miten toimisitte tai toivoisitte toimittavan omanne kohdalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraihminen

Vieras
meillä omakotitalo ja kaksi suurta koiraa, leppoisia ja lauhkeita, mutta varmasti kokonsa puolesta hirvittää moniakin.
meillä itsellä eskari-ikäinen poika joka vauvasta asti tottunut erilaisiin koiriin ja meidän koirat tottuneet kaikenlaisiin ihmisiin vauvoista vaareihin.
tänään aamulla mun kaveri soitti, että voisko heidän 5v poika tulla meille muutamaks tunniks ja mulle sopi kun ollaan omankin kanssa vapaapäivällä.
no, tää poika tuli ja mainitsen jo nyt, että heillä itsellään on yksi "ikäloppu" dalmatialainen.
tää poika oli heti ihan paniikissa ja alkoi äitinsä säestyksellä vaatia, että mä suljen koirat pesuhuoneeseen tms. mä olen julma ihminen ja sanoin, että talo elää tavallaan ja tää on myös koirien koti, mä en aio teljetä niitä pesuhuoneeseen. lapsen huoneen ovessa on portti ettei ne pääse sinne ja samoin keittiön ovella ja keittiöstä pääsee vessaankin.
pojat sit meni keittiön pöydän ääreen rakenteleen pikkulegoilla ja tää vieras poika huusi kun päätä vietäis koko ajan kun koirat oli siinä portin takana. mä sanoin ,että ei ne pääse tänne, et sulla ei oo mitään hätää, ei kannata huutaa et siitä ne voi säikähtää. ja tää vaan huutaa ja kiljuu kokoajan et vie ne pois vie ne pois. ja siis viimeisen tunnin ne on nukkunu tuolla olkkarin nurkassa korvaansa lotkauttamatta ja tää vaan huutaa et vie ne pois.
mulla alkaa hermo mennä ja täältä lähtee kohta ihan joku muu pois....

mun koirista ei tarvitse tykätä ja jos pelkää niin meillä saa tosiaan eristettyä huoneita niin et pystyn estämään niiden pääsyn joka huoneeseen tarvittaessa, joten en näe syytä teljetä niitä mihinkään pesuhuoneeseen??!! olenko mä nyt kohtuuton?!

jos sanoisin tosi pahasti niin sanoisin, että ei sit tarvii tulla meille kun kerta tiedossa on et tääl on myös koiria.. mut en mä nyt ihan niin kärkevästi ajattele... välillä vaan ärsyttää...

ja kerronpa vielä, et mun yhtä ystävää on pienenä purrut rotikka suoraan naamaan ja sillä on aivan kamala koirapelko ja silti se pysty oleen meillä KUN EI TARVINNU OLLA SAMASSA HUONEESSA koirien kanssa, ei se vaatinu et ne pitäs teljetä jonnekin...

äh, kunhan nyt avaudun kun ärsyttää.

Mun mielestä toimit ihan oikein. Jos koira ei pääse lapsen viereen eikä häiritse, en näe mitään syytä ryhtyä telkeämään koiria jonnekin pois. Miten lapsen äiti reagoi, kun et laita koiria pois?

[QUOTE="senni";22100607]Mun mielestä toimit ihan oikein. Jos koira ei pääse lapsen viereen eikä häiritse, en näe mitään syytä ryhtyä telkeämään koiria jonnekin pois. Miten lapsen äiti reagoi, kun et laita koiria pois?[/QUOTE]

kyllä hän siihen sopeutui kun perustelin perustelemasta päästyäni..... mutta lapsella tuntuu olevan ongelma...!

Mä laitan koirat pois automaattisesti jos meille tulee uusia lapsia käymään, mut meillä on tilat siihen. Pääsevät tutustumaan jos tilanne sen sallii.
Mun mielestä se on tuon perheen ongelma, jos eivät pysty asian kanssa elämään. Sulla kuitenkin oli homma hallussa, eivätkä koirat päässeet lapsen luo.

[QUOTE="joo";22100614]Mä laitan koirat pois automaattisesti jos meille tulee uusia lapsia käymään, mut meillä on tilat siihen. Pääsevät tutustumaan jos tilanne sen sallii.
Mun mielestä se on tuon perheen ongelma, jos eivät pysty asian kanssa elämään. Sulla kuitenkin oli homma hallussa, eivätkä koirat päässeet lapsen luo.[/QUOTE]

Peesi!!

Mun mielestä olisit voinut laittaa koirat jonnekin, vaikka ulos siksi aikaa. Ei aina tarvitse olla niin omien sääntöjensä ja omien tapojensa orja.

meillä ei ole vielä ulkotiloja koirille, suunnitelmissa tehdä vasta ensi keväänä. sitäpaitsi täällä tuulee ja sataa ja noi on "sisäkoiria", lyhytkarvaisia ja tottunu oleen sisällä, joten en todellakaan laita niitä ulos.
mä olen just niin omien sääntöjeni ja tapojeni orja OMASSA KODISSANI kun haluan. talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan....

Mun mielestä olisit voinut laittaa koirat jonnekin, vaikka ulos siksi aikaa. Ei aina tarvitse olla niin omien sääntöjensä ja omien tapojensa orja.

Samalla kannalla.
Mä itse pelkäsin todella paljon lapsena koiria- omaa koiraa en, mutta kaikkia muita kyllä.
Varsinkin suuria koiria, ihan sen kokonsa takia. Pieniä koiria niitten 'salakavaluuden' takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22100664:
Samalla kannalla.
Mä itse pelkäsin todella paljon lapsena koiria- omaa koiraa en, mutta kaikkia muita kyllä.
Varsinkin suuria koiria, ihan sen kokonsa takia. Pieniä koiria niitten 'salakavaluuden' takia.

Niin suurta hinkua en ole kokenut kenenkään luo kylään että esittäisin vastaavia vaatimuksia. Helpompi kutsua meille sitten, jos jokin homma ei miellytä ;)

Jatkoa ajatellen varmaan pyytäisin lapsen äitinsä kanssa kylään totuttelemaan ja tutustumaan koiriin, että näkisivät ettei niissä ole mitään pelättävää varsinkaan jos ovat portin toisella puolella.

Jatkoa ajatellen varmaan pyytäisin lapsen äitinsä kanssa kylään totuttelemaan ja tutustumaan koiriin, että näkisivät ettei niissä ole mitään pelättävää varsinkaan jos ovat portin toisella puolella.

tää äiti on kyllä useasti käynyt meillä syystä jos toisesta ja nähnyt koirat. toinen tulee haistaan ja toinen saattaa vähän toista silmäänsä raottaa et jaa kuka tuli...
ei ole voinut mitään kammoa jäädä mistään meidän koirien aiheuttamana....
ja tietoinen on myös näistä porteista ymsyms.

aion tänään keskustella siitä miten hän "iskostaa" pojalleen sen pelon toiminnallaan.. tai aion keskustella asiallisesti ja kysellä mistä johtuu yms, hyvässä hengessä, en syytellä ja urputtaa..

mä vihaan ennakkoluuloja, osasin niitä odottaa kun ekan koirani hankin, mutta välillä lyö niin yli et oksettaa...

[QUOTE="minä";22100735]Toisaalta koirapelolle ei voi mitään. Tiesitkö tästä että lapsi pelkää koiria?[/QUOTE]

niillä on itselläänkin koira ja on tottunut koiriin, eli ei voi "pelätäpelätä"...

siis jos se äiti itse kysyi että voiko poika tulla teille ja tiesi että teillä on koiria, niin ei sillä ole mitään oikeutta tulla vaatimaan että teidän pitäisi ne koirat teljetä johonkin siksi aikaa. asia olisi eri jos olisit itse pyytänyt sen pojan teille leikkimään.

Kyllähän se sun ystäväs ties teidän koirista, joten jos kerran tuo lapsensa teille hoitoon, ei paljon olis syytä ladella vaatimuksia koirien siirtämisestä pois... Meillä ei oo koiraa, vielä ainakaan, mut jos joskus tulee, niin tiedän että mulla on yks kaveri joka pelkää kaikkia koiria niin paljon, että sillon kun hän tulee käymään, laitan koiran muualle. Hän kuitenkin käy aika harvoin...

Mutta jos joku ns. normaali immeinen on kylään tulossa niin saa luvan ymmärtää että talossa ollaan talon tavoilla....

[QUOTE="joo";22100614]Mä laitan koirat pois automaattisesti jos meille tulee uusia lapsia käymään, mut meillä on tilat siihen. Pääsevät tutustumaan jos tilanne sen sallii.
Mun mielestä se on tuon perheen ongelma, jos eivät pysty asian kanssa elämään. Sulla kuitenkin oli homma hallussa, eivätkä koirat päässeet lapsen luo.[/QUOTE]

Tää on hyvä, näin vieraan näkökulmasta. Me ei koiria pelätä mut hyvä jos kyläpaikassa ne voidaan sulkea pois huoneista tarvittaessa, ei sentäs mihkää kylppäriin tartte tunkea kokonaan pois silmistä.

Meillä koirat on perheenjäseniä ja aina meidän kanssa. Joka kerta kun joudun laittamaan ne portin taakse niin tunnen pitkän piston sydämessä, johan ne joka arkipäivä ovat lähes 8 tuntia keskenänsä kotona. Tämän vuoksi on kyllä ääri harva ihminen jonka vuoksi koirat siirrän, ainoastaan allergisten vuoksi. Samoin olisin toiminut ja sanonut lähtiessä että meilä on nämä koirat ja niihin pitää totutella jos haluaa tulla leikkimään.

[QUOTE="minä";22100790]En minäkään pelkää omaa koiraa mutta kyllä menen paniikkiin toisten koirien lähettyvillä. En edes tiedä mistä olen koirapelkoni saanu mutta en sille mitään voi vaikka kuinka haluaisin.[/QUOTE]

ja tarkoitukseni ei ollut vähätellä pelkoa, itse pelkään hammaslääkäriä kuollakseni ja se tunne on aivan kamala kun ei meinaa henkeä saada ja pelottaa ja hikikarpalot valuu jne.
mutta mä näen asian myös niin, että jos mä telkeisin koirani nimenomaan tässä tapauksessa jonnekin pesuhuoneeseen, niin se ei ainakaan edesauttais sitä niissä ei ole mitään pelättävää... kun ne tossa rauhaksiin makaa paikoillaan eikä osoita mitään suurempaa kiinnostusta on mun mielestä aika hyvää "siedätyshoitoa" mikä todistaa et ne ei ole vaarallisia vaan isoja... ja tää vieras poika näkee mun pojan luontevan käytöksen meidän koirien kanssa.

olen itsekäs ja tämän enempää en aio niitä teljetä.. :D

Yhteistyössä