Mitä minä nyt teen?? KAIKKI on pilalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jatuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jatuli";22464227]Herranjumala!
Mies sitten otti ja päätti ettei jaksa näin monen lapsen kanssa enää.
Lähti, kuulemma pää leviää jos jää enää hetkeksikään. Sanoi lähtiessään että anna lastenvalvojalle hänen numero, kommunikoidaan sitä kautta :(

Sinne meni joulu, sinne meni haaveet kodista. Sinne meni kaikki!!!
Arvatkaa vaan miten "helppoa" oli laittaa isoimmat kouluun aamulla, ja miten "helppoa" on koittaa esittää urheaa näille pienille.

Mitä h***ttiä minä TEEN!!! Mistä lapsille joulu?[/QUOTE]

Ehkä hyvä että lähti jos ei pää kestä! Se että lähti näin joulun alla, ei tietenkään ole
kivaa! jospa hän tarvitsee vain muutaman päivän levätä..
Anna tilanteen rauhoittua, sen jälkeen pyydät häntä keskustelemaan tilanteesta.
Itse olen tuon saman kokenut, eli eronnut juurikin joulun alla ja se ei ollut silloin
mukavaa! Mutta, joskus se tuo ero voi olla helpotuskin, ja ajan kanssa kaikki järjestyy, tsemppiä!

[QUOTE="mä";22464531]Heti yhteys sosiaalitoimistoon ja varaat oikean ajan sosiaalityöntekijälle. Hän osaa auttaa taloudellisissa asioissa (perustoimeentulotuki sekä harkinnanvarainen, mieti valmiiksi mitä kaikkea tarvitsette välttämättä) ja jos hän ei itse ehdota, niin pyydä saada MLL:n lahjakortti. Myös seurakunnalta kannattaa kysyä jouluavustuksia ja pelastusarmeijalta.

Tälle palstallekin ilmestyy piakkoin ketju, jossa jaetaan vähävaraisille paketteja, ilmoittaudut ehdottomasti siihen mukaan.[/QUOTE]

Heti käsi toisten lompakolle, eikö tästä rosvoomisesta tule koskaan loppua!

[QUOTE="vieras";22464719]kai tuo mies voi sen verran osallistua jouluun,että antaa rahaa...jotta saat kaiken hommattua.[/QUOTE]Totta. Ei kai ukolla ole oikeutta kaikkea viedä mennessään! Täällä heti tosiaan aletaan neuvoa MLL:n lahjakortista lähtien kaikki,MITEN ON ISÄN vastuu lapsistaan? Vai onko niin, "kun ei jaksa niin montaa lasta", ei niille tartte rahaakaan (lahjoja) antaa!? Oijoi.

Mä en oikein ymmärrä, että jos mies lähtee ja jättää viiden lapsen kanss ayksin, on ensimmäinen ajatus miten järjestää lapsille joulu. Luulis että ois muutakin ajateltavaa.

Minäkin suosittelen odottamaan pari päivää ja sitten soittamaan miehelle ja puhumaan asioista.

no kyllä minullakin joskus on käynyt mielessä että jos erois, pääsisi paljon helpommalla,koska nkyisellään lapset vie kaiken ajan ja energian(ei ole tukiverkkoja) mutta sitte jäis vaan 1lapsi huollettavaksi ja vois joskus nauttii elämästä

[QUOTE="mä";22464801]Olkoon sitten vaikka minun verorahoja nuo, jos sua niin kaivelee oman maan lapsiperheiden auttaminen.[/QUOTE]

Samaa mietin! Kyllä paljoooooon turhempia asioitakin verorahoista kustannetaan (torkkupeitot esim). Ja joulupuu-keräys on ihan vapaaehtoinen, joten ei kitupiikkien tarvi siitä huolehtia.

Siis millaisia miehiä täällä oikein on? Kyllä ap teillä on jotain muutakin kytenyt pinnan alla tai sitten miehesi on vätys joka ei jaksa yhtään kovempaa ajanjaksoa. Miten joku voi kävellä pois 5 lapsenta luota noin vain? Ei mee mulla jakeluun.

no kyllä minullakin joskus on käynyt mielessä että jos erois, pääsisi paljon helpommalla,koska nkyisellään lapset vie kaiken ajan ja energian(ei ole tukiverkkoja) mutta sitte jäis vaan 1lapsi huollettavaksi ja vois joskus nauttii elämästä
Siis mikä lasten vihaaja sinäkin maize olet? Minä ainakin olen lapseni tehnyt itselleni ja miehelleni, enkä millekkään "tukiverkolle". Miten niin " vois nauttii elämästä" jos on vain 1 lapsi?Meinaatko että se yksi lapsi on sitte helpompi viskata "tukiverkolle" hoitoon ja lähtee yksin "nauttimaan elämästä"? Minä nautin elämästä KAIKKIEN lasteni ja mieheni kanssa.

Totta. Ei kai ukolla ole oikeutta kaikkea viedä mennessään! Täällä heti tosiaan aletaan neuvoa MLL:n lahjakortista lähtien kaikki,MITEN ON ISÄN vastuu lapsistaan? Vai onko niin, "kun ei jaksa niin montaa lasta", ei niille tartte rahaakaan (lahjoja) antaa!? Oijoi.

Mä en ainakaan laskisi toisen ihmisen varaan koko joulua. Kerrotko millä tavoin voit pakottaa isän ostamaan lahjat lapsille? Tai miten voit olla 100% varma, että isä ne lahjat ostaa, vaikka lupaisikin?

:(:hug: koita jaksaa, olis tuollainen omalle kohdallekkin ihan kamalaa ja en voi edes kuvitella kuinka tollanen sattuu :/ Mitään muuta en sano kun että muutaman päivän päästä koitat soittaa ja kysellä mikä sai tähän päätökseen tulemaan ja voisiko siihen kuitenkin olla joku ratkaisu, jolla voisitte yhdessä päästä eteenpäin.

Mistä noita kypsymättämiä mulkkuja sikiää :( Ei oo mies eikä mikään tommoinen! Jos ei nyt anellen tule takaisin perheensä luo, niin mädätköön helvetissä ja ikuisesti yksin.

Kiitos neuvoista, olen nyt soitellut diakonityöntekijälle ja sosiaalitoimistoon. Vastaukset ovat olleet aika masentavia, mutta ehkäpä tästä vielä jotenkin selviää.
Olen myös miettinyt miten isommille lapsille asian kerron, pienemmille jo selitin sen minkä osasin.

Miehestä ei ole kuulunut mitään. En ymmärrä tätä vieläkään, mutta ajatus vahvistuu vain koko ajan, että minä jatkan joulun järjestämistä mahdollisimman "normaalisti", kai se olisi lapsia kohtaa vain reilua, etten anna tämän muuttaa tiettyjä perinteitä, joihin ovat tottuneet.

Ajatus siitä, että tänä jouluna emme miehen kanssa valvo yö myöhään viimeistellessämme lasten lahjoja ja paistaessamme kinkkua tuo suuren surun, mutta työnnän sen pois.
Se ei ole oikein lapsia kohtaan.
Luoja minua auttakoon, ei tässä muuta enää osaa sanoa :(

Kerro isommille asia niinkuin se on lyhyesti. Ja vastaat lasten kysymyksiin, jos he jotain lisää haluavat tietää. Voi olla, että hekin kaipaavat pienen miettimishetken, ennen kuin haluavat tietää lisää.

Mutta onhan tässä muutakin edessä kun joulu. Eihän elämä jouluun lopu sulta eikä lapsilta.. Et missään viestissäsi sano et ikävä miestä tai et nyt joudut kokemaan eron ja lapset ilman isää.. vaan tuo joulu vaan.. Pitäähän ne tapaamiset jne miettiä. Jos olisin sä, ni soittaisin sille miehelle.. huh hui

Oon ollu samankaltaisessa tilanteessa. Ja vielä raskaana n. kuukausi ennen laskettua aikaa. Mies myös sammutti kännykän, ja oli kuin maa olis nielly. Ei mitään yhteyttä. Eikä yhteyttä oo saatu tänä päivänäkään, lapsi jo muutaman vuoden. Oon toki kaivanu jätkän esiin, ja vaatinu vastauksia, mutta jotkut on välinpitämättömiä, eivätkä välitä lapsistaankaan. Haluavat jotain muuta (olla vapaana kenties). Mutta kun on lapsia tehty, niin ne pitäis olla etusijalla.

Tuskin mahdollistakaan mutta älä nyt ainakaan ala lapsillesi näyttelemään ylipirteätä "kyllä siitä selvitään", tunteillekin pitää jättää tilaa, ettei myöhemmin kostaudu

Mietin nyt vaan tuota joulupuolta, ymmärrän kyllä että se mietityttää tässä(kin) tilanteessa. Ap, saatko lainattua rahaa mistään? Tai jos käyt vaikka sossussa, ehkä sieltä jotain tippuisi? Hanki pikkupaketteja useampi, niin tuntuu että lahjoja olisi enemmän. Mun mielestä voisit myös vedota lasten isovanhempiin/kummeihin/sukulaisiin että kun tällainen tilanne nyt tuli, niin voisivatko huomioida lapsianne tavallista enemmän. Ja jos saat jonkinlaisen keskusteluyhteyden lasten isään ennen joulua, niin hänkin voisi kyllä lapsilleen paketit tuoda.

Alkuperäinen kirjoittaja mistäpäin susirajaa olet?;22466065:
mitä se tarkoittaa? :D Ilomantsista? Olen pohjois-karjalasta, jos jelppiä tarvitset...

Melkein Kesälahtea tämä paikka on.
Anteeksi mutta en tosiaan halua julkisesti selvää paikkaa kertoa. Tuntuu että täällä on lynkkaustiimi liikkeellä jo muutenkin.
Ihmettelen kovin, miten julma ihminen pystyy julkisesti morkkaamaan toisen ihmisen hätää ja ahdinkoa.

Kenen nimissä on talo? Auto? Entä irtaimisto? Entä huoltajuus? Irtaimisto, miehesi ei kuvausken mukaan ottanut tavaroitansa mukaan joten myyt ne ja ostat sillä rahalla lapsille lahjoja.

Vuokra asunto, onneksi!! Ei lähde katto päämme päältä. Auto on miehen.
Kyllä kai tuon luulisi vaattensa tulevan hakemaan. Irtaimisto nyt on ihan perus tarvikkeita. Ainoa mitä emme tarvitse, on auton vanha akku. Siitä ei varmaan rahaa saa?? Tai käytetystä partakoneesta?

Yhteistyössä