S
sama vieras
Vieras
:hug: Toivon vilpittömästi että alkaa helpottaa. Sulla on lupa uupua ja olla surullinen.
Kiitos...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
:hug: Toivon vilpittömästi että alkaa helpottaa. Sulla on lupa uupua ja olla surullinen.
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;22372259:Itkuisuus vaan monasti on merkki siitä masennuksesta, tai vähintäänkin uupumuksesta.
Entä jos vaan alat pakottaa itseäsi joka päivä pienelle ulkoilulenkille, syöt jotakin pientä ja helppoa kun olet päivällä kotona, teet vain vaikka kaksi asiaa päivän aikana (siis kotihommia) pikkuhiljaa alkaa löytyä voimia ja energiaa touhuta enemmän ja oma mielialakin alkaa olemaan ihan toista luokkaa.
Itselläni on jääkaapin ovessa sarkakalenteri, jonka olen itselleni tehnyt. Siihen olen laittanut kotihommat aloittaen ihan aamusta, sänkyjen petauksista aamupalan laittoon, tuntuu ehkä hölmöltä, mutta sinä vaiheessa kun alkaa homma hajoamaan käsiin, noudatan juurikin tuota listaa ja kas taas on hamma hallussa, eikä olla uupumuksesta lopussa ja hommat kaatuvat niskaan.
Lisäksi olen huomannut, että tällä konstilla mulla on paljon enemmän sitä "ylimääräistä" aikaa kuin silloin kun riehun täällä rätit ja imurit kädessä koko päivän ja kämpän joka nurkassa remuan niiden kanssa.
Missä on sun ystävät, miksi et avaudu vaikka heille, luulen että ymmärtävät sua toisin kuin luuletkaan.
Myös mulle voit laittaa yv:tä ihan koska vaan, lupaan että vastaan :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;22372420:No sitten keksit jotain mukavaa odoteltavaa, hitsi varaat vaikka jonkun miniristeilyn, tai ihan vaan teet pöytävarauksen johonkin kivaan ruokapaikkaan.
Kuule hei, kyllä munkin ystävä soittaa välillä mulle ja kun vastaan puhelimmeen niin ystävä aloittaa näin; nyt on ihan pakko avautua, sorry. Ja minähän kuuntelen ja parannetaan sitten sitä omaa oloaan puolin ja toisin, eikä haittaa minua pätkääkään. Samoin välillä its laitan esim tekstarin jos tuntuu, että nyt en kehtaa soittaa. Joko sieltä tulee vastaus tekstarilla, tai sitten mun puhelin pärähtää soimaan.
Myös minä olen päivisin kotona, mutta ei se vaikuta tuohon ystäville soittamiseen, kun edes kerran saa asian ihan ääneen jollekin kertoa, niin heti helpottaa oloa, näin se vaan meneee. Minä puhun vlillä yksinäni täällä jonkin sortin monologia ja jo se helpottaa kun saa höyryt pihalle ja manattua täällä kun kukaan ei kuule.
Kiitos nöppäri.
Kyllähän ne ystävät varmaan ymmärtää, mutta en vain halua heitä rasittaa omilla murheillani. Ovat sitäpaitsi töissä ja illat on heillä sitten minun mielestäni lupa ja oikeus olla oman perheen kanssa ja hoitaa omia asioitaan ja kotitöitään, ilman että minä menen itkemään asioitani heille.
Tällä hetkellä kyllä tuntuu että kaikki hajoaa käsiin, niin kuin kuvasit, mutta hajotkoon. Kyllä mä taas tästä nousen, vaikka nyt pahalta tuntuukin. Kun olisi jotakin mukavaa odotettavaa, niin asiat lähtivät varmasti rullaamaan ihan eri tavalla, mutta nyt ei ole mitään tuollaistakaan luvassa. Joulun aika pelottaa, toivonkin että ennen sitä pääsisin taas tästä suosta ylös. Nyt varmaan pakko lähteä tekemään jotakin, vaikka ei tosiaankaan olisi voimia.
sulle. Törmäsin täysin randomisti tähän keskusteluun ja oli pakko laittaa viestiä. Kuten tässä muut sanoivat muista että sitä varten on ystävät että niille voi soittaa. Aika usein he kyllä soittavat mulle eikä mua yhtään haittaa kuunnella heitä kun heillä on vaikeata. Tiedän että kun itselläni on vaikeata hekin kuuntelevat mua. Onhan miehesikin ystävä, ei kannata peitellä häneltä mitään, ei me olla tyhmiä etteikö ymmärrettäis et jotakin on vialla ja se sitten taas tuntuu tuplasti oudommalta kun asioista ei puhuta. Pahimmassa tapauksessa voidaan ajatella että meissä on joku vika. Puhu rehellisesti miehellesi ja uskon että hän ymmärtää sua paremmin mitä luuletkaan. JA oikeesti kannattaa miettiä sitä liikkumista, itsellänikin on ollut nuorempana todella paha masennus ja kyll se kummasti auttoi kun pääsi ulos kävelylle ihan itekseen. Tiedän että välillä voi olla vaikeata raahautua ulos ... hei mä jumitin kotona vessan lattialla yli puol vuotta enkä päässyt ulko ovesta ulos ku kerran viikossa mutta sitten kun pääsin alkuun niin liikkuminen auttoi kummasti. Lopuksi suosittelen lämpimästi tarkkailla mitä syöt ... me länsimaalaiset oikeesti saadaan ihan liian vähän vitskuja ruuasta. En nyt lähde mainostamaan mitään tuotetta ettei joku taas vetäis herneitä nenään mainostamisesta mutta jos googletat niin helposti löytyy suht paljonkin hyviä tuotteita. Toivon sulle todella paljon voimia ja jaksamista.
huoh...
onkkose väärin jos kukaan ei usko mittä on okeasti tapatunut minnun mielästäni ei olle oiken koskka jos jollaki on tehtty joskkus pahaa niin siitä pitää uskoa minnulle on joskkus tehtty pahaa ja kukaan ei olle uskkonut sittä assijaa se tunntu tossi pahaltta kun ei kukaan uskkonut ja minnula on vain ainanannen muisto sydämessä ja en voi unotaa niitä assijota mittkä milltänni painaa ja mittitytää minnua vällillä suututaa kakki assijat ja suretaa ja vällillä tulle ihan itkku silmään ja saata joskkus sannoa jollekin pahastti vakka en tarkoitaskaan sittä mittä tulli sannottua minnula en olle ytään ystävää ja ei anutakaan kaverija se harmiitaa minua.
onkkose väärin jos kukaan ei usko mittä on okeasti tapatunut minnun mielästäni ei olle oiken koskka jos jollaki on tehtty joskkus pahaa niin siitä pitää uskoa minnulle on joskkus tehtty pahaa ja kukaan ei olle uskkonut sittä assijaa se tunntu tossi pahaltta kun ei kukaan uskkonut ja minnula on vain ainanannen muisto sydämessä ja en voi unotaa niitä assijota mittkä milltänni painaa ja mittitytää minnua vällillä suututaa kakki assijat ja suretaa ja vällillä tulle ihan itkku silmään ja saata joskkus sannoa jollekin pahastti vakka en tarkoitaskaan sittä mittä tulli sannottua minnula en olle ytään ystävää ja ei anutakaan kaverija se harmiitaa minua.