Lapsella nälkä koko ajan.. :/ teenkö väärin`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
No esimerkiksi tänään aamulla söi ison lautasern kaurapuuroa ja viiliksen. No siitä on tunti aikaa ja nyt taas kauhea nälkä. En antanut, onko se väärin?
Kun sit jos annan lisää ruokaa, jää se kuitenkin lautaselle. Meillä on lounas tunnin päästä kuitenkin. Ja lounaan jälkeen on taas hetken päästä nälkä.
Lapsi söis koko aika, jos mä en raakasti vaan kiellä syömästä muuten ku mun määrääminä ruoka aikoina..
Nyt mua harmittaa kun en anna ruokaa sille.. :( Eikä tyttö ainakaan nälkiintynyt ole. Ikää 3.5 ja painoa 16kg.

Onko muilla lapsia jotka söis koko aika??

No jos itse vetäisin rasvatonta puuroa ja viiliksen niin en varmaan ehtisi pöydästä nousta kun tekisi mieli vielä jotain. Rasvaa ja proteiinia kasvaville lapsille, ei ne pelkällä hiilarimössöllä elä.

meil pojalla oli oikeesti tollanen aikakausi et sil oli oikeesti nälkä. ruoaka-ajat oli tarkat, mut pientä naposteltavaa sai siin välis esim. lkasvispalan, maitolasin tms. mikä vie sen suurimman nälän tunteen pois. nyt on rauhoittunu..

mä esim. syön itse vähintään 2 tunnin välein jotain, kun en jaksa kerralla paljoa syödä.

Meillä on samanlainen! Painokäyrä menee just himpun yli nollakäyrän, mutta mennyt siinä tasaisesti vauvasta lähtien. Eli ei ole syömällä lihonnut. Vauhdikas ja touhuava lapsi, energiaa kuluu. Olen säännöstellyt syömistä hampaiden takia. Välipalana saatan antaa porkkanaa tai riisikakkua.

Anna joku pieni kurkkupala tms., muuta ei kannata antaa, jos kohta kuitenkin taas syötte. Voi olla, että tuo syöminen on vain tapa, tai siis välipalojen kerjääminen, etenkin jos yleensä saa jotain hyvää, kun pyytää. Meillä ainakin aina mummolassa lapset yrittää "hyväksi käyttää" mummia, ja ovat heti ruuan jälkeen pyytämässä "välipalaa", eli oikeasti jotain makeaa/hyvää.

[QUOTE="vieras";22338276]tuleva pullukka. Hänellä on kylläisyyden kanssa selviä ongelmia jotka ovat paha juttu.[/QUOTE]

Mistäpä sitä vieras tietää, tulee tupaan ja kusee uuniin?

Minä en ole pullukka ja syön oikeastaan kokoajan... jotenkin vain ruoka menee... hukkaan.

[QUOTE="neiti";22338287]Missä proteiinit?? Missä kasvikset?? Molempia lisää ja äkkiä aamupalalle. Ei pelkkä puuro ja viilis pidä nälkää![/QUOTE]

Ei puuro ole ruokaa... ainakaan minun mielestäni. Mutta ei ole leipä ja lehmänmaitokaan. Silti niitä voi "mausteina" käyttää.

Jos vaikka annan palan kurkkua sitten kun musta pitäis pystyä olemaan tolla ruoalla 2h kun kuitenkin sit on tukeva lämmin ruoka. Mut tuntuu että senkin jälkeen on taas just kohta nälkä... Täytyy koittaa seurata sitä jos menee hullummaks ni täytyy varmaan alkaa epäilemään jotain sairautta.?

Mun lapsi tekee samoin. Mutta lapsi valittelee nälkää, kun on "tylsistynyt".
Siksi aamupala-ulkoilu-lounas-leikit+pväunet-välipala-ulkoilu-päivällinen rytmi toimii meillä. Mutta sekin on lapsen luonteesta ja perheen tottumuksista kiinni. Meillä se syöminen painottuu aamu-päivään, illalla menee kevyemmin. Eli lapsi syö enimmät määrät vuorokaudessa juurikin ennen päiväunia. Ja ikää on 2v.

Jos ollaan sisällä, välipalana on useinkin ennen lounasta omenaa, jäisiä marjoja napostelee tai porkkanaa, kurkkua, sellaista, joka ei vie ruokahalua kokonaan kerta lounas on tuloillaan.

Jos ymmärsin oikein, niin teillä on aamupalan ja lounaan välissä kaksi tuntia? Se on aika vähän, mutta jos sitä on enemmän, niin ainakin silloin kannattaisi antaa jokin välipala ennen lounasta. Usein puhutaan iltapäivävälipalasta, mutta unohdetaan, että lapsi tosiaan kuluttaa hurjasti kasvuun ja touhuamiseen ja siksi olisi tärkeää antaa välipala myös aamupäivällä.

Auttaisko, jos aamiaisella antaisi jotakin proteiinipitoistakin?

Meillä on ongelmana, ettei lapsi meinaa millään syödä, vaan joka kerta siitä "tapellaan". Poika on 4 vee ja 17 kg, noin 105 cm.

Jos ymmärsin oikein, niin teillä on aamupalan ja lounaan välissä kaksi tuntia? Se on aika vähän, mutta jos sitä on enemmän, niin ainakin silloin kannattaisi antaa jokin välipala ennen lounasta. Usein puhutaan iltapäivävälipalasta, mutta unohdetaan, että lapsi tosiaan kuluttaa hurjasti kasvuun ja touhuamiseen ja siksi olisi tärkeää antaa välipala myös aamupäivällä.

Auttaisko, jos aamiaisella antaisi jotakin proteiinipitoistakin?

Meillä on ongelmana, ettei lapsi meinaa millään syödä, vaan joka kerta siitä "tapellaan". Poika on 4 vee ja 17 kg, noin 105 cm.

Täytyy kokeillä jotain muuta sitten aamiaiseksi.

No minä olen kanssa aika tyly ruoka-aikojen noudattaja. Eli meillä eivät lapset saa välipaloja, viisi kertaa päivässä syödään. Kyllä minusta sillä pärjää. Olen jopa sitä mieltä,että pieni näläntunne sillontällöin on ihan hyvä kokemus lapsellekin. Ja tämä siis koskee vain taaperoita ja isompia, vauvat on kyllä ruokittu täysin lapsentahtisesti.

[QUOTE="vieras";22338276]tuleva pullukka. Hänellä on kylläisyyden kanssa selviä ongelmia jotka ovat paha juttu.[/QUOTE]

Tai sitten on kuten mun että esim tylsyys ilmenee ruoan vinkumisena. Paino-ongelmia tolla ei oo mut täytyy kattoo mitä sillesyöttää ja pitää kiinni ruokailuajoista.

[QUOTE="neiti";22338287]Missä proteiinit?? Missä kasvikset?? Molempia lisää ja äkkiä aamupalalle. Ei pelkkä puuro ja viilis pidä nälkää![/QUOTE]

Komppaan!

Yhteistyössä