Päiväkodissa udeltiin äidin menoja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eivoiymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi lapsi on hoidossa ja vielä joka arki pv? Lastensuojelun asiakkaita ilmeisesti olette? virikepaikka vai kuntoutus? Ja taitaa lapsi vielä kävellä sinne edestakaisin sen 3km matkan myös -30 pakkasella. Säälittää lapsi

2,5 vuotias ja joka arki pv hoidossa? Miten ihmeessä raskit olla lapsesta erossa? Noin pienihän menee aikaisin nukkumaankin joten ei yhteistä aikaa juurikaan jää......sehän vois osallistua vauvan hoitoon ja olla kotona

Siis tietenkin se hoitajan kuuluu asioista sanoa, jos ajatuksena on, ettei kotona tehdyt päätökset toimi lapsen parhaaksi. Ilman muuta saavat, ja pitää sanoa. Se on sitten eri asia, miten ne sanotaan. Hyvin hoenovaraisestihan se kuuluis tehdä. Täällä armaassa suomemme maassakin on vanhempia, jotka ei oikeasti tajua, että ensimmäinen lapsi saattaa olla aika ihmeissään toisen lapsen synnyttyä, varsinkin jos se vauva vielä saa äidin joka päivä itselleen, kun tämä toinen dumpataan päivähoitoon.
Ja jos lapsi on hoidossa vaikka nyt sen kuusi tuntia, niin se on aika iso osuus lapsen heräillä oloajasta. Joten itse olisin vaan hyvilläni, jos hoitajat välittävät oman lapseni parhaasta.

Ei liity ap.n alkuperäiseen asiaan, mutta mielenkiinnosta kysyn kuitenkin minkä vuoksi ap pidät lastasi päivähoidossa? Enkä tarkoita tätä nyt pahalla, vaan uteliaisuuttani kysyn.

Vai että 2,5 v lapsi 30 tuntia viikossa hoidossa, vaikka äiti on kotona.

Toivon, että päiväkoti pistää stopin tuolle. Tässä on se syy, miksi aika ajoin olisin sittenkin valmis luopumaan subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta, tai ainakin olen sitä mieltä että sitä tulisi tarkkaan rajata alle 4 v lasten kohdalla.

Provotutkanikin piippaa hieman, mutta on tuo taatusti surullista todellisuutta monessa päiväkodissa.

2.5- vuotias...auts. No, sinulla on omat syysi, miksi viet pienen esikoisesi 30 tunniksi pois luotasi, ok. Mutta - mikäli kotitilanne ei ole normaali pikkulapsi- vauva- arkea kummoisempi, niin.... miettisin hyvän tovin äitinä esikoiseni asemaa.

6 tuntia on lyhyt päivä verrattuna esim. aamu kuudesta johonkin iltapäivään. 6sta tunnista 2 nukutaan, loppu-aika ulkoillaan ja syödään. Ja käydään potalla yms. Kotipäiviä olis tietysti hyvä pitää toisinaan noin pienellä.

Tätä ketjua lukiessani ja itse toistani odottaessa (esikko 2-v.) mietin itsekseni, etteikö kenellekään ole tullut mieleen, että äidillä voi olla koliikkivauvan lisäksi esim. synnytyksen jälkeinen masennus. Ja se on sellainen tila (voin kertoa omasta kokemuksesta), että vie hoitamattomana sairaalaan ja siitä toipuminenkin voi viedä vuosia. Joten miettikää ihmiset kuuluuko tuollaiset asiat teille. Meidän päiväkodissa hoitoaika-asiat on aina juteltu asiankuuluvassa tilanteessa sekä perheen, että hoitopaikan tilanteen huomioon ottaen. Ja ilman, että kenellekkään olisi tullut paha mieli.

Vai että 2,5 v lapsi 30 tuntia viikossa hoidossa, vaikka äiti on kotona.

Toivon, että päiväkoti pistää stopin tuolle. Tässä on se syy, miksi aika ajoin olisin sittenkin valmis luopumaan subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta, tai ainakin olen sitä mieltä että sitä tulisi tarkkaan rajata alle 4 v lasten kohdalla.

Provotutkanikin piippaa hieman, mutta on tuo taatusti surullista todellisuutta monessa päiväkodissa.

Olen sen päiväkodin johtajan kanssa tätä asiaa puinut, eikä mitään ongelmaa ollut. Lapsi oli ennen vauvan syntymää päiväkodissa 7-9 tuntia per päivä. Äitiysloman ajan lapsi oli kotona. Kokeilimme myös, että lapsi on kotona vauvan synnyttyä. Tätä kesti noin 1,5kk. Nyt lapsi taas päiväkodissa ja päiväkodin johtajalle tämä sopi täysin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;22493107:
Olen sen päiväkodin johtajan kanssa tätä asiaa puinut, eikä mitään ongelmaa ollut. Lapsi oli ennen vauvan syntymää päiväkodissa 7-9 tuntia per päivä. Äitiysloman ajan lapsi oli kotona. Kokeilimme myös, että lapsi on kotona vauvan synnyttyä. Tätä kesti noin 1,5kk. Nyt lapsi taas päiväkodissa ja päiväkodin johtajalle tämä sopi täysin hyvin.
Päiväkodin johtajaa tai muuta henkilökuntaasiko sinun on tavoite valinnoillasi miellyttää?

Onhan sulla varmasti tarpeeksi lapsia...?

Päiväkodin johtajaa tai muuta henkilökuntaasiko sinun on tavoite valinnoillasi miellyttää?

Onhan sulla varmasti tarpeeksi lapsia...?

Ei ole tarve miellyttää ketään. Mielestäni en ole ilmoitusvelvollinen päiväkodissa työskentelevälle hoitajalle menoistani. Päiväkodin johtajan otin puheeksi siksi, koska hänen kanssaanhan hoitosopimus tehdään -ei perus hoitajan.

Ja kyllä, minulla on tarpeeksi lapsia.

Äitiyloman oli lapsi kotona? Miten on voinut olla kun kerroit synnytyksen jälkeen kotona oloa kestäneen 1,5kk? Äitiysloma on kuule aika lailla pidempi. Lastensuojelun asiakkaita?

Äitiyloman oli lapsi kotona? Miten on voinut olla kun kerroit synnytyksen jälkeen kotona oloa kestäneen 1,5kk? Äitiysloma on kuule aika lailla pidempi. Lastensuojelun asiakkaita?

Vähän väärin kirjoitin. Jäin äitiyslomalle kuukautta ennen laskettua aikaa, silloin myös lapsi jäi päiväkodista pois. Tätä tarkoitin sillä, että lapsi oli äitiysloman kotona. Lapsen syntymän jälkeen 1,5kk oltiin kaikki kotona. Äitiyslomahan ei ole kuin sen 4kk.

Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;22493161:
Ei ole tarve miellyttää ketään. Mielestäni en ole ilmoitusvelvollinen päiväkodissa työskentelevälle hoitajalle menoistani. Päiväkodin johtajan otin puheeksi siksi, koska hänen kanssaanhan hoitosopimus tehdään -ei perus hoitajan.

Ja kyllä, minulla on tarpeeksi lapsia.
Hyvä, jos ei ole oleellista se, sopiiko päiväkodin johtajalle. Mietipä nyt kuitenkin, kenen kannalta olisi ensisijaisesti tärkeintä niitä valintojasi tehdä.

Erityisesti hyvä myös, että lapsia on jo tarpeeksi.

Mulla lapsi hoidossa 8h/pvä osittain virike-hoidossa,osittain mun oman huonon terveyden takia ja oman jaksamisen takia. Olen kamppailut itse irti huumehelvetistä. 22.11 tulee 3v Raitista aikaa,josta osa vietetty perhwkuntoutuksessa osasto/avotyönä. Nyt kuitenkin toukuusta alkaen kaikki tukitoimet lopetettiin. Olin juuri eronnut kun lapsi sai ph paikan. Lpasen isä palasi entiseen elämään ja tapaa lasta muutaman tunnin vkossa. Kesällä pääsin kesätöihin ja syksyllä tehnyt sijaisuuksia samassa paikassa ja tänään kirjoitin oppisopimuspaperit ko paikaan. kiitos sossun tädille joka tästä mahdollisuudeta vihjasi. Ainoa syy miksi olemme ls-asikkaita on tukuperhe,joka on ihan perseestä. ma meinaan pistää sen poikki tyttö ollut siä viimeksi syyskuun ekan vkonlopun pe klo 16.30 seuravaan aamuun klo11.
Mut joo mä ymmärrän virikelapsia,mutta en sitä et jos vauva saa olla kotona miksei isompikin vaikka 2pvää vkossa.

[QUOTE="Minä";22493136]Muakin kiinnostais, miksi lapsi on hoidossa? oman jaksamisesti takia, vai jostain muusta syystä?[/QUOTE]

Olen yksin lasten kanssa, eikä tukiverkostoa juurikaan ole. 1,5kk yritin selvitä yksin kahden lapsen kanssa, mutten jaksanut. Edelleenkin olen yksin kahden lapsen kanssa, mutta lapsen ollessa päiväkodissa voin mm. tehdä ruuan valmiiksi, siivota, pyykätä ja käydä kaupassa. Nyt minun ei juurikaan tarvitse tehdä kotitöitä, kun lapsi on kotona.

itsellä nyt 2 ja 4 vuotiaat lapset. kuopuksen synnyttyä vein isomman päiväkotiin kun vauva oli n 1,5kk.
oli 6h/5päivää viikossa.
itsellä mielenterveysongelmia ja isä lähti samoihin aikoihin.
en yksinkertasesti jaksanu pyörittää meidän elämää.
nyt molemmat lapset hoidossa viitenä päivänä vkssa, 6-7h.
vaikka aina ei töitä olisikaan, en yksinkertasesti jaksa muuten.
koen todellakin olevani huono äiti, koska en kykene omaa jälkikasvuani hoitamaan vaikka kovasti heitä olen halunnut ja rakastan.
tukiverkko on onneton muuten ja koen tämän olevan ainoa vaihtoehto.
lapset isällään nykyään, joskus, toisinaan vkloppuisin.
en käy baareissa eikä ole muutenkaan mitään sossun kanssa tekemisiä,
mutta oma mieli vaan reistailee ja tuntuu liian rankalta tämä elo.
rakastan lapsiani ja näin koen olevani edes aavistuksen parempi äiti, kun tarjoan mahdollisuuden leikkeihin ja touhuamiseen mitä minä en pysty tällä hetkellä tarjoamaan.
ja joskus myös siis töitäkin teen.
mutta tälläinen tarina minulla.
ja uskokaa, jos jaksaisin niin toivoisin olevani parempi äiti ja hoitavani omat lapseni, todellakin toivon.

Yhteistyössä