Ahdistaa. Näin yöllä tumman hahmon likkumassa eteisessä ja olohuoneessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";22753534]Ei vaan varoitti, että kuolen pian tai jotain... En mä tiedä.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä? Miksi sitä huvittais varoitella lähestyvästä kuolemasta?

[QUOTE="niin";22753532]Mä just ajattelin, että mä tuun kehumaan sua miten sä oot pehmentynyt ja muuttunut suvaitsevaksi. Sellaiseksi kuin "oikean kristityn" kuuluisi olla.. mutta sitten sä teit tän. Joten antaa olla.[/QUOTE]

Ei vaan mä kysyn ihan siksi, että jos ap ei ole ollenkaan kiinnostunut kristinuskon jumalasta, niin silloin hän ei kaipaa minun kommenttejani ja voin jättää kommentoimatta. Mut sinänsä mä en välitä, olenko sun mielestä just sellanen kun oikean kristityn kuuluu olla. Me ei edes tunneta.

Mä uskon niin, että kun ihminen sitoutuu Kristukseen ja antaa hänelle elämänsä, silloin ihmisellä on kaikkien henkiolentojen yli valta. Silloin tommosille hahmoille voisi sanoa, että niiden pitää lähteä, eikä niillä olisi muuta valtaa, kuin pelottelun valta.

Mutta tietenkään pelkän pelon takia ei kannata tulla uskoon.

Ei niillä ole tuon enempää valtaa siltikään, uskoit sä mihinkään tai et. Ihmisellä on aina valta päättää itsestään, ja jos noille antaa luvan enempään niin se on sitten ihmisen oma päätös. Ei siinä mitkään uskot mihinkään vaikuta.

[QUOTE="niin";22753555]Ei niillä ole tuon enempää valtaa siltikään, uskoit sä mihinkään tai et. Ihmisellä on aina valta päättää itsestään, ja jos noille antaa luvan enempään niin se on sitten ihmisen oma päätös. Ei siinä mitkään uskot mihinkään vaikuta.[/QUOTE]

No jokatapauksessa pelko on turhaa, ellei sitten ihan ehdointahdoin sitoudu johonkin hämärään, niin että se alkaisi hallita elämää.

Hei,
eikö opiskelun aloitusta voi lykätä (menettämättä sitä opiskelupaikkaa), siis jos sais tietää päässeensä jonnekin opiskelemaan ja tuliski raskaaks?

miten olette ihmiset hyvät sovittaneet vauvan saannin ja opiskelut yhteen?

En ole uskovainen enkä usko myöskään henkimaailmaan.

Muutoin aikoinani vuosia sitten erääseen vuokra-asuntoon ja heräsin usein öisin tunteeseen, että minua tuijotetaan. Vuoteen jalkopäässä seisoi mustiin pukeutunut pienikokoinen nainen. Näin tuon naisen lähes joka ikinen yö. Seisoi vain ja tuijotti, kunnes katosi näkyvistä.
Puhuin viimein asiasta eräälle uskovalle ihmiselle, joka kehoitti sanomaan naiselle, että Herramma Jeesuksen Kristuksen nimessä, kulje valoa kohti ja tekemään ristinmerkin. Hänen mukaansa saattoi olla harhailemaan jäänyt sielu. Näin toimin ja nainen ei enää koskaan palannut.

Mä uskon niin, että kun ihminen sitoutuu Kristukseen ja antaa hänelle elämänsä, silloin ihmisellä on kaikkien henkiolentojen yli valta. Silloin tommosille hahmoille voisi sanoa, että niiden pitää lähteä, eikä niillä olisi muuta valtaa, kuin pelottelun valta.

Mutta tietenkään pelkän pelon takia ei kannata tulla uskoon.

Älä nyt hulluja höpise.

Älä nyt hulluja höpise.

No hulluja höpinöitähän nää on tietysti, kaikille niille, jotka ei jaa samanlaista maailmankuvaa. Mä uskon kyllä yliluonnolliseen ja uskon henkimaailmaan, mutta olen myös kristitty. Jos joku juttu on aivan hullua, sille voi vapaasti viitata kintaalla.:D Mutta jokainen höpisee vähän sitä omaa totuuttaan, eikä totta?

Siis "näit tarkasti" mutta kuitenkin osaat kuvailla vaan "tumma hahmo"? Mikä hahmo? Ihmishahmo? Mies, nainen, lyhyt, pitkä, lapsi?

Toi on niinkun sanois nähneensä tarkasti sumua.

Minulla seiso 20 vuotta sitten musta hahmo sängyn päädyssä. Enpä nukkunut enää sinä yönä, täytyy todeta.. enkä monena muunakaan yönä. Siskoni oli herännyt samassa asunnossa siihen, että naisen hahmo oli kumartunut repimään sen suuta auki.
Nykyään se talo on aivan rappiolla, oon miettinyt että onko niillä asioilla kenties joku yhteys.

En ole uskovainen enkä usko myöskään henkimaailmaan.

Muutoin aikoinani vuosia sitten erääseen vuokra-asuntoon ja heräsin usein öisin tunteeseen, että minua tuijotetaan. Vuoteen jalkopäässä seisoi mustiin pukeutunut pienikokoinen nainen. Näin tuon naisen lähes joka ikinen yö. Seisoi vain ja tuijotti, kunnes katosi näkyvistä.
Puhuin viimein asiasta eräälle uskovalle ihmiselle, joka kehoitti sanomaan naiselle, että Herramma Jeesuksen Kristuksen nimessä, kulje valoa kohti ja tekemään ristinmerkin. Hänen mukaansa saattoi olla harhailemaan jäänyt sielu. Näin toimin ja nainen ei enää koskaan palannut.

No kukaan uskovainen ei kyllä noin neuvois tekemään. Eikä juttele tuollaisia. Raamatun mukaan tänne ei ketkään sielut jää harhailemaan. Demonit kyllä tekevät kaikenlaista. Jeesuksen nimessä on yli kaikien voimien ja valtojen. Ja kun ihminen on Jeesuksen oma, millään muulla voimalla eikä vallalla ole häneen mitään osuutta.

[QUOTE="Jonna";22754062]Henkiopas on hyvä juttu. Ei se sitä tarkoita, et sun sitä pitää totella, vaan se ohjaa sua. Toki niille pitää opettaa, että nyt ollaan 2000 luvulla mikäli henkiopas on ihan jossain muualla vielä. Mut pelottomasti vastaan vain![/QUOTE]

Jep jep...huh huh.

No kukaan uskovainen ei kyllä noin neuvois tekemään. Eikä juttele tuollaisia. Raamatun mukaan tänne ei ketkään sielut jää harhailemaan. Demonit kyllä tekevät kaikenlaista. Jeesuksen nimessä on yli kaikien voimien ja valtojen. Ja kun ihminen on Jeesuksen oma, millään muulla voimalla eikä vallalla ole häneen mitään osuutta.

Uskoa on voi varmaankin monella eri tapaa? Vai onko vain yksi ja oikea tapa uskoa?
Eiköhän uskominen ja uskovaisuus ole kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia ja miten se uskonnollisuus ihmisestä ilmenee on varmaankin myös yhtä henkilökohtaista ja persoonallistakin.
Jos et itse koe uskovana voivasi kehoittaa tai puhua noin, niin joku toinen voi näin luonnolisesti tehdäkin. Ja se ei tee hänen uskostaan yhtään mitättömämpää tai vähempää kuin kenenkään muun.

[QUOTE="Jonna";22754110]Ai mitä huh huh? Sinä sitten pelkäät helvettiin joutumista jne, eikös? Mä taas en usko sellaisiin... ihan huuhaata koko juttu.[/QUOTE]

No tämän kyllä huomasin jo ekasta viestistäsi. Tuskin kukaan, joka uskoo Raamattuun ja samalla siis siihen helvettiin ja taivaaseen sun kanssasi on samaa mieltä :(. En pelkää enää helvettiin joutumista, vaan olen onnellinen, kun saan olla Jeesuksen oma.

No tämän kyllä huomasin jo ekasta viestistäsi. Tuskin kukaan, joka uskoo Raamattuun ja samalla siis siihen helvettiin ja taivaaseen sun kanssasi on samaa mieltä :(. En pelkää enää helvettiin joutumista, vaan olen onnellinen, kun saan olla Jeesuksen oma.

Mä voin antaa jo reiki-hoitoja, kelpaako? Eipä taida... harmi. Sunlaiset ihmiset eivät ymmärrä, että jo tässä elettävässä elämässä voi saavuttaa täyden onnellisuuden ja valaistumisen.

Yksinkertaisesti kehoitat sen lähtemään pois ja teet selväksi, että ei voi jäädä sinun asuntoosi kummittelemaan. Pitäisi tehota...ainakin meillä tepsi, ei tarvittu ulkopuolisia tahoja yms.
Jos et uskalla yksin, tee se jonkun kaverin kanssa.

[QUOTE="Jonna";22754208]Mä voin antaa jo reiki-hoitoja, kelpaako? Eipä taida... harmi. Sunlaiset ihmiset eivät ymmärrä, että jo tässä elettävässä elämässä voi saavuttaa täyden onnellisuuden ja valaistumisen.[/QUOTE]

Mä oon itse käynyt nuo jutut läpi, joten ei kiitos. Toivottavasti sä pääset myös siihen tilanteeseen, että Jeesus voi astua elämääsi. Se onni on täydellistä vasta Jeesuksen kanssa.

[QUOTE="Jonna";22754272]En pääse enää siihen, koska olen sen jo kokenut ja päässyt irti aivopesusta ;)[/QUOTE]

Hah hah, ajattelinkin, että seuraavaksi tulee tuo kommentti. Kun ihminen tulee uskoon, ja uudestisyntyy, en itse asiassa tunne yhtäkään tapausta elävästä elämästä, enkä myöskään kirjallisuuslähteistä, joka olisi palannut takaisin new agen pariin :).

Hah hah, ajattelinkin, että seuraavaksi tulee tuo kommentti. Kun ihminen tulee uskoon, ja uudestisyntyy, en itse asiassa tunne yhtäkään tapausta elävästä elämästä, enkä myöskään kirjallisuuslähteistä, joka olisi palannut takaisin new agen pariin :).

ja jotenkin mä arvasin, että tulee tuo kommentti. harmi vaan kun me normaalit ihmiset ei tarvita mitään uudestisyntymistä.

Yhteistyössä