On mulla helmi miehenä. Vai mitäpä olette mieltä tästä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällaista meillä tänä iltana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jospa miehesi oikeasti vihaa laittaa pyykkejä ja siksi sitä harvemmin tekee? Minulla ainakin on tietyt kotityöt mitä teen hampaat irvessä. Yksi on tiskaaminen -> hommasin tiskikoneen. Minä kannatan myös kuivausrummun hankintaa!!! Pikkupyykitkin on helppo nakata sinne, niin saat tehdä koulutyösi rauhassa ja parisuhteen jatkuvuus ei ole sukista ja alkkareista kiinni :)

Ja jos on tuollainen tilanne että molemmat ovat niin rättipoikki etteivät jaksa laittaa pyykkejä, niin jättäkää koneeseen ja peskää aamulla uudestaan. Ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä rakkaat ihmiset. Olkaa onnellisia jos parisuhteenne suurin ongelma on märät vaatteet, koska se ongelma on helposti ratkaistu.

Minun suhteessani toimi pyykkihuolto hyvin, kaikki muu olikin sitten täyttä p*skaa :)

Jaksamista!

Jep jep. Ja pitäisikö vaimon nyt ottaa oppia miehestä ja alkaa läpsiä niillä märillä pyykeillä tätä naamaan. Aika idiootti pitää miehen olla, jos ei osaa aikuismaisesti käyttäytyä, ilman että joku kädestä pitäen näyttää, miten se tapahtuu.

ja nainenhan oli tosi aikuinen töniessään miestään....muistakaa nyt se tasa-arvo...okei ennenvanhaan miehet oli tasa-arvon yläpuolella(jumalia)mut miks nainen pitää olla niin uusavuton että yrittää ite olla jumala.kai se mieski voi olla väsyny,häh.miks vittuu tos ees on pesty noi pyykit jos ei kerran jaksa laittaa kuivumaan.meillä pesee pyykit usein se pirteempi joka jaksaa myös ripustaa,poikkeuksiakin on....tietty,millon parisuhteessa ei oo.mulla tosin ei oo ikin tullu mieleen tokasta miehelle tai mies mulla et teeks ton ja ton,meillä mennään pyytämällä koska se on kohteliasta.kyllä muaki vituttais jos joku auktoriteetti tuli mulle sanoo et tee tee tee mä oon väsy....

Tuohan nimen omaan opettaisi miehelle, että hän voi käyttäytyä miten huonosti tahansa, vaimo kyllä aina tulee ja korjaa tilanteen.
Jos minä esim. pyytäisin miestäni tiskaamaan ja hän tästä suuttuisi ja heittäisi lautasen seinään ja alottaisi sitten tiskaamisen pyytäen minua siivoomaan sirpaleet lattialta, niin EN TODELLAKAAN siivoaisi. Jokainen kantaa itse vastuun tekemisistään, se on jotain, mitä jokaisen aikuisen tulisi oppia.

kokeilkaa toisin päin joskus, kun oot tosi väsyneenä menossa nukkumaan niin sun mies pyytää että tiskaat kaikki tiskit ettei jää aamuksi. Ja sä tiskaat, vaikka olit jo menossa sänkyyn. Mieti miltä susta tuntuu kun tiskaat ja lapsi sattuu heräämään, miehes sanoo että ala mennä lapsen luokse. Ja sun pitää totella. EI varmaan kauheen hyvältä tunnu aikuisesta ihmisestä. Meillä on niin miljoona riitaa käyty just näin, viime aikoina oon oppinu miettiin asiaa miehen kannalta ja todennu että olin aika veemäinen tyyppi. Ennen mäkin tein suurimman osan kotitöistä, mut sitten kun se meni tohon riitelyyn jatkuvasti, lakkasin tekemästä. Ja pyytämästä että mies tekis. Ja arvatkaapa mitä tapahtui? Mies alkoi pestä sitä pyykkiä ihan käskemättä, kun annoin sen ihan omatoimisesti ottaa asiasta vastuuta ja olin ite hiljaa. Aikansa se toki vei.

Jep. Opettaisi miehelle, että aina kun meinaa joutua tekemään jotain, kannattaa herättää ja itkettää lapsia, niin ei tarvikaan tehdä. Kivaa etenkin lapsille, noin tulevaisuudessa.

"opettaisi miehelle". Onko teidän miehet jotain keskenkasvusia nulikoita kaikki, muutamilla vaan "paremmin opetetut"?
Onneks mulla on oikee mies jota ei tarvii opettaa mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä;22263905:
"opettaisi miehelle". Onko teidän miehet jotain keskenkasvusia nulikoita kaikki, muutamilla vaan "paremmin opetetut"?

Ei oo tarvinnut opettaa miestä. Mutta ap:n näköjään tarvitsee. Ja monen mielestähän ap:n olis pitänyt mennä auttamaan miestä pyykkien kanssa, että mies olisi oppinut siitä jotain.

kokeilkaa toisin päin joskus, kun oot tosi väsyneenä menossa nukkumaan niin sun mies pyytää että tiskaat kaikki tiskit ettei jää aamuksi. Ja sä tiskaat, vaikka olit jo menossa sänkyyn. Mieti miltä susta tuntuu kun tiskaat ja lapsi sattuu heräämään, miehes sanoo että ala mennä lapsen luokse. Ja sun pitää totella. EI varmaan kauheen hyvältä tunnu aikuisesta ihmisestä. Meillä on niin miljoona riitaa käyty just näin, viime aikoina oon oppinu miettiin asiaa miehen kannalta ja todennu että olin aika veemäinen tyyppi. Ennen mäkin tein suurimman osan kotitöistä, mut sitten kun se meni tohon riitelyyn jatkuvasti, lakkasin tekemästä. Ja pyytämästä että mies tekis. Ja arvatkaapa mitä tapahtui? Mies alkoi pestä sitä pyykkiä ihan käskemättä, kun annoin sen ihan omatoimisesti ottaa asiasta vastuuta ja olin ite hiljaa. Aikansa se toki vei.

Lapsi ei sattunut heräämään vahingossa, mies herätti lapsen omalla meluamisellaan, joten hänen velvollisuuteenaan on myös korjata tilanne. Samoin tiskit voi kyllä odottaa aamuun, märät pyykit ei.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä;22263905:

ja ihan niinku ne miehet ois luontaisesti tommosia ilkeitä juonijoita, kerran hoksaa että herättämällä lapsen pääsee jostain kotityöstä, niin sit tekee sitä jatkossakin? en usko että mies tahallaan herätti lapsen vaan tunneryöpyssään möykkäsi eikä ajatellut seurauksia. On niin helppo lukea tuota reaktiota kun ite oon niin tulistuva luonne, ja kun suutun ärsytettynä niin kyllä mäkin saatan oven paiskata, enkä taatusti sillä hetkellä ajattele että herääkö joku. Sitten lepyn taas. Meissä ihmisissä kun on näitä luonne-eroja.

ex oli taas just sellanen provosoiva tyyppi, kun mulla kiehui niin tää vaan lisäs löylyä kiukaalle ärsyttämällä.

ja ihan niinku ne miehet ois luontaisesti tommosia ilkeitä juonijoita, kerran hoksaa että herättämällä lapsen pääsee jostain kotityöstä, niin sit tekee sitä jatkossakin? en usko että mies tahallaan herätti lapsen vaan tunneryöpyssään möykkäsi eikä ajatellut seurauksia. On niin helppo lukea tuota reaktiota kun ite oon niin tulistuva luonne, ja kun suutun ärsytettynä niin kyllä mäkin saatan oven paiskata, enkä taatusti sillä hetkellä ajattele että herääkö joku. Sitten lepyn taas. Meissä ihmisissä kun on näitä luonne-eroja.

ex oli taas just sellanen provosoiva tyyppi, kun mulla kiehui niin tää vaan lisäs löylyä kiukaalle ärsyttämällä.

Sama täällä, hermostun itse varsin helposti ja paiskon niin ovia kuin astioita, mutta ymmärrän myös sen, että itse kannan seuraukset näistä hermojen menettämisistä. Mielestäni on todella lapsellista selitellä omaa huonoa käytöstä sillä, että "minä nyt vain satun olemaan vähän dramattisempi ja tulisieluisempi luonne". Ihan sama mistä huono käytös johtuu, oli syy sitten väsymys, luonteen piirteet, hormonit tai mikä tahansa, on osattava kantaa vastuu teoistaan ja lisäksi vielä pyytää muilta osallisilta anteeksi omaa huonoa käytöstä.

Uskomattomia mielipiteitä jollain. Hyi olkoon.

Jos ei jaksa laittaa pyykkejä niin sanoo "Mä en nyt ihan oikeesti jaksa" eikä ruveta paiskomaan ovia, yllättäen ukolla riittää energiaa riehumiseen muttei pyykkien laittamiseen.

Ei se het tarkota et akka on joku päällepäsmärinatsi jos pyytää jonku homman tekemään, eikä vastaavasti miehen ole mikään pakko sitä tehtävää suorittaa. Mutta yleisrauhallisen ilmapiirin säilyttämiseksi olisi suotavaa vähän jelppiä sitä puolisoa, oli asia mikä tahansa.

Tosin tust sanoin isännälle kun pyysi kaveriks auton vahauksen "en millään pystyis nyt" (kattelin töllöä), eikä edes vetäny hernettä nenään. Joskus näinkin...

Yhteistyössä