L
Lunatic
Vieras
Masentavaa, kuinka moni aikuinen ihminen uskoo kaikenlaisiin tonttuihin, jumaliin ja henkiolentoihin.
Masentavampaa varmasti jos ei usko.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Masentavaa, kuinka moni aikuinen ihminen uskoo kaikenlaisiin tonttuihin, jumaliin ja henkiolentoihin.
Voi voi, kun se maailmankuva jota minä tunnustan on se syy minkä takia voit ylipäänsä käyttää tietokonettasi tuon perusteettoman henkipotaskan jauhamiseen. Ei ole uskomisen asia se. Ellet sitten ole sitä mieltä, että koneessasi on sisällä pieniä maahisia jotka taikovat asiat toimimaan.Ei tullut paha mieli, eikä toi sun jankutuksesi saa mua uskomaan sun maailmankuvaan yhtään sen enempää, päinvastoin. Sinun jutuistasi tulee hirveän vahvasti mieleen C. S. Lewisin yhdessä kirjassa ollut epäihminen. Tuo tyyli puhua ja jauhaa. Lopulta sille epäihmiselle kävikin tosi kehnosti, kun Ransom löi sitä kivellä päähän.Lienet ehkä lukenut kirjan Perelandra/Matka Venukseen.
aina kun mä äkkään jossain epäihmistyyppistä puhetta, viittaan kintaalla ja jatkan etiäppäin.:xmas:
Tuliko paha mieli kun huomasit että tonttuihin ja keijuihin uskominen ei olekaan henkisesti tasapainoisen ihmisen touhua? Tarkoitus ei suinkaan ollut pahoittaa mieltäsi, mutta se ei tee siitä yhtään vähemmän totta.
Voi voi, kun se maailmankuva jota minä tunnustan on se syy minkä takia voit ylipäänsä käyttää tietokonettasi tuon perusteettoman henkipotaskan jauhamiseen. Ei ole uskomisen asia se. Ellet sitten ole sitä mieltä, että koneessasi on sisällä pieniä maahisia jotka taikovat asiat toimimaan.
Olen. Tosin en usko että tuolla perusteettomiin henkiasioihin uskomisella on mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Etupäässä miehethän ne uskonsodissakin riehuvat. Aisteja molemmilla sukupuolilla on lähtökohtaisesti sama määrä.Ootko desch mies, nyt tulee niin hengetöntä juttua että vois olettaa.
Ehkä vaan on niin, että naisilla on enemmän aisteja kuin miehillä tms.. miehet kohtelee maailmaa niin kylmästi, että se johtuu varmaan tosta ettei ne näe samaa kuin naiset.. niiltä (ainakin isolta osalta) puuttuu joku aisti... sielun ydin.. miten pahuuttakaan voi muulla selittää, nimenomaan miesten harjottamaa pahuutta.
Monet muutkin kuin kristityt uskoo yliluonnolliseen. Itseasiassa nykyisin kristityt harvemmin uskoo, mikä on omituista.
:O Minäkö MATERIALISTI??!! No en kuule ole. Uskontoja olen arvostellut ja arvostelen vastakin, miten ne nyt edes liittyy henkisyyteen.. hyvin vähän.
Selvänä olen, kiitos vaan.
Olen. Tosin en usko että tuolla perusteettomiin henkiasioihin uskomisella on mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Etupäässä miehethän ne uskonsodissakin riehuvat. Aisteja molemmilla sukupuolilla on lähtökohtaisesti sama määrä.
Minä vaan suoraan sanoen luotan enemmän ihmiseen, joka tekee päätöksensä järjen ja kokemuksen pohjalta. Kuin sellaiseen, joka perustelee päätöksensä vedoten keijuihin ja jumaliin. Ensimmäinen on normaali, jälkimmäinen on mielenvikainen. Ja mielenvikaiset ovat arvaamattomia.
Täysin väärää logiikkaa. Yliluonnolliseen uskomattomienhan on tutkitusti todettu tekevän vähemmän väkivaltarikoksia ja olevan suvaitsevaisempia sekä naisten että seksuaalivähemmistöjen oikeuksia kohtaan. Nykyään mitä vähemmän yhteiskunnassa on taikauskoja, sen turvallisempi se on. Mikä tietysti romuttaa tehokkaasti sen teorian että uskonnot olisivat jokin moraalin lähde.Miehet riehuvat uskonasioissa saadakseen valtaa.
Kyllä minä oon vakaasti tullut siihen tulokseen että miehiltä puuttuu joku osa sielukkuudesta mikä naisilla on, ei voi muulla selittää sitä julmuutta ja ylenkatsomista eläviä olentoja kohtaan, esimerkiksi.
Kyseessä on ilmeisesti näkemysero, sillä mä en näe tiedettä ja järkeä ja toisaalta uskoa toisiaan pois sulkevina asioita. Itse olen ns. kovien tieteiden nainen ihan opiskelemani alankin puolesta, mutta on asioita, joihin tiede ei ainakaan vielä tarjoa vastauksia. Mun mielestä se, että asioihin etsitään tieteellisiä vastauksia ja ratkaisuja ei sulje pois sitä, että toiset jättävät niiden toistaiseksi selittämättömien asioiden suhteen myös tilaa erilaisille uskomuksille.Voisin hyväksyä uskon, ellei usko lähtökohtaisesti olisi vahingollista ihmiskunnalle. En kykene pakottamaan itseäni hyväksymään jotakin, joka on vahingollista kokonaiselle lajille. Maailma olisi nimenomaan aika paljon mukavampi paikka, jos uskontoja ei olisi ja ihmiset käyttäisivät järkeään. Uskossahan ei ole kyse eri tavalla ajattelusta, vaan ajattelun puutteesta.
Ja jälleen huomaan surukseni, että tieteellinen maailmankuva ja uskonnolliset kehäpäätelmät on niputettu samanarvoisiksi lainaamassani viestissä.. Ankeaa kuvaa koululaitoksen tilasta kertoo se.