Välillä on ihan pakko ihmetellä ihmisten uusavuttomuutta(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua ärsyttää kun ihmiset on niin tyhmiä! "Mulla ja naapurin Masalla kävi näin joten ei sulla voi millään olla toisella tavalla" :headwall: Hirveän vaikeaa käsittää, että ihmiset on erilaisia.

Vain oma vallitseva todellisuus on faktaa, onhan se nyt ihan loogista että kaikilla muillakin pätee samat säännöt ihan eri tilanteisiinkin, saati sitten samoihin :whistle:

Mun kestosuosikkeja on kun helposti raskautuneet neuvoo vuosia yrittäneitä; lakkaatte vaan yrittämästä ja stressaamasta, niin mekin onnistuttiin (3kk:ssa) :D

mä ostin kerran vahingossa kiireessä sellaisen muovipussiriisin, se on itseasiassa haaste uusavuttomalle. Paketin kyljessä kyllä varotettiin siitä, kuinka pussia ei saisi heti avata, kun se on ottanut vedestä.
Mutta noukin sellaisen lötkön pussin vedestä ja saksin auki ja poltin sormeni.:ashamed:

Au :( Mutta hei mehän ollaan maailman toiseksi jenkkiläisin maa, ei kun haastetta pystyyn kun ei lukenut tarpeeksi kissan kokoisin kirjaimin tavutettuna että se on K-U-U-M-A-A! :D

Kyllä mun kestosuosikki vaan edelleen on ne pakastealtaan perunamuusit :D Jotenkin tuntuu että jos et osaa perunoita keittää ja survoa, syö sitten kokonaisina. Tai ehkä ne ei osaa keittää niitä perunoitakaan :snotty:

Kipsaapa toinen kätesi ensin kyynärpään kohdalta noin 80 asteen kulmaan, sido sen jälkeen toinen kätesi selän taakse ja ala sitten valmistaa perunamuusia alusta alkaen itse. Voit hämmästyä huomatessasi, miksi jonkun mielestä pakastealtaan perunamuusi on oikein hyvä keksintö :D

Ja mua taas ärssyttää ihmisten silmälappu-meininki, kun asioita mietitään vain omalta kantilta.
Kuulkaapa, jos on esim toispuoleisesti halvaantunut, niin ottaa kiitollisena vastaan valmismuusit, ja muut arkea helpottavat eineskeksinnöt. Kokeilkaapa huvikseen kuinka onnistuu elämä yksikätisenä.
Vois olla, ettl ois aika "uusavuton"olo!!

Niin tai ne leivontakananmunat, niiitä en tosin ole kaupassa aikoihin nähnyt. Siis ne jotka on valmiiksi rikottu ja pullosta vaan lorautetaan taikinaan.:rolleyes:

Ohho. Enpä ole tuollaisiin törmännyt. Onpas jo aikamoista mutkien oikomista. Mutta toisaalta, onhan se kananmuna kauheen vaikee rikkoa, voi mennä taikina ihan pilalle kun menee kuoren pala joukoon :snotty: Toisaalta sitten herää kysymys että jos olet niin uusavuton ettet osaa kananmunaa rikkoa, mitä siitä leipomuksestakaan tulee :whistle: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22110429:
Kipsaapa toinen kätesi ensin kyynärpään kohdalta noin 80 asteen kulmaan, sido sen jälkeen toinen kätesi selän taakse ja ala sitten valmistaa perunamuusia alusta alkaen itse. Voit hämmästyä huomatessasi, miksi jonkun mielestä pakastealtaan perunamuusi on oikein hyvä keksintö :D

Juu vapautus annettiin vaivaisille :D Mutta pitääköhän siinäkin pitää ehtona että jos terveenä kuitenkin osaisit tehdä sen itse? :D

Ja mua taas ärssyttää ihmisten silmälappu-meininki, kun asioita mietitään vain omalta kantilta.
Kuulkaapa, jos on esim toispuoleisesti halvaantunut, niin ottaa kiitollisena vastaan valmismuusit, ja muut arkea helpottavat eineskeksinnöt. Kokeilkaapa huvikseen kuinka onnistuu elämä yksikätisenä.
Vois olla, ettl ois aika "uusavuton"olo!!

Varmasti olisikin, ja varmasti olisi kaikki apukeinot ja helpotukset tarpeen ja enemmän kuin tervetulleita, mutta kun terveistä ihmisistä puhutaan joiden ainoa ongelma on "ettei osaa", näet sinäkin ehkä asian hauskemman puolen? :)

Eräs tuttavani , hei vaan, jos täällä nykyisin palstailet:wave:, päätti aikoinaan keittää perunoita.
Ei sitten tiennyt, että ne keitetään vedessä- laittoi vaan perunat kattilaan ja levyn päälle.
Ihmetteli jonkun ajan päästä., että mikä täällä haisee:whistle:

Juu vapautus annettiin vaivaisille :D Mutta pitääköhän siinäkin pitää ehtona että jos terveenä kuitenkin osaisit tehdä sen itse? :D
Ei missään tapauksessa!!!!!!! Et kai oikeasti usko, että tässä maassa on niin paljon käsivammaisia, että noita yksikätisillekin sopivia puolivalmisteita kannattaisi valmistaa? Systeri just manasi, että sen jälkeen, kun tuli laktoosittomat maitotaloustuotteet, maitoallergisille sopivien tuotteiden määrä alkoi laskemaan. Aiemmin kun oli vaan vähälaktoosista, niin täysin laktoositonta ruokavaliota noudattavat ostivat maidottomia tuotteita kuten maitoallergisetkin ja nykyisin he ostavat laktoosittomia, joita taas maitoallergiset eivät voi käyttää.

Noi on suurkeittiökamaa! Tosi kätevää isoissa satseissa, ettei tarvitse alkaa rikkomaan esim. sataa munaa...

varmaan siinä tapauksessa juu. Mutta marketeissa oli joskus sellaisia ihan pieniä puteleita, joissa ei taatusti ollut kuin max kahden kananmunan sisältö. Onko niissä muuten jotain säilöntäaineita, vai kauanko ne säilyvät?

chala, onko pullat uunissa vai menkat alkamassa? :D Oon lukenut sun juttujas ja aika kärkkäällä asentaalla oot ollut liikenteessä :D Ei se mua haittaa, pisti vaan silmään.

Mulla oli yksinkertasesti niin vaativa vauva, ettei sitä 12tunnin kanto-syöttö-nukutus-syöttö-kanto-nukutus touhujen jälkeen kiinnostanu paljoa tarttua perunankuorimaveiten varteen ja on myös edelleenkin vaativa...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22110493:
Systeri just manasi, että sen jälkeen, kun tuli laktoosittomat maitotaloustuotteet, maitoallergisille sopivien tuotteiden määrä alkoi laskemaan. Aiemmin kun oli vaan vähälaktoosista, niin täysin laktoositonta ruokavaliota noudattavat ostivat maidottomia tuotteita kuten maitoallergisetkin ja nykyisin he ostavat laktoosittomia, joita taas maitoallergiset eivät voi käyttää.

Onpas epäreilua! Itsekin tiedän suppeasta tuttavapiiristäni kaksi maitoallergikkoa, pakkohan heitäkin on aika paljon olla.

chala, onko pullat uunissa vai menkat alkamassa? :D Oon lukenut sun juttujas ja aika kärkkäällä asentaalla oot ollut liikenteessä :D Ei se mua haittaa, pisti vaan silmään.

Mulla oli yksinkertasesti niin vaativa vauva, ettei sitä 12tunnin kanto-syöttö-nukutus-syöttö-kanto-nukutus touhujen jälkeen kiinnostanu paljoa tarttua perunankuorimaveiten varteen ja on myös edelleenkin vaativa...

Mulla on ollut todella huonot 2vk ja se todella tuntuu mielialassa. Ihan yleiset pahoittelut, tiedän että olen ollut paljon.. krhm.. kärkkäämpi kuin yleensä. Itsesensuuri on toiminut puoliteholla :saint:

Onpas epäreilua! Itsekin tiedän suppeasta tuttavapiiristäni kaksi maitoallergikkoa, pakkohan heitäkin on aika paljon olla.
Mutta se on se kysynnän ja tarjonnan laki. Ei kannata tarjota sellaista, mille ei ole riittävästi kysyntää. Sen vuoksi mä suorastaan rrrrrrrakastan kaikkia uusavuttomia :heart: Jonain päivänä tää reuma on runnellut munkin niveleni niin, että en enää pysty perunamuusia itse tekemään.

varmaan siinä tapauksessa juu. Mutta marketeissa oli joskus sellaisia ihan pieniä puteleita, joissa ei taatusti ollut kuin max kahden kananmunan sisältö. Onko niissä muuten jotain säilöntäaineita, vai kauanko ne säilyvät?

Ja paljonko tollanen oikein maksaa?!

Yksi uusavuttomien tuote mikä tuli mieleen on muuten toi purkkikermavaahto mikä on oma suosikki, tosin mun ilkeä mies ei ole pitkään aikaan antanut sitä ostaa kun on kuulemma niin kamalan makuista. Musta se on ihanan makeeta ja helppoa :D

Yhteistyössä