Saakeli, annan periksi miehen takia, vaikken oiskaan halunnut:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="puu";22687097]Voi jeesus sentään.

Maailmassa on ihan oikeesti myös ihmisiä jotka vaan on sairaita. vaikka mitä tekis, niin silti sieltä sataa paskaa niskaan, eikä sitä paskaa tarvitse aina niellä. Joskus on hyvä vaan sulkee ovi ja poistaa häiriötekijä elämästään.

Mitä lapset tekee isoäidillä, joka jopa niiden lasten hyvinvoinnin kustannuksella yrittää erottaa vanhempia ilkeillä tempuillaan?

kysynpä vaan.[/QUOTE]

Mieheni mummo oli ihan hirviö. Loukkasi puheillaan niin monia, etten edes tiedäkään. Minä olin alusta asti hänen hampaissaan. Eihän kaupunkilaistyttö voinut millään sopia maalaispojalle :whistle: Ja siitä se ajatus sitten lähti...

Jotain hänen psyykestään kertoo se, että vihasi ex-puolisoaan hamaan loppuun asti, vaikka oli lähes 60v ollut jo toisen miehen kanssa naimisissa! Omaa lastaankin, mieheni äitiä haukkui mennen tullen ties miksi :O Meni varmaan 3-4 vuotta, ettei oltu missään tekemisissä vaikka miehen vanhempien luona naapurissa vierailimme ihan normaalisti. Esikoinenkin taisi olla jo muutaman vuoden vanha, kun mummo pyysi anteeksi. Pitkin hampain otin anteeksipyynnön vastaan, sillä tiesin että sama meno jatkuisi edelleen, hieman eri muodossa vaan... Saimme välimme jonkinlaisiksi, jotta lapset saivat olla isoisovanhempiensa kanssa tekemisissä. Nyt mummo mullan alla.

Omasta anopistani minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa :)

Josko antaisit anteeksi anopillesi. Sen jälkeen sovit yhteiset säännöt asioihin miehes ja anopin kanssa kolmistaan samassa pöydässä istuen. Jos anoppi ei pyydä anteeksi tai on pilkallinen siinä tilaisuudessa unohdat hänet elämästänne vaikka vuodeksi kerrallaan.

Itsesi takia olisi tärkeää tuo asia sopia. Anteeksiantaminen ja sovinto luovat jonkinmoisen herkän rauhantunteen. Myös miehesi varmasti äitiään kaipaa, vaikkei sitä tunnustaisikaan. Ja lapsenlapset isoäitiään, ainakin myöhemmin kun kasvavat. Tsemppiä teidän perheelle!

[QUOTE="vieras";22686235]Ei olla oltu missään tekemisissä anoppiini nyt yli vuoteen. Mies soitellut silloin tällöin äitinsä kanssa nyt puolen vuoden aikana. Anoppi teki meille tässä taannoin niin ikävän ja kamalan asian, että päätin että nyt se oli viimonen niitti, ja meille ei tarvitse enää tulla, saatikka jotta sinne mentäisiin! Lastenlapsiaan ei näkisi jne jne.
Nyt kun on tulossa joulu niin anoppi oli "rukoillut" mieheltäni josko mies tulisi käymään lasten kanssa hänen luonaan...
Ensimmäistä kertaa annan tällaisessa asiassa nyt periksi ja annoin luvan että saavat mennä, lähinnä lapset ottaa siis mukaan. Tavaksi tämä EI tule. Ja anteeksi anopille en anna ikinä, kuten ei mieskään kyllä. Suututtaa siltikin tää asia, mutta ajattelin että menkööt nyt sitten tän kerran vaikken siitä tykkääkkään:([/QUOTE]

En lukenut muita tai selitätkö mitä se teki? Mutta heti vastaan: E"tavaksi EI tuke" ja "tän kerran"!!!
Oikeesti luulet että se siihen jää, anna pirulle pikkusormi ja se vie koko käden.
Miksi se ei sua pyytänyt, mitä se teki ja eikö voi kaikki antaa anteeksi...jos ei ni hallaa teet itelles, se manipuloi miehes ja lapseski vielä sua vastaan.

Kokemusta on manipuloivista ihmistä jotka muuttuvat marttyyreiksi jos eivät saa tahtoaan läpi - ja kun taas saavat, sama peli jatkuu PAHEMPANA! Oikeesti pitää muuttua ja antaa kaikkien anteeksi ja aloittaa alusta tai välit poikki kokonaan.

Minä en todennäköisesti suostuisi tuossa tapauksessa lapsia päästämään anopille. Mies toki saisi mennä, mutta ilman lapsia. Tuskinpa tilaisuus kuitenkaan lapsille mikään lämmin ja mukava on. Minusta aikuisen ihmisen pitää ymmärtää tekojensa seuraus. Välit vaan lopullisesti poikki ko. henkilöön, niin elämänne on paljon helpompaa.

Te ootte keskenänne naimisissa, sinä et ole naimisissa anoppis kanssa, saati sitten miehes. Jos anoppi saa teidän liiton hajotettua tempuillaan, niin heikoissa kantimissa on.

Voi herranjestas. Sulla ei ole kokemusta manipuloivista ihmisistä??? Ei voi olla. Kuule manipuloinnilla taitava ihminen osaa sekoittaa pakkaa ja kunnolla. Esittää hyväsydämistä ja vain hyvää tahtovaa, mutta onkin oikeasti yksi piru joka ajattelee vain itseään ja omaa parastaan. Joskus se "piru" pilkahtaa niin että joku saataa sen nähdä, useimmiten sitä ei tajua ennekuin on liian myöhäsitä. Meillä anoppi manipuloi mun miestä sillä että mä muka määrään kaikesta meillä kun ei voi sietää sitä ettei tehdä aina just kuin hän sanoo. Siis meidän elämässä, suunnitteli aikoinaan meidän lomamatkojakin. Me oltiin menossa toiselle puolelle suomea kavereiden luokse, suunnitelmissa käydä tietyt nähtävyydet matkalla katsomassa ja jouduttiin menemään kahteen anopin sukulaispaikkaan KUN se oli soittanut etukäteen niille että ollaan tulossa. Ja sitten ilmoitti meille että pakko mennä kun ne NYT oottaa teitä. Ja mentiin sillon nuorena, kun tää oli niitä ekoja temppuja ja ei tajuttu. Mutta kun vuosien varrella tällaisia sun muita tuli lisää ja lopuksi alkoi määräämään meidän kotona ni mun pinna katkesi. Se suuttui jo vuosia sitten ekaan "ei käy" sanomiseen (en lähtenyt illalla erääseen kyläpaikkaan kun anoppi vaati, oltiin vasta käyty siellä ja menossa taas myöh. uudelleen) ni se ei puhunu mulle koko sinä aikana kun meillä vieraili. Tästä aloin tajuta tätä luonnetta ja kamaluus selvisi.

NYT se mököttää ja itkee kuinka hirvee mä olen ja manipuloi taatusti kaikki sukulaisensa mua vastaan. Sanoi kerran kuulema vitsinä "kuinka aikoo meidät erottaa" vitsivitsi - nyt on huomattu ettei tainnu vitsi ollakkaan. Ihminen jonka kanssa menee hyvin ku teet AINA kuten hän haluaa (asia kuin asia) mutta eka "ei" ni helvetti on irti.

Ja anteeksi ei pyydä tai omia virheitään myönnä että voisi sopia ja yrittää uudestaan. Aina ollut tuollainen, mies jo seurusteluaikoina aina sanoi että "parempi tehdä niinkuin se haluaa, ni ei tarvi tapella"...miksi mä en sillon tajunnut että tuo on ihan sairasta...en uskonut että s SE tosiaan on totta!

Minä en todennäköisesti suostuisi tuossa tapauksessa lapsia päästämään anopille. Mies toki saisi mennä, mutta ilman lapsia. Tuskinpa tilaisuus kuitenkaan lapsille mikään lämmin ja mukava on. Minusta aikuisen ihmisen pitää ymmärtää tekojensa seuraus. Välit vaan lopullisesti poikki ko. henkilöön, niin elämänne on paljon helpompaa.

En päästäisi minäkään lapsia ja pettynyt olisin mieheenkin jos menee...pitäskö se kiero napanuora katkaista? Ei se teidän perheen parasta kyllä ajatellut jos teki ilmon ilman oikeaa syytä...

[QUOTE="totuus on";22689909]Totta tämä.
Lapset eivät ole tehneet mitään pahaa, joten miksi lasten pitää kärsiä aikuisten typerien ja itsekkäiden riitojem ja epäselvyyksien vuoksi?
Kannattaa joskus harkita sitä aikuiseksi kasvamista.[/QUOTE]

Totta, lapset eivät ole tehneet tässä mitään pahaa, MUTTA joutuivat ikävään asemaan anopin teon takia! Kuten me vanhemmatkin. Ja onko oikeesti tuollainen ihminen/isovanhempi luottamuksen ja rakkauden arvoinen?? Ei minun mielestäni....

Yhteistyössä