Onko täällä torniolaisia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Kertokaa kaupungistanne :) hyviä ja huonoja puolia, kouluista, päiväkodeista, asuinalueista :) Saattaa olla muutto edessä ja tuntuu vaikealta muuttaa paikkaan, josta ei tiedä juuri mitään.. vaikka usean kerran ollaankin siellä käyty :)
Kiitos

Torniossa on kaikki yleiset pikkukaupunkien hyvät jos huonotkin puolet. Erityinen plussa on Ruotsin läheisyys, siitä on monesti hyötyä.

Asuinalueet, joilla on kunnan vuokra-asuntoja ovat vähän huonompia ihan niikuin missä tahansa muuallakin. Omakotitaloalueet on musta kaikki ihan OK. Koulut on ihan OK mutta yksittäiset opettajat saattavat olla persläpiä. Päivähoitoasiat on hyvällä mallilla, Torniohan ei ole kasvanut mitenkään räjähdysmäisesti vaan hitaasti, jolloin kaupunki on kerennyt reagoimaan tarpeisiin.

Muutin Tornioon n. 10v sitten enkä tiennyt paikasta juuri mitään aiemmin. Ihan hyvin olen viihtynyt.

Torniossa on kaikki yleiset pikkukaupunkien hyvät jos huonotkin puolet. Erityinen plussa on Ruotsin läheisyys, siitä on monesti hyötyä.

Asuinalueet, joilla on kunnan vuokra-asuntoja ovat vähän huonompia ihan niikuin missä tahansa muuallakin. Omakotitaloalueet on musta kaikki ihan OK. Koulut on ihan OK mutta yksittäiset opettajat saattavat olla persläpiä. Päivähoitoasiat on hyvällä mallilla, Torniohan ei ole kasvanut mitenkään räjähdysmäisesti vaan hitaasti, jolloin kaupunki on kerennyt reagoimaan tarpeisiin.

Muutin Tornioon n. 10v sitten enkä tiennyt paikasta juuri mitään aiemmin. Ihan hyvin olen viihtynyt.

Kiitos :) Jos nyt muutettais niin aluksi pitäis muuttaa vuokralle. Ja ajatella sekin, että jossakin vaiheessa ostettais oma talo niin nyt jo pitäis muuttaa sellaiseen paikkaan, ettei lasten tarvitsisi vaihtaa koulua. Siellä ei ilmeisesti ole kovin paljoa vuokra-asuntoja tarjolla? Toisaalta muutto ois niin kiva, mutta toisaalta pelottaa lasten puolesta, miten he sopeutuu..

Entinen torniolainen, parasta on että lehden kautta haette asuntoa. Tulee soittoja, takaan sen. Kaupungilta saa myös, mutta yleensä työntävät tietämättömät kivirannalle punaisiin kerrostaloihin joiden vieressä on koulu, kauppoja kaksi ja pk ihan lähellä, mutta asukaskunta mitä sattuu. Kaupungilla on kyllä hyviäkin asuntoja, ymmärrettävästi vain harvoin vapaana.

Me kyllä viihdytään täällä, vaikka vuokralla asutaan :D Ihan hyvä alue tämä ainakin, meille ei onneksi Kivirantaa tms tarjottukaan. Ainoa miinus on tämän alueen päivähoidon vastaava :mad:

Tänne vaan :D

toinen vaihtoehto on muuttaa Ruotsin puolelle eli Haaparannalle... :) siellä on kans halpaa asua ja mukavan lähellä Torniota :) Itse jos asuisin vielä siellä niin muuttaisin kyllä Haaparannalle asumaan.. olen ex.kemiläinen :D

Torniohan alkaa kuulostaa vielä paremmalta, mitä olin ajatellut :D en ole siellä juuri muualla käyny kuin turkin pippurissa :D
Mutta mikä alue ois sellanen, mistä kannattis alkaa kattoon asuntoja? tai välttää niitä? :D mielellään sellanen, missä on omakotitalojakin ja koulu + päiväkoti lähellä. Mulla ois ilmeisesti keskustassa työpaikka eikä autoa, joten sinnekään ei sais olla kovin pitkä matka.. jos mies ei sitten kuskaa :D

Mutta mikä alue ois sellanen, mistä kannattis alkaa kattoon asuntoja? tai välttää niitä? :D mielellään sellanen, missä on omakotitalojakin ja koulu + päiväkoti lähellä. Mulla ois ilmeisesti keskustassa työpaikka eikä autoa, joten sinnekään ei sais olla kovin pitkä matka.. jos mies ei sitten kuskaa :D

Näillä spekseillä ehdottaisin Juhannussaarta eli Suensaaren pohjoisosaa. Seminaarin alakoulu on ko alueella ja Juhannussaaren päiväkoti. Ydinkeskustaan 10 minsan kävely. Alueen itälaidalla on omakotitaloja.

Yhteistyössä