Alkaa pikku hiljaa huonon pph:n tekosten vyyhti avautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h-a-r-m-a-a-n-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on aina kestänyt vaipat lapsella noin viikon verran, usein vähemmänkin. :) Kuulostaa täysin normaalilta.

ohhoh. jos lapsi on hoidossa keskimäärin 8 tuntia, vaippoja hoitopäivän aikana menee about 3-4. hoitopäiviä viikossa 5, joten vaippojen normaali kuluminen viikossa 20 vaippaa, ei yksi paketillinen. tai riippuu siis vamaan paketista, mutta olettaisin hoitoon ostetun sellaisia isoja paketteja, joissa taitaa sellanen 40-50 vaippaa olla.

kotiäitinä ollessa meillä kyllä kului se paketti per viikko. päiväkotiin kannettiin paketti per kuukausi (osa-aikasen olivat lapset)

[QUOTE="mkh";22321632]ohhoh. jos lapsi on hoidossa keskimäärin 8 tuntia, vaippoja hoitopäivän aikana menee about 3-4. hoitopäiviä viikossa 5, joten vaippojen normaali kuluminen viikossa 20 vaippaa, ei yksi paketillinen. tai riippuu siis vamaan paketista, mutta olettaisin hoitoon ostetun sellaisia isoja paketteja, joissa taitaa sellanen 40-50 vaippaa olla.

kotiäitinä ollessa meillä kyllä kului se paketti per viikko. päiväkotiin kannettiin paketti per kuukausi (osa-aikasen olivat lapset)[/QUOTE]

No puhuinkin kotihoidossa olleesta lapsesta. Ja kyllähän se paketin koosta tottakai riippuu. Mutta jos tällä 10kk vauvalla oli se 20 vaipan paketti siellä hoidossa, en epäilis hoitajaa mistään.

[QUOTE="mkh";22321514]vahvistaa entisestään mun mielipidettä siitä, että pph:lle en lapsiani ikinä halua laittaa.

ellei kyseessä olis tosi tuttu hoitaja. pk:ssa sentään on usempia aikuisia ns "vahtimassa myös toisiaan"[/QUOTE]

Mut hei ei kaikki ppht todellakaan ole tälläisiä. Joten älkää yleistäkö. Itse tiedän niin mahtavia hoitajia joille veisin lapseni ilman mitään epäilyitä.
Ja toinen seikka tässä tää taas huomataan kuinka pphita arvostetaan. Jotka tekevät kuitenkin mahtavaa työtä.
Nih...

Minä myös muistan kuinka neljän vanhana vahdin 2v veljäni ja pph:n 3v lasta ulkona. Ruokana oli aina joko kaurapuuroa tai kylmää lenkkimakkaraa. Pph:n oma lapsi sai lämpimät ruuat. Minä ja veli "nukuttiin päikkärit" eteisen lattialla kun pph ja lapsi nukkui päikkärit makkarissa. Hoitopaikka vaihtui kun äiti tulikin aikaisemmin hakemaan ja huomasi meidät keskenään pihalla. Asiasta tehtiin myös ilmoitus eteenpäin.

Mut hei ei kaikki ppht todellakaan ole tälläisiä. Joten älkää yleistäkö. Itse tiedän niin mahtavia hoitajia joille veisin lapseni ilman mitään epäilyitä.
Ja toinen seikka tässä tää taas huomataan kuinka pphita arvostetaan. Jotka tekevät kuitenkin mahtavaa työtä.
Nih...

On toki hyviäkin. Mun omakin lapseni on tällä hetkellä pph:lla, samoin mun kummipoika (ollut jo parilla). Heistäkin molemmat on niitä hyviä. :)

Meillä on aina kestänyt vaipat lapsella noin viikon verran, usein vähemmänkin. :) Kuulostaa täysin normaalilta.

minusta vaippoja kului hirveän paljon. Kun aamulla tottakai vaihdoin lapselle puhtaan vaipan.
ja vein hoitoon noin kello kahdeksaksi, ja hain lapsen sitten 7 -8 tunnin kuluttua. Itse olisin tuossa välissä vaihtanut vaipan kerran tai kaksi riippuen tuleeko kakat, pidin kyllä yhtä vaippaa monta tuntia. vauva-ajoista on tosi kauan, mutta muistelen, että mietin, että itselläni vaippoja ei kuluisi puoliakaan siitä mitä pph:lla.

vein isoja tavallisia vaippapaketteja, joissa oli aivan varmasti monta kertaa enemmän kuin 20 vaippaa. eihän 20 vaippaa ole paljon mitään. sori, mun lasten vauva-ajoista on aikaa, en enää muista paljonko niissä oli mutta niitä isoja paketteja. suunnilleen prisman muovikassin kokoisia... tai lähes.

Siitä on nyt noin 33 vuotta kun ite olin pikkusiskoni kanssa pph:lla hoidossa. Sen verta on toi vuosi vielä muistissa, että itte en omia muksujani vie IKINÄ pph:lle hoitoon. E-N I-K-I-N-Ä!!! Ainoastaan hoitajalle, jonka 100 varmasti tunnen.