontrollia sen lipittämisen kanssa. Vesimyrkytys johtaa veren natriumpitoisuuden romahtamiseen ja sitä kautta voi pysähtyä sydän taikka aivot.

Vettä tarvitaan n. 1,5 litraa päivässä ja tähän lasketaan kaikki nesteet mitä tulee myös ruoan mukana.
Ootko itsekin kuollut kun ei ole näkynyt?

Yhteistyössä