päikkäreille nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maikki"

Vieras
Osaisiko joku antaa vinkkejä, miten vauvan (10 kk) saa nukahtamaan päikkäreille omaan sänkyyn? Tai onko jollain samanlaista tilannetta? Meillä vaiva nukahtaa vain ulos rattaisiin, muulla tavalla päikkäreille nukuttaminen on yhtä tuskaa. Nyt just vauva kipeänä, joten ulos ei voida lähteä ja tässä on nyt koko päivä taas tuhrautunut tähän nukuttamishommaan. Nyt viimeinkin nukahti mun syliin ja nostin siitä sänkyyn. Yleensä kyllä herää siirtelystäkin, mutta nyt taisi olla jo niin väsynyt.

Tähän asti olen siis nukuttanut vauvan 2 kertaa päivässä rattaisiin, mutta jotain tarttisi tehdä. Varsinkin nyt talvea vasten olis hyvä oppia nukkumaan päikkärit sisällä omassa sängyssä.

Eihän mikään estä vauvaa nukkumasta ulkona vaikka se kipeä oliskin? Kovassa flunssassa ulkona on jopa helpompi hengittää :) Muuten ottaisin vain lapsen viereen ja pötköttelisin ja silittelisin uneen. Jokunen päivä siinä varmaan menee ku lapsi tajuaa mikä homma tää nyt on.

Mä nukutin aina ensin syliin ja sitten siirsin varovasti sänkyyn. Vielä kaksivuotiaskin tulee rätin kanssa syliin nukahtamaan ja nostan siitä sitten tavallisen sänkyyn.

Eihän mikään estä vauvaa nukkumasta ulkona vaikka se kipeä oliskin? Kovassa flunssassa ulkona on jopa helpompi hengittää :) Muuten ottaisin vain lapsen viereen ja pötköttelisin ja silittelisin uneen. Jokunen päivä siinä varmaan menee ku lapsi tajuaa mikä homma tää nyt on.

Tuota olen yrittänyt, mutta kun se menee niin hysteeriseksi, että ei tunnu enää hyvältä jatkaa. Haluaisin löytää jonkun keinon, jolla voisin välttää sen kauhean pahan mielen ja itkun.

Yhteistyössä