Jos ei siivoojia ois, me hukuttais paskaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kaikkien pitäisi kouluttautua pitkälle, hankkiutua kovapalkkaiseen työhön ja ostaa oma talo ennen kuin saa edes aloittaa lastenteon suunnittelun, tai elämäänsä ylipäätään muutoinkaan.

Köyhät kyykkyyn!

Mutta mitäs sitten jos ei niitä siivoojia ois...eikä kaupan kassatätejäkään?

Mehän hukuttais paskaan ja kuoltais nälkään. Ei mulla ainakaan ole pihalla pottupeltoa josta mä saisin sapuskaa...kyllä mun pitää mennä kaupasta sitä hakemaan.

Eikö ihmiset koskaan ajattele että ihan oikeasti, niitä matalampipalkkaisten alojenkin ihmisiä TARVITAAN. Ei kaikki voi kouluttautua kirurgiksi, tai asianajajaksi.
Kuka hoitaa kirukrgin lapset, jos ei päivähoitohenkilökuntaa ole?

eikös sitä sanotakin jotenkin, että jos siivooja on parikin päivää pois hommistaan, sen huomaa jokainen.
mutta jos pomo on pois pari päivää,sen huomaa... niin monikos ?! :D

kassaneidistà en tiedà (tilaahan joku ostoksensa suoraan kotiin toimitettuna ) .
siivojia tarvitaan ainakin toistaiseksi, koska robottiteknologia ei ole vioelà tarpeeksi kehiytynyt tai on liian kallista tai jotakin.
kaikkia arvostan tavallaan, mutta saanko puhua ihan suoraan... en toivoisi ettà tyttòni sanoisi haluavansa siivoojaksi. pitààkò perustella?

[QUOTE="Mamma italiana";22358993]kassaneidistà en tiedà (tilaahan joku ostoksensa suoraan kotiin toimitettuna ) .
siivojia tarvitaan ainakin toistaiseksi, koska robottiteknologia ei ole vioelà tarpeeksi kehiytynyt tai on liian kallista tai jotakin.
kaikkia arvostan tavallaan, mutta saanko puhua ihan suoraan... en toivoisi ettà tyttòni sanoisi haluavansa siivoojaksi. pitààkò perustella?[/QUOTE]

Joku työntekijjä ne ostokset kuitenkin hankkii, pakkaa ja toimittaa :)

Ei tarvitse perustella. Kyllä mäkin ennemmin toivoisin lapsetani kirurgia, kuin siivoojaa koska tokihan se elämä hyvätuloisena on tietyiltä osin mukavampaa.
Mä olen itse ollut tekemässä yhden kotisiivouksen ja viikon ajan siivosin toimistoa...ja tykkäsin kyllä ihan älyttömästi, kun heti näki työnsä tuloksen. Jos fysiikka kestäisi, voisin hyvinkin lähteä vaikka siivoamaan niitä toimistoja :)

chef, màkin olen kokeillut siivoamista ennen opiskeluvuosiani. se on ihan rehellistà ja tarpeellista tyòtà.
lapsistamme vielà, tottakai on tàrkeà ettà lapsi itse on onnellinen ja siihen vaikuttaa myòs tyònkuva. itse saa valita. kysymys ei ole ammatinvalinnassa pelkàstààn rahasta (vaikka yksi tàrkeà juttu onkin) vaan myòs henkisistà jutuista. jossain ammateissa saa/pitàà ajatella enemmàn kuin toisissa.

ai niin yksi juttu vielà. miksi kirurgia arvostetaan enmmàn (yleisesti) kuin siivoojaa? minusta koska:
- kirurgi voisi tehdà siivoojan tyòtà, mutta siivooja ei kirurgin tyòtà
- kirurgi voi pelastaa ihmishengen

[QUOTE="Mamma italiana";22359178]chef, màkin olen kokeillut siivoamista ennen opiskeluvuosiani. se on ihan rehellistà ja tarpeellista tyòtà.
lapsistamme vielà, tottakai on tàrkeà ettà lapsi itse on onnellinen ja siihen vaikuttaa myòs tyònkuva. itse saa valita. kysymys ei ole ammatinvalinnassa pelkàstààn rahasta (vaikka yksi tàrkeà juttu onkin) vaan myòs henkisistà jutuista. jossain ammateissa saa/pitàà ajatella enemmàn kuin toisissa.[/QUOTE]

Toki, toki. Tuota henkistä puolta pohdinkin. Mun oma pää kestää ennemmin ihmisten kotien siivoamisen jossa voin pahimmassa tapauksessa pudottaa arvokkaan vaasin, kuin että leikkaan jonkun aivoja ja veitsi vähän lipsahtaa :O

[QUOTE="Mamma italiana";22359193]ai niin yksi juttu vielà. miksi kirurgia arvostetaan enmmàn (yleisesti) kuin siivoojaa? minusta koska:
- kirurgi voisi tehdà siivoojan tyòtà, mutta siivooja ei kirurgin tyòtà
- kirurgi voi pelastaa ihmishengen[/QUOTE]

ilman koulutusta on vaikea tietää mitä tekee, kummassakin ammatissa. paitsi jos siivoamisen katsotaan olevan vain rätin heilutusta mäntysuovan kanssa ( mutta ymmärrän joo mitä ajoit takaa )
ihmishengen taas voi pelastaa kuka tahansa.niitä tilanteita kun on erilaisia . :)

En mäkään usko, että ihmiset ajattelevat, ettei matalapalkkatyöläisiä tarvittaisi. Arvostus on eri asia, ts. arvostaa toki sitä, että työ tulee tehdyksi, mutta ei tämän valinnan tehnyttä ihmistä. Enpä myöskään usko, että monikaan siivojaa tekee sitä työtä marttyyrinä uhrautuen kaikkien muiden hyväksi, vaikka rahkeet riittäisi vaikka sitten siihen kirurgin ammattiin...

mä olen siivoajana, häpeän ammattiani, en todellakaan huutele tuolla kadulla, että olen siivoaja, ja miksikö häpeän? siksi koska meitä ei arvosteta åpaskan vertaa.
tein tämän alavalinnan ihan vain siksi, että muuta ei tällähetkellä ole tarjolla, oman alan hommaa ei ole tarjolla kuin osa-aikaisena, josta maksetaan vähemmän kuni siivoajana kokopäiväisenä. toisaalta mulla on aikaa lapsille paljon, työsressiäkään ei ole yhtään, mies tienaa hyvin ja rahasta ei meillä pulaa ole, en hae työstä sisältöä elämääni, siihen mulla on aivan muut asiat.

ilman koulutusta on vaikea tietää mitä tekee, kummassakin ammatissa. paitsi jos siivoamisen katsotaan olevan vain rätin heilutusta mäntysuovan kanssa ( mutta ymmärrän joo mitä ajoit takaa )
ihmishengen taas voi pelastaa kuka tahansa.niitä tilanteita kun on erilaisia . :)

tuntemillani siivoojilla ei ole muuten siivoojan koulutusta. mikà se koulutus siivoojilla muuten on? totta siivoomistakin on erilaista.
jokainen voi pelastaa toisen hengen, joskus ehkà. kirurgi tekee sità ammatikseen ja usein siis.

ps. en ole kirurgi

"en hae työstä sisältöä elämääni, siihen mulla on aivan muut asiat"

Tässä tulikin tämä olennainen ero. Itse en kestäisi työtä, joka ei toisi sisältöä elämään ja tarjoaisi myös älyllisiä haasteita. Mutta onneksi kaikki eivät sitä tarvitse.

"en hae työstä sisältöä elämääni, siihen mulla on aivan muut asiat"

Tässä tulikin tämä olennainen ero. Itse en kestäisi työtä, joka ei toisi sisältöä elämään ja tarjoaisi myös älyllisiä haasteita. Mutta onneksi kaikki eivät sitä tarvitse.

toiset hakee työstä sen älyllisen haasteen, toiset jostain muusta.
sama koskee siihen elämänsisältöön, toiselle se työ on todella suuri osa elämänsisältöä, toisille sitten ne aivan muut seikat.

mä olen siivoajana, häpeän ammattiani, en todellakaan huutele tuolla kadulla, että olen siivoaja, ja miksikö häpeän? siksi koska meitä ei arvosteta åpaskan vertaa.
tein tämän alavalinnan ihan vain siksi, että muuta ei tällähetkellä ole tarjolla, oman alan hommaa ei ole tarjolla kuin osa-aikaisena, josta maksetaan vähemmän kuni siivoajana kokopäiväisenä. toisaalta mulla on aikaa lapsille paljon, työsressiäkään ei ole yhtään, mies tienaa hyvin ja rahasta ei meillä pulaa ole, en hae työstä sisältöä elämääni, siihen mulla on aivan muut asiat.

siis teità ei arvosteta,vaiko itse et arvosta ammattia?itse sanot ettà teit alavalinnan vain siksi ettà omalla alalla ei ollut mahiksia. miten toivoisit arvostuksen nàkyvàn? missà muodoissa?

[QUOTE="Mamma italiana";22359326]siis teità ei arvosteta,vaiko itse et arvosta ammattia?itse sanot ettà teit alavalinnan vain siksi ettà omalla alalla ei ollut mahiksia. miten toivoisit arvostuksen nàkyvàn? missà muodoissa?[/QUOTE]

molempia, en itsekkään arvosta itseäni, häperän sitä mitä teen. ihmiset helposti olettavat, että on tyhmä jos ei ole elämässään pidemmälle päässyt, ei omaa kunnianhimoa tms.
Joskus vaan on oltava alempana, että pääsee ylemmäskin, vaihtoehtona mulla olisi työttömyyskortisto, sitä taas en missään nimessä tahdo.
Ehkä mä vielä joskus olen sellaisessa työssä, jota arvostan itse ja jota muutkin arvostaa.

ja asenne siivoajia kohtaan näkyy esimerkiksi siinä, että monikaan ei lapsestaan siivoajaa tahtoisi, ihmetteln kyllä, että mikä siinä sitten olisi niin hirveää? jos lapsenne sitten joskus siivoajaksi päätyykin?

[QUOTE="vieras";22359383]Siivoojan koulutus on laitoshuoltaja.Minä olen sellainen ja ylpeä siitä :) Pidän työstäni kovasti,siksi en ole opiskellut toista ammattia.[/QUOTE]

mä kans laikkarina, ilman koulutusta tosin.

mopinheiluttajalle: jos lapsestani tulee siivooja, ei se niin hirveààkààn ole. mutta sen verran tahdon sanoa sinulle ettà se arvostus làhtee usein juuri itsestààn (voi kuulostaa paskanjauhamiselle) , minà en oleta ettà siivooja on tyhmà, elàmà on sen verran vàhàn suoraviivaista ettei toisten valintoja voi tietàà. ja josksu elàmà sanelee ne sàànnòt ihan itsestààn.

[QUOTE="vieras";22359383]Siivoojan koulutus on laitoshuoltaja.Minä olen sellainen ja ylpeä siitä :) Pidän työstäni kovasti,siksi en ole opiskellut toista ammattia.[/QUOTE]

kiva kuulla :)

Yhteistyössä