Mikä hitto siinä on, että kaikilla on jotain sanottavaa meidän häistä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunkeutujat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tunkeutujat

Vieras
Jokaisella sukulaisella on oma mielipide millaiset häät meillä täytyy olla. :O
Etenkin miehen siskoilla ja äidillä.
Miehen siskot kovaan jankuttivat mieheni puvusta minkälainen pitää olla ja minä suu auki seurasin vierestän heistä oli myös ihan naurettavaa kun meillä oli hääsuunnittelija apuna ja muita juttuja...

Miehen äidin ja isän mielestä alkoholitarjoilu ei missään nimessä voi olla(vain hinnan takia) ja he ovat vakaasti päättäneet ettei meillä ole häihin edes varaa ja jokainen asia on lyntättävä, kun on niiiiiin turha.(me siis itse tietysti maksamme häämme)

Mun äiti myös yritti jotain juhlapaikasta länkyttää mutta pistin sen hiljaseksi kertomalla että "nämä ovat meidän häät, tehdään just niinku halutaan, kenelläkään ei ole siihen mitään sanottavaa. Jos jotakuta ei miellytä niin on hyvä vaan ja jättää tulematta, asia on loppuun käsitelty."

En haluaisi "anopille" ja "apelle" sanoa noin suorasukaisesti, mutta täytyykö tosiaan? Se tuskin auttaa, kun mieheni joutuu joka viikko tästä heille huomauttaa.

Todella inhottavaa ja vie multa koko innon tähän. Lannistavaa kuunnella jatkuvasti...
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Miehen siskot eivät itse ole edes naimisissa ja heillä tuskin mitään kokemusta häistä, ovat avoliitossa jo 20 vuotta joten voiko kyseessä olla kateus?

Kyllähän noilla aina mielipiteensä oli ja kerran lähdin anoppilasta itkien kun siellä länkytettiin kuinka kaikki menee ihan pilalle ja ruoka on kylmää ja ja ja ja ja...Onneks meillä suunniteltiin häät niin nopealla varoajalla ettei sitä tarttenu kauaa kuunnella, muuten olisin tuuminu et me tehdään niinku meistä parhaimmalta tuntuu, jos ei miellytä, voi jättää tulematta.

Kyllähän noilla aina mielipiteensä oli ja kerran lähdin anoppilasta itkien kun siellä länkytettiin kuinka kaikki menee ihan pilalle ja ruoka on kylmää ja ja ja ja ja...Onneks meillä suunniteltiin häät niin nopealla varoajalla ettei sitä tarttenu kauaa kuunnella, muuten olisin tuuminu et me tehdään niinku meistä parhaimmalta tuntuu, jos ei miellytä, voi jättää tulematta.

Onpa inhottavaa. :O
Miksi he niin sanoivat? Stressatakseen sua vielä herkässä tilassa :O

Jos kerta itse maksatte kokonaan, niin sittenhän se on ihan niin kuin sanoit, että ei muilla ole silloin päätöksiin sanomista. Annat mennä toisesta korvasti sisään ja toisesta ulos tai sitten teet niin että räjähdät asiasta oikein kunnolla etteivät enää uskalla sanoa sulle mitään.. ;)

[QUOTE="suski";22637817]Miehesi pitää itse ärähtää heille kunnolla, kun sanominen ei kerta auta.[/QUOTE]

Niin varmaan pitää. En vain halua ylimääräistä stressiä häistä, muutenkin jo ressaa kaikki ja joku on koko ajan korvaan kuiskimassa kaiken turhuudesta ja typeryydestä niin ahdistaa entistä enemmän. Pitää snaoa miehelle että jos ei tuo lopu niin sanoo kunnolla eikä vain yritä puhua.
Tosin ärähtää varmaan itsekin kohta kun on niin kyllästynyt :D

Jotkut vaan on luonteeltaan sellaisia, että tietävät kaiken paremmin, vaikkei itsellä olisikaan asiasta kokemusta... Ja joillekin on helpompi sanoa asioista kuin toisille, esim. omat vanhempani eivät "uskalla" sanoa veljelleni ja tämän tulevalle vaimolle etteivät haluaisi heidän häihin alkoholia ja tanssiorkesteria, mutta minulle ovat sitä syvästi paheksuneet.

[QUOTE="a.p";22637818]Onpa inhottavaa. :O
Miksi he niin sanoivat? Stressatakseen sua vielä herkässä tilassa :O[/QUOTE]

Eipä siellä taidettu alunalkaenkaa olla kovin innoissaa noista meidän suunnitelmista niin kai se sit vaikutti..Mut joo, tilanteena kamala, olin vielä alkutekijöissäni raskaanakin niin meinas olla vähän tunteet herkällä...

Mutta te teette niinkuin haluatte, piste. Turha siinä on muitten tulla latelee asioita.

[QUOTE="a.p";22637836]Niin varmaan pitää. En vain halua ylimääräistä stressiä häistä, muutenkin jo ressaa kaikki ja joku on koko ajan korvaan kuiskimassa kaiken turhuudesta ja typeryydestä niin ahdistaa entistä enemmän. Pitää snaoa miehelle että jos ei tuo lopu niin sanoo kunnolla eikä vain yritä puhua.
Tosin ärähtää varmaan itsekin kohta kun on niin kyllästynyt :D[/QUOTE]

Kysy mieheltäsi, että haluaako ärähtää itse vai että sinä ärähdät? ;)

Ja sitten aina jos ollaan esim kerrottu suunnitelmista (kun itse kysyy) ja kerrotaan no vaikka viime viikolla kerroin että vuokraamme tuolinpäälliset niin heti anoppi kysyi mieheltäni inhottavaan sävyyn "no kenes tililtä ne sitten maksettaan?" Mitä hittoa?! No kenenköhän? Ja mainitsi vielä että ovat nekin ihan turhia kun teidän pitää nyt päättää mihin on varaa ja mennä sen mukaan eikä voida saada mitä halutaa kun ei ole rahaa..???:D???

Ja ehkä 10kertaa olemme maininneet että olemme laskeneet budjetiksi MAX!:8000e ja saamme säästettyä(ilman kituuttamista) 10 000 niin mikä tässä on ongelma?
Kun tosiaan meidän omista rahoista menee? :D

UAAAAH mua ärsyttää. He ovat vain omassa päässään päättäneet ettei meillä ole siihen varaa.
Mikä oikeus heillä on muutenkaan puuttua meidän asioihin? Mä en ikinä kehtais mennä läpättämään omalle lapselleni heidän häistä. Tehkööt mitä haluavat kunhan itse maksavat. Voin avustaa tietyllä summalla, mutta kaiken "turhan" tai "ei turhan" saavat itse maksaa.

[QUOTE="a.p";22637797]40? Olemme 23 ja 28... [/QUOTE]

No tuo selittää kaiken. Mulla on itselläni vastaava ikäero vanhempiin sisaruksiini, ja edelleen olen perhepiirissä se pieni ja tyhmä, vaikka olen vanhempi kuin sinä ja miehesi.

Lukiossa oli hauskaa, kun minun olisi vanhempieni mukaan pitänyt ottaa tukiopetusta pitkässä matematiikassa isoveljeltäni, joka oli reputtanut kyseisen aineen :) Perheen nuorimmainen ja tyttö ei tietenkään voi olla matemaattisesti porukan lahjakkain.

En osaa neuvoa muuten kuin että pitäkää päänne ja yrittäkää jaksaa olla aikuisia. Älkää ainakaan alkako räyhätä tai käyttäytyä muuten lapsellisesti, koska silloin vain vahvistatte suvun ennakkoluulot.

Jotkut vaan on luonteeltaan sellaisia, että tietävät kaiken paremmin, vaikkei itsellä olisikaan asiasta kokemusta... Ja joillekin on helpompi sanoa asioista kuin toisille, esim. omat vanhempani eivät "uskalla" sanoa veljelleni ja tämän tulevalle vaimolle etteivät haluaisi heidän häihin alkoholia ja tanssiorkesteria, mutta minulle ovat sitä syvästi paheksuneet.

No miksi eivät jätä tulematta jos on niiiiin kamalaa?
Mua ällöttää just tommonen selän takana puhuminen ja päin naamaa. Miksi ei voi tyytyä juhliin joihin on kutsuttu, ei ole pakko mennä. helkutti sentään...

meil oli syy puhtaasti se et anoppi ei pitäny musta ja on luonteeltaan "aah, kattokaa mua kun oon niin paras kaikessa ja aina oikeassa ja poikani on täydellinen!". Anoppi ois halunnu että poika saa äitinsä näköiset häät jos kerran aikoo naida naisen jota hän ei halua pojalle puolisoksi.

Mutta onneks muut autto sit mielellään. tsemppiä ja jaksamista hääjärjestelyihin!

[QUOTE="Kuopus";22637885]No tuo selittää kaiken. Mulla on itselläni vastaava ikäero vanhempiin sisaruksiini, ja edelleen olen perhepiirissä se pieni ja tyhmä, vaikka olen vanhempi kuin sinä ja miehesi.

Lukiossa oli hauskaa, kun minun olisi vanhempieni mukaan pitänyt ottaa tukiopetusta pitkässä matematiikassa isoveljeltäni, joka oli reputtanut kyseisen aineen :) Perheen nuorimmainen ja tyttö ei tietenkään voi olla matemaattisesti porukan lahjakkain.

En osaa neuvoa muuten kuin että pitäkää päänne ja yrittäkää jaksaa olla aikuisia. Älkää ainakaan alkako räyhätä tai käyttäytyä muuten lapsellisesti, koska silloin vain vahvistatte suvun ennakkoluulot.[/QUOTE]

Ei ole tapana räyhätä, usein kun olen täysin loppu jonkun idiootin kommentteihin sanon vain vahvasti että kiitos riittää, tästä asiasta ei tarvitse enää keskustella.
Päässäni toki ajattelen että "hiton ahneet kateelliset korppikotkanoita-akat" jota en sano koskaan ääneen :D:D:D

[QUOTE="mie";22637901]meil oli syy puhtaasti se et anoppi ei pitäny musta ja on luonteeltaan "aah, kattokaa mua kun oon niin paras kaikessa ja aina oikeassa ja poikani on täydellinen!". Anoppi ois halunnu että poika saa äitinsä näköiset häät jos kerran aikoo naida naisen jota hän ei halua pojalle puolisoksi.

Mutta onneks muut autto sit mielellään. tsemppiä ja jaksamista hääjärjestelyihin![/QUOTE]

Mä en oikeestaan usko etteikö anoppi minusta pitäisi, appi varsinkin pitää minusta. On miehelle monesti sanonutkin ja pari kertaa kun meillä on ollut kinastelu mieheni kanssa hän on puolustanutkin minua :D
Tämä on ensimmäinen kerta kun he ovat edes inhottavia jollain tapaa...

Tuttua viime vuoden puolelta. "Ette kai te nyt niin tee? Ei kai sinulla ole ihan oikeaa hääpukua? Ei sinne mitään pöytäliinoja tarvita, lapset repii ne alas vaan? Ai miten niin ei tule lapsia, totta kai tulee? Kai teillä on tanssimusiikkia? Miksei ole kermakakkua, minä haluan kermakakkua!"

Ja kaikkein yleisin kommentti jostain syystä, en tiedä miksi: "talvihäät? Kuka haluaa pitää talvella häät?"

Ne kyllä tuntuu kurjilta kun itse on väsynyt mutta onnellinen kun juhliaan järjestää. Lopulta viittasin kintaalla kaikelle, hienot ja ihanat häät meillä oli, meidän näköiset :)

Seuraavalla kerralla toteatte, että arvosteluoikeus järjestelyjä kohtaan on vain maksavilla osapuolilla. Muiden tulee tyytyä siihen mitä saavat ja tehdä omalta osaltaan teidän hääpäivästä ihana ja ikimuistoinen.

Mie en edes ristiäissuunnitelmista kerro äidilleni, kun arvosteluahan sieltä tulee ja itselle pahamieli...

Onnea tulevaan hääpäivään :)

Tuttua viime vuoden puolelta. "Ette kai te nyt niin tee? Ei kai sinulla ole ihan oikeaa hääpukua? Ei sinne mitään pöytäliinoja tarvita, lapset repii ne alas vaan? Ai miten niin ei tule lapsia, totta kai tulee? Kai teillä on tanssimusiikkia? Miksei ole kermakakkua, minä haluan kermakakkua!"

Ja kaikkein yleisin kommentti jostain syystä, en tiedä miksi: "talvihäät? Kuka haluaa pitää talvella häät?"

Ne kyllä tuntuu kurjilta kun itse on väsynyt mutta onnellinen kun juhliaan järjestää. Lopulta viittasin kintaalla kaikelle, hienot ja ihanat häät meillä oli, meidän näköiset :)

Mulla nousee sunki puolesta niskakarvat :D

[QUOTE="a.p";22638003]Mulla nousee sunki puolesta niskakarvat :D[/QUOTE]

Juu, viime syksy on hääjärjestelyineen jäänyt mieleen... Onneksi häät meni hyvin ja pidimme päämme, niissä pienissäkin ei-niin-perinteisissä jutuissa. Kivaa oli, ainakin meillä :D

Minä luulen, että meidän sukulaiset vaan vaihtaisivat puheenaihetta tai jos se onnistu, laittaisivat kengät jalkaan+ takin päälle, jos ryhtyisin heitä neuvomaan häävalmisteluissa, muutoissa, raha-asioissa lapsiluvussa tms.

Jos vaikutatte jotenkin pihalla olevilta? Selvästi sukulaisilla on huoli häistä ja niiden onnistumisesta ja teidän rahatilanteesta. Olen itse ollut kaikenlaisissa häissä, enkä yhtään vähättelisi huolta esim. ruuan jäähtymisestä, riittämisestä tai vaikka siitä, että kaikki etenee sujuvasti ilman sadan ihmisen ihmettelyä, että minne seuraavaksi, mitä nyt tapahtuu, ehtiikö tässä vessaan jne.

Häiden järjestämisessä ja kaikkien yksityiskohtien miettimisessä on nin iso työ, että itse ottaisin ja otinkin kaiken mahdollisen avun vastaan ja kiitollisena vinkit esim. lautaliinojen taittelusta, ruusujen oikea-aikaisesta asettelusta koristeluun, istumajärjestyksestä, ohjelmasta ja kaikesta, että ihmiset viihtyisivät häissä ja kaikki sujuisi mutkattomasti.

Yhteistyössä