Nyt meni lopullisesti hermot lapsen tarhaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oi hyvä isä sentään!! Sä viet sun lastas tasan silloin kun sulle sopii ja ihmettelet et ne ei mene sun pillin mukaan. Jos olisit lapses vieny 9:ltä niin kuin olit ilmoittanut niin lapses olis ehtiny mukaan.

Sovi tarhan kanssa tietyt päivät jolloin viet ja PIDÄ NIISTÄ KIINNI.

Ei meidänkään tarhantädit osaa kertoa kenen kans laps on päivän aikana leikkiny. Ne kun vaihtelee päivittäin ja saattaa olla useita. Mulle riittää info et päivä on sujunut hyvin ja eikä mitään ongelmia. Meillä reissuista on ilmoitettu reissuvihossa ja jos teillä on sinällä lista menoista niin SKARPPAA ja pidä itse huolta siitä että olet ajan tasalla tarhan menoista.

Tämä oli viimeinen niitti. Ehkä yksin ei olisi niin suuri ongelma mut kun taustalla on noi muut asiat niin todellakin raivostuin! Hoitajat tietää et me tullaan välillä miten sattuu vaikka on sovittu muuta. Niiden olisi pitänyt ilmoittaa mulle retkestä, niin yksinkertaista se on! Jos mä olisin vaikka ollut töihin menossa niin mihin mä olisin sitten lapsen jättänyt kun muu ryhmä oli muualla? Yksin pihalleko? Tai täysin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa? On se nyt kumma jos tuollainen on susta ihan ok. Musta se ei vaan ole.

Jos olisit ollut menossa töihin, olisit varmaan tullut silloin kun sovittiin. Vai menetkö töihinkin silloin kun siltä tuntuu? Jos väsyttää tai sataa, jäät kotiin?

Nyt on pakko itsekin osallistua tähän.
En käsitä miten melu ja kaaos kertoo huonosta lapsenhoidosta. Melua syntyy kun lapsia on enemmän ja normaali meteli kuuluu lapsi arkeen. Et kerro myöskään minkäkokoinen ryhmä on kyseessä. Ainakin oman kokemuksen myötä isommat lapset pitävät aikamoista meteliä leikkiessään. Hyvä hoito käsittää mielestäni turvallisen ympäristön ja huolenpidon (ruoat, hygienia jne.).

Kaaoskin on ihan itsestään selvää leikkien aikana ja uskoisin heidän keräävän lelut pois kun leikit on ohi ja siirrytään ulos tai syömään.

Meillä poika on vasta aloittelemassa päiväkodissa ja ainakin ko. paikassa pitää hoitopäivät ilmoittaa edellisviikon keskiviikkoon mennessä, jotta pystyvät järkkäämään työvuorolistat ym. tarvittavat välineet jne.

Ymmärrän, että sinua sapettaa ettei sinulle kerrottu retkestä, mutta miten voit olettaa hoitajien muistavan, jos lapsesi on edellisviikolla ollut vain päivän hoidossa. Olisiko heidän pitänyt soittaa sinulle vai mitä? Itse olisin ainakin asioista sen verran kiinnostunut, että tutkailisin kerran viikossa tarhan ilmoitustaulun, jotta en vain missaisi mitään.

ehkä sinun olisi aika ottaa itseäsi niskasta kiinni ja panostaa enemmän tulevaisuuteen. Mitä teet kun saat töitä tai joudut koulutukseen? Jätätkö menemättä kun ulkona on huono ilma?

Tämä oli viimeinen niitti. Ehkä yksin ei olisi niin suuri ongelma mut kun taustalla on noi muut asiat niin todellakin raivostuin! Hoitajat tietää et me tullaan välillä miten sattuu vaikka on sovittu muuta. Niiden olisi pitänyt ilmoittaa mulle retkestä, niin yksinkertaista se on! Jos mä olisin vaikka ollut töihin menossa niin mihin mä olisin sitten lapsen jättänyt kun muu ryhmä oli muualla? Yksin pihalleko? Tai täysin vieraiden lasten ja hoitajien kanssa? On se nyt kumma jos tuollainen on susta ihan ok. Musta se ei vaan ole.

:laugh:
Epätodellinen urpo..ei, provo tämä on, ei KUKAAN ole noin urpo.

kyllä päiväkodiss on ajat joita KAIKIEN tulee noudattaa. Jsokus on ikävä kyllä käynyt meillekin niin että oma lapsi ei ole päässyt mukan, mutta sekin on van elämää. Jso on soovittu johonkin aikaan lapsi tuotavaksi tai haettvaksi niitä noudatetaan. se on kaikkien edun vastaista, eihän koulussakaan voia toimia hden lapsen mielen mukan.sillä ei ole väliä missä retkeilevät, jos on sovittu että retki alkaa klo 9 niiin sinne mennään sihne aikaan. jos joku lapsi myöhästy, hän tekee sitten jotkain muuta. näin se van kouluisssakin on. ei siellä voi esim uimahalliin lähtöä siirtää sen takia että joku haluaa tulle vasta tunin päästä jos tulee lainkaan.

No onhan se nyt kohtuutonta ettei koko päiväkoti voi muuttaa päiväohjelmaansa sen mukaan, väsyttääkö sinua aamulla vai ei! Harmi muutenkin, jos ei koko maailma toimi täsmälleen sinun halusi mukaan.

Sun mielestä hirveä melu ja kaaos ei ole huonoa lastenhoitoa? Tai se et hoitajat ei tiedä yhtään mitä lapsi on päivän aika leikkinyt tai jutellut? Ehkä meillä on sit hieman eri käsitykset hyvästä hoidosta. Mä pidän vaan lapsen puolta. Kuka muu sitä tekisi jos mä en? Ehkä sulle on sitten ihan sama miten sun lasta hoidetaan. Mä kerroin kyllä näistä ongelmista aloituksessa. Eikä se mun mielestä ole kohtuutonta vaatia henkilökohtaista palvelua näinkin poikkeavissa asioissa kuten retket. Enkä mä sanonut et ne ei olisi saanut lähteä vaan sitä et mulle olisi pitänyt ilmoittaa! Ymmärtäkää nyt mitä luette! Meille sopii tällainen rytmitön elämä hyvin. Lapsi saa itsekin aamuisin päättää haluaako tarhaan vai ei joten ei se itsekään koe tätä ongelmaksi. Jos väsyttää niin nukutaan. Jos lapsi haluaa ulkoilla yksin pihalla päivän niin tehdään. Jos lapsi haluaa tarhaan leikkimään kavereiden kanssa niin tehdä. Totta kai mä joskus pakotan sen sinne jos mulla on vaikka jotain sovittuna mutta yleensä yhdessä päätetään. Ja kiitos vaan huolesta mut mun lapsi on ainakin sosiaalinen ja suosittu! Ei sitä syrjitä vaikka ei joka päivä olekaan hoidossa. Ja sille on opettu et puolensa pitää pitää joten ei sitä ulkopuoliseksi jätetä. Mä en nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma. Oletteko kateellisia kun mä uskalla puolustaa lapsen oikeuksia kunnon hoitoon? Ja vaadin kunnon palvelua rahoille? Mä valitan jos katson et hoito ei ole riittävän ammattitaitoista. Jokainen teistä voi tehdä samoin. Turha mulle selittää et ei ole hoitajia tms. Se ei ole mun ongelma. Sinne on hommattava sit lisää hoitajia tai ne siellä olevat on oltava ammattitaitoisempia. Mut mä en ainakaan hyväksy huonoa hoitoa tai palvelua.

Melu ja kaaos johtuu yleensä siitä, että ryhmäkoot ovat isoja suhteessa tilojen kokoon. Syy ei ole hoitajissa. Ryhmiin on pakko ottaa lisää lapsia, että saadaan hyvät prosentit (kunta/kaupunki laskee että päiväkoti tuottaa). Jos ryhmässä on paljon lapsia, joka ovat hoidossa silloin tällöin lisää se paineita ottaa ryhmään lisää lapsia.
Se, ettei lapsesi päivän kulusta tiedetä tai osata sanoa, johtunee myös siitä, että lapsia on paikalla todella paljon. Aikuisilla ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi aikaa.

Eli hoitajien olisi sinun mielestä pitänyt sinulle soittaa jo eilen ja sanoa:
" Varmistamme vaan, että oletteko tulossa huomenna hoitoon kuten viimeksi sovittiin, koska me lähdemme huomenna retkelle klo 9.00. ettei vaan jää retki pieneltä sitten väliin"
Oisit tuostakin varmaan suuttunut, kun hoitajat epäilee sinun kykyä pitää sovitusta kiinni.

Arvaapa huvikseen, onko hoitajilla muutakin puuhaa kun miettiä tuleeko joku sovitusti ja viettää aikaa puhelimella soitella kunkin lapsen perään, kun se ilmoitus velvollisuus on kuitenkin lasten vanhemmilla.
Retkestä on ilmoitettu vanhemmille.
Vai pitääkö hoitajien sanoa joka vanhemmalle aina nähdessään: "MUISTA lukea ilmoitustaulu" aikuisille, oikeasti.... mieti!

EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!! Mistä näitä tulee.....
Ei kai ne odotele siellä paljoa yli sovitun ajan, haloo.... Voisit sinä olla kans vähän täsmällisempi.
Ja kysy toiselta hoitajalta, jossei ensimmäinen tiedä sinun lapsen tekemisistä; siellä on monta lasta!!
Kannattais varmaan pitää se lapsi kotona......

" Varmistamme vaan, että oletteko tulossa huomenna hoitoon kuten viimeksi sovittiin, koska me lähdemme huomenna retkelle klo 9.00. ettei vaan jää retki pieneltä sitten väliin"
Oisit tuostakin varmaan suuttunut, kun hoitajat epäilee sinun kykyä pitää sovitusta kiinni.

Lisäksi pitää tietää, että riittääkö yksi soitto? Eli jos edellisenä päivänä pitää tarkistaa aikaisemmin sovitun asian, niin pitäisikö varmuudeksi vielä samana aamuna soittaa uudestaan ja tarkistaa mikä on ap:n fiilis sillä hetkellä? Ap:han kertoi, että hoitajien pitäisi jo kokemuksesta tietää ettei häneen voi luottaa, joten kyllä vähintään kolme tarkistussoittoa pitäisi tehdä. Pitää osata vaatia kunnon palvelua.

Olkoon provo tai ei alan ymmärtää miksi vanhempainillassa päiväkodin johtaja piti puheen aiheesta "me hoidamme täällä vain lapsi, aikuiset saavat huolehtia itsestään itse". Piti siis puheen aiheesta, että hänelle soitellaan jatkuvasti kun on sattunut joku palautettava lappunen katoamaan tai miksi ei muistutettu että se joululomailmoitus pitää palauttaa sinä tiettynä päivänä ynnä muuta. Päiväkodin seinällä on just siksi kalenteri, että jokainen vanhempi voi lastaan tuodessa tai hakiessa katsoa onko jotain muistettavaa. Se pitäisi kyllä aikuiselle riittää että jostain retkestä tai lomasta tiedotetaan kerran, erikseen ei tarvi ruveta ketään muistetuttelemaan, kuinkorkeintaan juuri siellä kalenterissa.

Että ihan oikein ap:n kaltaiselle luuserille. Helvetti, EI JAKSA aina viedä jne. Työtön ihminen, joka EI JAKSA... Ei ihme, että olet työtön. Tän on pakko olla provo tai ap on oikeasti oksettava ihminen!

Jos et pysty nytkään tietyllä kellonlyömällä viemään lastasi hoitoon niin ei siitä työssä käynnistäkään tule mitään, hanki itsellesi apua pikaisesti ja lapsellesi tukiperhe.

Ei hyvä ihme sentään.
Mietippäs AP vähän mitä kirjoitat:
Sinä et viitsi lukea ilmoitustaulua, siksi et tiennyt tulevasta retkestä.
Sinua nukutti, siksi lapsesi myöhästyi retkeltä. Jos olisit vienyt lapsesi yhdeksäksi tarhaan kuten olit etukäteen hoitajille luvannut, lapsesi olisi päässyt mukaan retkelle.
Minkä ihmeen takia hoitajilla olisi ollut velvollisuus ilmoittaa sinulle erikseen retkestä, kun eivät he ilmoita siitä henkilökohtaisesti muidenkaan lasten vanhemmille? Ilmoitustaulu on siellä sitä varten, että aikuiset ihmiset osaavat ihan itse siitä katsoa tulevat tapahtumat.
Eikä hoitajilla todellakaan olisi aikaa soitella jokasen Liisan ja Matin vanhemille erikseen tulevista tapahtumista. Ja mitä sitten jos tulisi muutoksia, taasko soiteltaisiin kaikki vanhemmat lävitse ja kerrottaisiin, että ensi viikon retki onkin peruttu?
Mieti nyt vähän. Ei ole todellakaan hoitajien tehtävä huolehtia sinua sängystä ylös ajoissa.

Suoraan sanottuna en myöskään ymmärrä tuota ajatustasti, että lapsi saa mennä tarhaan jos haluaa? Eikö lapsella kuulu olla rytmi elämässä, että sinne tarhaan mennä joka päivä, satoi tai paistoi, väsytti tai ei.
Mitä sitten kun lapsesi tulee kouluikään, eikä haluakkaan mennä kouluun? Jäättekö te silloinkin kotiin nukkumaan?

Ja mitä siihen metellin tulee, niin voin kertoa sinulle, että jos jo pelkästään kolme lasta saa aikamoisen metelin aikaiseksi niin mitä luulet tapahtuvan kun lapsia on kymmenen tai enemmänkin?
Jos se hoito on niin paskaa mitä kuvittelet sen olevan niin mene helvetti sentään töihin ja vie lapsesi yksityiselle perhepäivähoitajalle. Idiootti.

Minkä ihmeen takia hoitajilla olisi ollut velvollisuus ilmoittaa sinulle erikseen retkestä, kun eivät he ilmoita siitä henkilökohtaisesti muidenkaan lasten vanhemmille?

Ap vastasi tähän jo:
"Hoitajat tietää et me tullaan välillä miten sattuu vaikka on sovittu muuta. Niiden olisi pitänyt ilmoittaa mulle retkestä, niin yksinkertaista se on!"

Eli hoitajien olisi pitänyt muistaa, että kyseessä on erikoistapaus, johon ei voi luottaa. Erikoistapaus, jonka pillin mukaan koko päiväkodin pitää tanssia.

Siis minä ainakin aina ilmoitan päiväkotiin, jos lapsi tulee tunnin sovittua myöhemmin. Oli sitten retkipäivä tai ei. Ja kyllä meilläkin edellytetään, että aamupäivän retket ym. luetaan seinällä olevasta kalenterista, ei niitä kaikille henkilökohtaisesti ilmoitella.

Arvaapa huvikseen, onko hoitajilla muutakin puuhaa kun miettiä tuleeko joku sovitusti ja viettää aikaa puhelimella soitella kunkin lapsen perään, kun se ilmoitus velvollisuus on kuitenkin lasten vanhemmilla.
Retkestä on ilmoitettu vanhemmille.
Vai pitääkö hoitajien sanoa joka vanhemmalle aina nähdessään: "MUISTA lukea ilmoitustaulu" aikuisille, oikeasti.... mieti!

Kyllä olisi mun mielestä pitänyt soittaa. Tuskin meitä vanhempia jotka vie lapsia sinne satunnaisesti on ihan riesaksi asti. Ei ole kohtuutonta tai kuormittavaa soittaa yksi puhelu yhdelle vanhemmalle varsinkin kun hoitajat on tietosia siitä et säännöllisesti ei käydä. Vai onko puhelun soittaminen liikaa vaadittua teistä? Mun mielestä kun se vaan osoittaisi palveluhalukkuutta ja ammattitaitoa. Tietenkin lapsista lähtee melua mut se millaista se tuolla on, on aivan liikaa. Samoin se kaaos mikä siellä on. Tuntee ihan selvästi et tilanne ei ole hoitajien hallinnassa. Se on sitä ammattitaidottomuutta. Mä oon sanonut jo et turha perustella suurilla ryhmillä. Se ei ole mun ongelma. Ehkä te hyväksytty lapsen huonon hoidon olosuhteiden takia mut mä en. Niiden on osattava ammattitaitoisesti hoitaa mun lasta ja siihen ei kuulu sellainen kamala melu ja kaaottinen ilmapiiri. En hyväksy sellaista ollenkaan. Enkä sitäkään et kaikki jätetään vanhempien vastuulle. Se ei ole mun tehtävä kiertää kyselemässä hoitajilta kuka sattuisi tietämään mitä mun lapsi on leikkinyt päivän aikana. Vaan kyllä mä vaadin et jos nyt jokainen ei tiedä niin edes yksi ja se tulee ihan oma-aloitteisesti siitä kertomaan. Se on sitä palvelua jota vastaan ne sitä palkkaa saa. Samoin se osoittaa ammattitaitoa et pystyy suuressakin ryhmässä seuraamaan mitä lapset tekevät. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Mä kerroin rehellisesti työttömyydestäni et tietäisitte miksi joka päivä ei mennä säännöllisesti tarhaan. Oon mä töissä ollut monia monia vuosia ja varmaan pääsisin nytkin heti jos haluisin mut saan vielä liiton rahoja joten ei mun kannata. En tiedä sit millaisia äitejä te ootte mut mun mielestä on kohtuutonta vaatia lasta heräämään jos nukuttaa kun ei ole mikään pakko. Kyse ei siis ole aina mun itsekkyydestä kuten te haluatte väittää vaan myös lapsen parhaasta. Tietenkin sitten kouluun on pakko herätä tai jos menen töihin. Se on eri asia kun on pakko. Ettekö ymmärrä eroa? Eikä mun lapsesta tule ongelmalasta sen takia et en väkisin vie tarhaan jos ei sinne halua. Lapsi on sosiaalinen, itsevarma, puolensa pitävä ja sillä on hyvä itsetunto. Mun mielestä sellainen ei ole ollenkaan mikään ongelmalapsi!

Yhteistyössä